هر آنچه باید درباره تجربه صفحه در سال 2025 بدانید

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google معیار جدیدی برای ایجاد وب‌سایت‌های کاربرپسند ایجاد کرد.

با تاکید بر Core Web Vitals، طراحی واکنشگرا و حداقل عناصر نفوذی، اهمیت رو به رشد عملکرد و قابلیت استفاده در SEO را برجسته کرد..

این مقاله سیر تکاملی به‌روزرسانی الگوریتم و ادغام آن با دیگر اولویت‌های Google را دنبال می‌کند، مانند به‌روزرسانی محتوای مفید و مراحل عملی برای همسویی با این استانداردها در سال 2025.

مقدمه ای برای به روز رسانی تجربه صفحه

به‌روزرسانی تجربه صفحه Google، که در ژوئن 2021 منتشر شد و تا فوریه 2022 به طور کامل منتشر شد، یک لحظه مهم در تعهد مداوم این شرکت به بهبود قابلیت استفاده از وب را نشان داد.

این به‌روزرسانی با تکیه بر میراث ابتکارات متمرکز بر کاربر – مانند الگوریتم صفحه‌آرایی 2012، که سایت‌هایی را با تبلیغات بیش از حد بالا هدف قرار می‌داد – رویکرد Google را برای طراحی کاربر محور اصلاح کرد و تأکید بیشتری بر معیارهای ملموس و معیارهای عملکرد داشت. .

پیش از اجرای آن، گوگل در آوریل 2021 راهنمایی دقیق ارائه کرد که نشان دهنده تغییرات قابل توجهی در افق بود.

آوریل 2021 - به‌روزرسانی تجربه صفحههر آنچه باید درباره تجربه صفحه در سال 2025 بدانید

مرکز اصلی به‌روزرسانی، معرفی Core Web Vitals بود، مجموعه‌ای از معیارهای طراحی شده برای اندازه‌گیری جنبه‌های کلیدی تجربه کاربر، مانند سرعت بارگذاری صفحه و تعامل.

این تغییر همچنین کاهش تدریجی صفحات تلفن همراه شتاب (AMP) را به عنوان یک الزام برای نتایج جستجوی برتر مشخص کرد.

قابل ذکر است، یکی از اصلی‌های اصلی وب اصلی، اولین تاخیر ورودی (FID)، از آن زمان با Interaction to Next Paint (INP) جایگزین شده است.

اخیراً، گوگل گزارش تجربه صفحه را در کنسول جستجو حذف کرده است تا درهم ریختگی را کاهش دهد و ناوبری را ساده کند.

از همان ابتدا، به‌روزرسانی تجربه صفحه دستورالعمل واضحی را ابلاغ کرد: صفحات وب باید پاسخگو، در دسترس و کاربرپسند باشند.

سوال باقی می ماند: این به روز رسانی در طول زمان چگونه تکامل یافته است؟

تکامل به روز رسانی تجربه صفحه

از سال 2021، به‌روزرسانی‌های مستقیم Google که به صراحت بر روی به‌روزرسانی تجربه صفحه متمرکز شده‌اند، بسیار پراکنده بوده‌اند و چیزی شبیه به یک «سیاه‌چاله» در رابطه با تکامل مستقل آن ایجاد کرده‌اند.

با این حال، گوگل در به‌روزرسانی‌های بعدی به «تجربه صفحه» ارجاع داده است.

این مستند که در ابتدا در سال 2021 منتشر شد و در آوریل 2023 به‌روزرسانی شد، به ما کمک می‌کند تا تکامل به‌روزرسانی تجربه صفحه را درک کنیم:

درک Core Web Vitals و نتایج جستجوی گوگلدرک Core Web Vitals و نتایج جستجوی گوگل

بین سال‌های 2021 تا 2023، اکثر مطالب موجود در صفحه بر روی پایبندی به Core Web Vitals تمرکز داشتند.

Core Web Vitals و منابع تجربه صفحهCore Web Vitals و منابع تجربه صفحه

چندین منبع Google در تجربه صفحه به به روز رسانی محتوای مفید پیوند داده شده است:

تجربه صفحه و منابع محتوای مفیدتجربه صفحه و منابع محتوای مفید

مانند این سند مرکزی جستجوی Google در مورد «نقش تجربه صفحه در محتوای مفید».

اسناد گوگل در مورد نقش تجربه صفحه در محتوای مفیداسناد گوگل در مورد نقش تجربه صفحه در محتوای مفید

در حالی که گوگل اعلام کرد که هیچ به روز رسانی قابل توجهی برای به روز رسانی تجربه صفحه آنها وجود ندارد، جالب است بدانید که محتوای مفید و تجربه صفحه اساساً به هم مرتبط هستند.

سپس گوگل به صفحه “درک تجربه صفحه در نتایج جستجوی Google” خود پیوند داد که اصلاح شده بود:

تجربه صفحه محتوای خود را خود ارزیابی کنیدتجربه صفحه محتوای خود را خود ارزیابی کنید

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


تجربه صفحه در سال 2025

گوگل در صفحه ای که قبلا ذکر شد، چک لیست تجربه صفحه را به سئوکاران ارائه کرد.

  • برای ارزیابی Core Web Vitals خوب عمل کنید.
  • صفحات را از طریق پروتکل های ایمن (HTTPS، HSTS پیاده سازی شده) ارائه دهید.
  • از طراحی ریسپانسیو موبایل استفاده کنید.
  • از استفاده بیش از حد از تبلیغات، به ویژه در بالای صفحه خودداری کنید. (این مربوط به به‌روزرسانی الگوریتم صفحه‌بندی قبلی گوگل است.)
  • از استفاده از همپوشانی های مزاحم (مثلاً برای انتخاب محتوای منطقه ای) که فضای بیش از حد بالای صفحه را اشغال می کند خودداری کنید.

اینها همه توصیه های محکمی هستند، بیایید آنها را تجزیه کنیم تا درک آنها آسان تر شود.

Core Web Vitals: یک عنصر کلیدی از تجربه صفحه گوگل

از زمان شروع آن در اوایل دهه 2020، پاسخگویی یکی از جنبه های کلیدی ارزیابی تجربه صفحه گوگل بوده است.

پیش از این، گوگل عملکرد سرعت صفحه را با معیارهای مبتنی بر آزمایشگاه و رتبه بندی سرعت صفحه عددی ارزیابی می کرد.

Google از داده‌های CrUX (گزارش Chrome UX) استفاده کرد که مبتنی بر میدان (داده‌های کاربر واقعی در مقابل شبیه‌سازهای موبایل) بود تا درک خود را از عملکرد سرعت صفحه افزایش دهد.

پاسخگویی صفحه و Core Web Vitals همیشه در معیارهای تجربه صفحه گوگل نقش اساسی داشته اند.

این معیارها بدون تغییر باقی می مانند، بنابراین بر درک و بهبود آنها تمرکز کنید.

همانطور که وب سریعتر و رقابتی تر می شود، ابزارهایی مانند رندر سمت سرور یا استقرار موازی جاوا اسکریپت را برای افزایش عملکرد و حفظ برتری خود در نظر بگیرید.

صفحات را از طریق پروتکل های امن ارائه دهید

سال‌ها پیش، HTTPS (نسخه امن پروتکل HTTP) یک عامل رتبه‌بندی بود. سایت هایی که تمام صفحات و منابع را از طریق پروتکل های امن ارائه می کردند، برتری رتبه بندی را به دست آوردند.

این دیگر درست نیست. در سال 2025، این یک انتظار مطلق از گوگل است. امروزه، کاوش در فناوری های اضافی مانند HSTS (امنیت حمل و نقل دقیق) محتاطانه است.

اطمینان حاصل کنید که تغییر مسیرها برای انتقال کاربران از محتوای ناامن به محتوای امن وجود دارد.

طراحی ریسپانسیو موبایل

دقیقاً مانند HTTPS، این منطقه‌ای است که Google قبلاً به سایت‌های واکنش‌گرا که به درستی در تلفن همراه ارائه می‌شوند، پاداش‌های رتبه‌بندی می‌داد. بار دیگر، این اکنون یک انتظار است.

از سایت های تلفن همراه جداگانه با پایگاه های کد جداگانه استفاده نکنید. درعوض، اطمینان حاصل کنید که CSS پویا شما می‌تواند صفحات را بدون در نظر گرفتن عرض دستگاه یا viewport به صورت پاسخگو ارائه کند.

سایت‌های واکنش‌گرای کمتر همچنان می‌توانند کار کنند، اما تنها در صورتی که رقابتی وجود نداشته باشد.

از استقرار بیش از حد تبلیغات در صفحه خودداری کنید

گوگل از سال 2012 موضعی قوی علیه محتوای تبلیغاتی فوق العاده اتخاذ کرده است.

اگر بیشتر صفحه شما دارای تبلیغات و پیوندهای وابسته باشد، به سئوی سایت شما آسیب می رساند، به خصوص اگر بیشتر صفحه املاک دارای تبلیغات در بالای صفحه باشد.

ابتدا روی ارائه اطلاعات مورد نظر کاربران تمرکز کنید. تبلیغات برای درآمد مهم هستند، اما باید برای کاربران به راحتی متوجه شوند یا نادیده بگیرند.

گوگل از کاربران انتظار دارد که کنترل داشته باشند، بنابراین از تحت الشعاع قرار دادن آنها با تبلیغاتی که یافتن اطلاعات مورد نیاز آنها را سخت می کند، خودداری کنید.

از همپوشانی های مزاحم و بینابینی خودداری کنید

درست مانند تبلیغات، همپوشانی‌های مزاحم و بینابینی‌ها مانع از یافتن اطلاعات مورد نظر کاربران می‌شوند.

مسائل رایج عبارتند از:

  • پاپ آپ های ثبت نام در خبرنامه که خیلی بزرگ هستند (اکثر صفحه را اشغال می کنند).
  • اعلامیه های تغییر مسیر منطقه ای که کاربران را به نسخه صحیح سایت شما منتقل می کند.

هیچ یک از این اعلان ها ذاتا بد نیستند، اما اگر بیشتر املاک بالای صفحه شما را اشغال می کنند، مراقب باشید.

کاربران ابتدا باید بتوانند با صفحات شما تعامل داشته باشند و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

بینابینی ها می توانند مفید باشند، اما نباید کاربران را از انجام وظایف اصلی خود مسدود کنند.

در چنین سناریویی، گوگل احتمالاً صفحات شما را در رتبه بندی جستجو کاهش می دهد.

پیشنهادات صفحه را برای سال 2025 و بعد از آن تجربه کنید

با تغییر مداوم الگوریتم‌های موتورهای جستجو و انتظارات کاربر، معیارهای تجربه صفحه که ما امروز در اولویت قرار می‌دهیم، پایه‌های موفقیت را در سال‌های آینده ایجاد خواهد کرد.

مبانی تاریخی

  • تمرکز گوگل بر تجربه صفحه قبل از به روز رسانی رسمی است.
  • خط‌مشی‌هایی مانند الگوریتم صفحه‌آرایی ۲۰۱۲ تعهد دیرینه آنها را به طراحی وب کاربر محور نشان می‌دهد.

Core Web Vitals مرکزی باقی می مانند

  • Core Web Vitals همچنان ستون فقرات معیارهای تجربه صفحه گوگل را تشکیل می دهند.
  • معیارهایی مانند LCP، CLS و INP اهمیت عملکرد و پاسخگویی سایت را برجسته می کنند.

تاکید بر انتظارات استاندارد

  • فناوری هایی مانند پروتکل HTTPS و طراحی پاسخگوی تلفن همراه که زمانی مزیت های رقابتی بودند، اکنون حداقل استانداردها هستند.
  • گوگل دیگر به این پیاده سازی ها پاداش نمی دهد. در عوض، غیبت آنها می تواند به رتبه ها آسیب برساند.

محدودیت های تبلیغاتی

  • گوگل سایت هایی را با تبلیغات بیش از حد یا ضعیف جریمه می کند، به ویژه آنهایی که بر فضای بالای صفحه تسلط دارند.
  • این رویکرد تضمین می کند که کاربران می توانند بدون حواس پرتی غیر ضروری به محتوا دسترسی داشته باشند.

اجتناب از عناصر مزاحم

  • هم‌پوشانی‌ها و میان‌افزارها (مثلاً پنجره‌های بازشو بزرگ یا اعلامیه‌های تغییر مسیر) نباید کاربران را از دسترسی به محتوای کلیدی مسدود کند.
  • در حالی که این عناصر می توانند اهداف مفیدی داشته باشند، نباید مانع تعامل کاربر اولیه شوند.

هم ترازی محتوای مفید

  • به‌روزرسانی تجربه صفحه اکنون به‌طور قابل‌توجهی با به‌روزرسانی محتوای مفید Google تلاقی می‌کند و اهمیت ملاقات با هدف کاربر و ارائه ارزش از طریق محتوا را تقویت می‌کند.

پیشرفت های تکراری

  • اگرچه از سال 2021 به‌روزرسانی‌های عمده‌ای برای تجربه صفحه وجود نداشته است، اما اصول زیربنایی به طور مرتب به روز می‌شوند تا با روندهای سئو گسترده‌تر و انتظارات کاربر مطابقت داشته باشند.

این بینش‌ها تعهد Google را به یک اکوسیستم وب سریع، کاربرپسند و آموزنده تأیید می‌کند و به کسانی که با اولویت‌های در حال تکامل Google و اصول UX روان‌شناختی همسو می‌شوند، پاداش می‌دهد.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link