نگاهی به 5 مورد استفاده برای جستجوی برداری از شرکت های بزرگ فناوری

\ بسیاری از سازمان هایی که با آنها صحبت کرده ایم در مرحله اکتشاف استفاده از جستجوی برداری برای شخصی سازی مبتنی بر هوش مصنوعی، توصیه ها، جستجوی معنایی و تشخیص ناهنجاری هستند. پیشرفت‌های اخیر و نجومی در دقت و دسترسی به مدل‌های زبان بزرگ (LLM) از جمله BERT و OpenAI، شرکت‌ها را وادار کرده است تا درباره نحوه ایجاد تجربیات جستجو و تجزیه و تحلیل مرتبط تجدید نظر کنند.

\ در این وبلاگ، داستان‌های مهندسی از 5 کاربر اولیه جستجوی برداری – Pinterest، Spotify، eBay، Airbnb و Doordash – که هوش مصنوعی را در برنامه‌های خود ادغام کرده‌اند، می‌گیریم. امیدواریم این داستان‌ها برای تیم‌های مهندسی که در حال فکر کردن به چرخه حیات کامل جستجوی برداری از تولید جاسازی‌ها تا استقرار تولید هستند، مفید باشد.

جستجوی برداری چیست؟

جستجوی برداری روشی برای یافتن و بازیابی موثر موارد مشابه از یک مجموعه داده بزرگ بر اساس نمایش داده ها در یک فضای با ابعاد بالا است. در این زمینه، آیتم ها می توانند هر چیزی مانند اسناد، تصاویر یا صداها باشند و به صورت جاسازی های برداری نمایش داده می شوند. شباهت بین آیتم ها با استفاده از متریک های فاصله، مانند شباهت کسینوس یا فاصله اقلیدسی، که نزدیکی دو جاسازی برداری را کمی می کند، محاسبه می شود.

\ فرآیند جستجوی برداری معمولاً… سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور