اگر شرکت خاصی را جستجو کنید، احتمالاً یک بلوک بزرگ از اطلاعات در سمت راست (گاهی اوقات بالای) صفحه نمایش خود خواهید دید. این نمودار دانش گوگل است. این بلوک – که به عنوان کارت یا پانل نمودار دانش نیز شناخته می شود – حاوی اطلاعات مرتبط و مختص زمینه در مورد جستجوی شما است که توسط نمودار دانش ارائه می شود.
اگر یک شرکت خاص را جستجو کنید، نمودار دانش یک نمایه تقریباً کامل را نشان می دهد، بسته به اینکه آنها چقدر کار سئو خود را انجام داده اند. جستجو برای فیلمی که اخیراً منتشر شده است، پوسترها، نظرات و زمانهای نمایش سینمای محلی شما را نشان میدهد. همانطور که می بینید، نمودار یک ابزار قدرتمند و جذاب است. اما برای دریافت اطلاعات خود در نمودار دانش چه کاری می توانید انجام دهید؟
این روش گوگل برای اتصال اطلاعات است
کسب و کار اصلی گوگل این است که به مردم پاسخ درستی برای همه سوالاتشان بدهد. برای انجام این کار، نه تنها نتیجه ای را ارائه می دهد که نزدیک ترین نتیجه را با یک عبارت جستجو مطابقت دارد، بلکه ارتباطات گسترده تری بین داده ها ایجاد می کند. بنابراین، گوگل حجم عظیمی از دادهها را در مورد افراد، مکانها، اشیا و حقایق جمعآوری و تجزیه و تحلیل میکند و راههایی را برای ارائه یافتهها به روشی قابل دسترس توسعه میدهد. اینها اغلب نتایج غنی هستند، مانند قطعه های برجسته، چرخ و فلک های تصاویر یا پانل دانش معروف که در مقدمه این متن ذکر شده است.
نمودار دانش و پانل آن
اینجاست که ممکن است گیج کننده باشد: بسیاری از افراد نمودار دانش و پانلی را که در سمت راست صفحه خود می بینید مخلوط می کنند. نمودار دانش موتوری است که پنلی را که رسماً کارت یا پانل نمودار دانش نامیده می شود، نیرو می دهد. در این کارت، مشهودترین نتیجه کاری که نمودار انجام می دهد را خواهید دید. وقتی اطلاعات کافی در مورد موضوعی وجود داشته باشد، کارت با انواع حقایق مرتبط، تصاویر و جستجوهای مرتبط پر می شود.
کارت آلبرت انیشتین را در تصویر زیر بررسی کنید و خواهید دید که چقدر اطلاعات ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: عناصر صفحه نتایج جستجوی گوگل »
آناتومی نمودار دانش
وقتی گوگل در سال 2012 نمودار دانش را منتشر کرد، یک ویدیوی مقدماتی عالی ساخت. این به زبانی ساده توضیح می دهد که نمودار چگونه کار می کند و چگونه بر نتایجی که هنگام جستجوی یک عبارت خاص به دست می آورید تأثیر می گذارد. ویدیو را ببینید! امروز هم مانند آن زمان مرتبط است:
نمونه هایی از نتایج جستجو
در سال های اخیر، محتوای ارائه شده توسط نمودار دانش بسیار تعاملی تر شده است. گوگل دوست دارد با نمودار، آنچه نشان می دهد و نحوه ارائه آن آزمایش کند. در ابتدا، فقط محتوای ثابت، مانند تصاویر، نمایه های رسانه های اجتماعی و اطلاعات کلی در مورد جستجو را نشان می داد. امروز، به طور مداوم در حال گسترش در امکانات است. اگر فیلمی را جستجو می کنید، می توانید مستقیماً برای دیدن آن در سینمای محلی خود بلیط رزرو کنید. یک فروشگاه محلی را جستجو کنید و دقیقاً می دانید شلوغ ترین زمان ها چه زمانی است. و در تلفن همراه، نتایج غنی حتی غنی تر هستند!
بیایید به چند نمونه از لیست های نمودار دانش نگاه کنیم.
اطلاعات تغذیه ای:

فیلم ها:

مکان ها:

لغزنده های لیست:

چگونه محتوای خود را وارد نمودار دانش میکنید؟
ابتدا باید در موضوع خود به یک مرجع تبدیل شوید. با انجام تحقیقات کلمات کلیدی، محتوای عالی بنویسید و مطمئن شوید که سایت شما کاملاً بهینه و سازگار با موبایل است، پیدا کنید که مردم چه چیزی را جستجو می کنند.
در مرحله بعد، باید از دادههای ساختاریافته برای علامتگذاری عناصر مهم سایت خود استفاده کنید تا درک آن برای گوگل آسانتر شود. از این گذشته، داده های ساختاریافته در قالب Schema.org اهمیت فزاینده ای پیدا می کند! و در نهایت باید سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل و کسب و کار من ثبت کنید.
اگر شما یک فرد شناخته شده هستید یا اگر صاحب یک شرکت خاص هستید، می توانید پنل دانش خود را درخواست کنید. پس از تایید، می توانید محتویات پنل را تا حدی ویرایش کنید.
Yoast SEO و نمودار دانش
آیا برای دریافت اطلاعات (کسب و کار) خود در نمودار دانش به کمک نیاز دارید؟ دیگر نترسید، زیرا Yoast SEO می تواند کمک کند! افزونه Yoast SEO ما برای وردپرس و برنامه Yoast SEO برای Shopify هر دو یک نمودار Schema کامل برای سایت شما تولید می کنند. آماده برای موتورهای جستجو برای استفاده.
فقط با راهاندازی Yoast SEO – که به صورت اختیاری توسط SEO محلی در وردپرس پشتیبانی میشود – و پر کردن اطلاعات سایت خود، به طور خودکار دادههایی را که Google برای پر کردن نمودار دانش به آن نیاز دارد فعال میکنید. پس از آن، میتوانید از تاکتیکهای معمولی سئو و دادههای ساختاریافته برای پر کردن قطعات گمشده استفاده کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که این گوگل است که تعیین می کند چه چیزی را به نمودار دانش خود اضافه می کند.
نتیجه
نمودار دانش بخش مهمی از تجربه جستجو در گوگل است. بسیاری از روشهای نوآورانه جدید را که دادهها در موتور جستجو نشان میدهند، نیرو میدهد. دریافت اطلاعات خود در آنجا ضروری است، به خصوص اگر کسب و کاری دارید. و فراموش نکنید که مطمئن شوید جزئیات کسبوکارتان درست است، در «Google برای کسبوکار من» ثبتنام کرده و هر چیزی را که ممکن است اضافه کنید. بسیاری از بخشهای دیگر نمودار دانش از دادههای ساختاریافته تولید میشوند، مانند بررسیها، اطلاعات فیلم، رویدادها، بنابراین مطمئن شوید که دادههای خود را به هر طریقی که میتوانید علامتگذاری کنید.
به خواندن ادامه دهید: داده های ساختاریافته: راهنمای نهایی »