داده های جدید ارائه شده به ژورنال موتور جستجو نشان می دهد که سایت های Google در نمای کلی AI در حال رتبه بندی هستند ، بر اساس زمان و صنعت متفاوت است و توضیحی در مورد نوسانات در رتبه بندی AIO ارائه می دهد. تحقیقات جدید نشان می دهد که صنایع بیشترین تأثیر را دارند و ممکن است سرنخی را به گونه ای فراهم کنند.
حضور AIO با گذشت زمان و صنعت متفاوت است.
این تحقیق توسط BrightEdge با استفاده از فناوری اختصاصی تولید کننده BrightEdge Generative آنها ارائه شده است که نمای کلی AI را ردیابی می کند ، الگوهای را تشخیص می دهد و بینش هایی را برای SEO و بازاریابی ارائه می دهد.
مباحث مربوط به مراقبت های بهداشتی ، آموزش و فناوری B2B همچنان حضور بیشتری در مروری های هوش مصنوعی Google نشان می دهد. مراقبت های بهداشتی و آموزش دو صنعت هستند که Brightedge شاهد قوی ترین رشد و همچنین ثبات در سایت ها بود.
بهداشت و درمان از اواخر فوریه 2025 بالاترین حضور AIO را در 84 ٪ دارد. AIOS که برای مباحث آموزش و پرورش نشان داده شده است ، الگوی رشد مداوم را نشان می دهد ، که اکنون در فوریه 2025 71 ٪ است.
بخش های مسافرتی ، رستوران و بیمه نیز به سمت بالا گرایش دارند و سؤالات مسافرتی یک روند قابل توجه است. سفر در ماه مه 2024 حضور صفر AIO داشت اما اکنون کاملاً متفاوت است. سفر اکنون در نتایج جستجوی AIO تا 20-30 ٪ حضور دارد.
حضور مباحث مربوط به رستوران در AIO از 0 تا 5 ٪ است که نشان دهنده افزایش روند است. در همین حال ، نمایش داده های بیمه از 18 ٪ از نمایش داده شد در ماه مه 2024 به 47 ٪ از نمایش داده شد تا فوریه 2025.
پرس و جوهای فناوری B2B که باعث ایجاد AIO می شوند 57 ٪ هستند. این نوع نمایش داده ها مهم هستند زیرا آنها به طور معمول نشان دهنده تحقیقات مربوط به افراد درگیر در تصمیم گیری هستند. تصمیمات خرید متفاوت از سؤالات مصرف کننده است. بنابراین این واقعیت که 57 ٪ از نمایش داده ها باعث ایجاد AIOS می شوند ممکن است بازتابی از پیچیدگی روند تصمیم گیری و نمایش داده شدگان مربوط به آن فرآیند باشد.
بیایید با آن روبرو شویم ، فناوری پیچیده است و افرادی که از آن استفاده می کنند در مفاهیمی مانند “مدل سازی داده” متخصص نیستند و این نوع نمایش داده شد که BrightEdge می بیند ، که می تواند بازتاب دهنده کاربر نهایی باشد که ذهن خود را در مورد آنچه این فناوری انجام می دهد و چگونه به نفع کاربران است ، می کند.
با همکاری با فناوری B2B ، برای ارائه دهندگان SaaS غیر معمول نیست که از Jargon Minding برای فروش محصولات خود استفاده کنند ، اما تصمیم گیرندگان یا حتی کاربران آن فناوری لزوماً نمی توانند این نوع زبان را درک کنند. به همین دلیل Google به جای نشان دادن محصول شخصی ، نمای کلی AI را برای یک عبارت کلمه کلیدی مانند موتور تحلیلی انجمنی نشان می دهد.
نمایش داده های مربوط به امور مالی ، که در روند رشد متوسط بوده است ، از 5 ٪ از نمایش داده شد در ماه مه 2024 به 10 ٪ از نمایش داده شد در فوریه 2025.
در اینجا غذای آماده شده توسط BrightEdge است:
- Tech B2B در فوریه 25 57 ٪ است. امور مالی متوسط در حال رشد بوده و از 5 ٪ در ماه مه 24 به 10 ٪ در FED-25 دو برابر شده است
- تجارت الکترونیک 4 ٪ (از 23 ٪ در ماه مه 24). سرگرمی به 3 ٪ کاهش یافته است.
- تجارت تجارت الکترونیک و سرگرمی از آن کاهش می یابد ، آزمایش و تراز بیشتر با جستجوی سنتی Google را نشان می دهد که کاربران می توانند در تجربیات پلتفرم شرکت کنند. برای تجارت الکترونیک ، استفاده از ویژگی هایی مانند شبکه های محصول ممکن است دلیل باشد. جستجوی سنتی تجربیات بیشتر در پلتفرم را فراهم می کند.
این به چه معنی است؟
این نوسانات می تواند نشان دهنده کیفیت متغیر پرس و جوهای پیچیده کاربر باشد. با توجه به اینکه اینها نمایش داده های پیچیده ای هستند که باعث ایجاد AIO می شوند ، ممکن است منطقی باشد که فرض کنیم آنها از نظر ماهیت طولانی هستند. Longtail به معنای این نیست که آنها نمایش داده های طولانی و پیچیده ای هستند ، همچنین می توانند نمایش داده های کوتاهی مانند “Docker آهنگسازی چیست؟”
تصاویر از Google Trends نشان می دهد که تعداد بیشتری از افراد از داکر پرس و جو تر از آنچه که Docker آهنگسازی می کند یا آنچه Docker است انجام می دهد. چرا افراد بیشتری این کار را می کنند؟
تصویر روندهای گوگل
این به وضوح به این دلیل است که مردم در حال پرس و جو Docker به عنوان یک پرس و جو ناوبری هستند. و می توانید ثابت کنید که Docker Compose یک پرس و جو ناوبری است زیرا نتایج جستجوی Google برای پرس و جو “Docker Compose” AIO را نشان نمی دهد اما برای دو مورد دیگر AIO را نشان می دهد.
تصاویر SCREPS را برای آهنگسازی Docker نشان می دهد
تصویر نشان می دهد “چه چیزی است”
تغییر در الگوهای AIO: سود برای نویسندگی
یک روند جالب این است که نمایش داده شد برای برخی از موضوعات با پاسخ سایت های بزرگ برند مرتبط است. این جالب است زیرا تا حدودی آنچه را که با به روزرسانی Google’s Medic رخ داده است ، نشان می دهد که در آن SEO متوجه شده است که وب سایت های غیر علمی دیگر برای پرس و جوهای پزشکی رتبه بندی نمی شوند. برخی از آنها به دلیل خیانت گوگل به تعصب برای سایت های بزرگ برند ، این مسئله را اشتباه درک کردند اما این چیزی نیست که اتفاق افتاد.
اتفاقی که در آن به روزرسانی افتاد ، محدود به موضوعات مرتبط با سلامتی نبود. این یک اثر گسترده بود که بیشتر شبیه به تعادل بازپرداختها به انتظارات کاربر بود- این بدان معنی است که این همه مربوط به اهمیت بود. پرس و جو در مورد دیابت باید داده های علمی را که نه داروهای گیاهی نیست ، سطح کند.
آنچه امروز با AIO اتفاق می افتد ، به ویژه با AIO ، یک چیز مشابه است. Google در حال تشدید نوع محتوایی است که AIO در مورد نمایش داده های پزشکی و فناوری به کاربران نشان می دهد.
آیا این به نفع مارک ها یا اقتدار بودن است؟ این دیدگاه که Google از مارک های مورد علاقه خود کم عمق است و فاقد ماده است. گوگل به طور مداوم ترجیح می دهد رتبه بندی آنچه کاربران انتظار دارند ببینند و حق ثبت اختراع وجود دارد که از این مشاهده پشتیبانی می کند. SEO هایی که انتظار دارند رتبه بندی های خود را بر اساس پیوندهای موتورهای جستجو ، بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو و محتوای ساده “Eeat” بهینه سازی کنند ، این نکته را کاملاً از دست می دهند که واقعاً در موتورهای جستجوی امروز اتفاق می افتد که بر اساس موضعی ، ترجیحات کاربر و انتظارات کاربر رتبه بندی می کنند. سیگنال های قابل اعتماد از اقتدار به احتمال زیاد از خود کاربران ناشی می شود.
این چیزی است که Brightedge به اشتراک گذاشته است:
- “به عنوان مثال ، در گروه مراقبت های بهداشتی ، جایی که دقت و اعتماد به نفس بسیار مهم است ، گوگل به طور فزاینده ای نتایج جستجو را فقط از تعداد معدودی از وب سایت ها نشان می دهد.
- محتوای مراکز تحقیقاتی معتبر پزشکی 72 ٪ از پاسخ های کلی هوش مصنوعی را تشکیل می دهد ، که این افزایش از 54 ٪ از کل نمایش داده ها در ابتدای ژانویه است.
- 15-22 ٪ از نمایش داده های جستجوی فناوری B2B از پنج شرکت برتر فناوری مانند آمازون ، IBM و مایکروسافت گرفته شده است. “
غذای آماده:
- حضور AIO در صنعت و زمان متفاوت است
- رشد در دید AIO برای مراقبت های بهداشتی ، مسافرت ، بیمه و فناوری B2B وجود دارد
- کاهش حضور AIO در تجارت الکترونیک و سرگرمی
- الگوهای AIO نشانگر اولویت برای منابع معتبر است. نتایج AIO به طور فزاینده ای از سایت های معتبر ، به ویژه در مراقبت های بهداشتی و فناوری B2B تهیه می شود.
در فناوری B2B ، 15-22 ٪ از پاسخ های AIO از پنج شرکت برتر است. این تغییر ممکن است به روزرسانی های قبلی Google مانند به روزرسانی Medic که به نظر می رسد نتایج جستجو را بر اساس اقتدار و انتظارات کاربر بازسازی می کند ، آینه دهد.
اطلاعات بیشتر در مورد نمای کلی AI در BrightEdge