خلاصه ای برای این مقاله با استفاده از بیش از 20 کلمه ای که برای انتشار خبری مناسب باشد ، بنویسید
یک گزارش جدید نشان می دهد که نمای کلی AI (AIOS) در نتایج جستجوی گوگل غیر معمول است اما به طور قابل توجهی بر دید و تعامل کاربر تأثیر می گذارد.
مطالعه Artititas به بررسی چگونگی تأثیر اجمالی تولید هوش مصنوعی بر عملکرد جستجوی ارگانیک می پردازد. در ماه دسامبر ، این تیم داده های جستجو را برای 10،000 کلمه کلیدی در هفت صنعت ایالات متحده تجزیه و تحلیل کرد.
این گزارش تأثیر فزاینده ای از نمای کلی AI را برجسته می کند و روندها ، قصد کاربر و سطح حجم جستجو را که باعث ایجاد نتایج AI می شود ، توضیح می دهد.
یافته های کلیدی
1. نمای کلی AI در کمتر از یک سوم جستجوها ظاهر می شود
نمای کلی AI برای 29.9 ٪ از 10،000 کلمه کلیدی مورد مطالعه اما فقط ساخته شده است 11.5 ٪ از کل حجم جستجو
کلمات کلیدی با حجم بالا کمتر از اصطلاحات جستجوی میان رده ، با حجم جستجوی ماهانه بین 501 تا 2400 ، دارای یک نمای کلی هستند. در مورد 42 ٪ از کلمات کلیدی در این میان رده ، یک مرور کلی هوش مصنوعی را نشان می دهد.
پیشخدمت: در حالی که نمای کلی AI در حضور کلی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) محدود است ، اما برای نمایش داده های میانی با حجم رایج تر است. این نشان می دهد که در مناطقی که رقابت کمتری دارند ، فرصت هایی وجود دارد.
2. صنعت و هدف کاربر تأثیرگذار اصلی هستند
ارتباطات از راه دور بالاترین درصد از کلمات کلیدی را که به نمای کلی AI مرتبط است در 56 ٪، در حالی که زیبایی و لوازم آرایشی کمترین میزان را داشتند 14 ٪بشر
نمایش داده شدگان با هدف حل مشکلات یا پرسیدن سؤالات خاص که اغلب باعث ایجاد نمای کلی در نرخ ها می شود 74 ٪ وت 69 ٪، به ترتیب
برعکس ، نمایش داده های ناوبری ، مانند جستجوی یک وب سایت خاص ، به ندرت منجر به نمای کلی هوش مصنوعی می شود. این نشان می دهد که نمای کلی هوش مصنوعی به جای ناوبری مستقیم بر اطلاعات عمومی متمرکز است.
پیشخدمت: محتوایی که به سؤالات پاسخ می دهند یا مشکلات را حل می کنند ، بیشتر در نمای کلی AI ظاهر می شوند. مارک های موجود در صنایع ساده تر باید موضوعاتی را کشف کنند که پیچیدگی یا ریسک درک شده باعث تحقیق می شود.
3. اصطلاحات غیر برند به احتمال زیاد تولید کلی AI را تولید می کند
در مورد 33.3 ٪ جستجوهای غیر برند ، یک نمای کلی را نشان می دهد ، در حالی که فقط 19.6 ٪ جستجوهای برند انجام می شود.
جستجوهای برند معمولاً نزدیک به خرید اتفاق می افتد ، اما نمای کلی برای نمایش داده های برند اطلاعاتی هنوز هم می تواند به شکل گیری نحوه مشاهده یک برند کمک کند.
پیشخدمت: نمای کلی AI ممکن است روند خرید بالقوه مشتریان را کند کند ، اما آنها می توانند در تأثیرگذاری کاربران در مراحل اولیه و اواسط تصمیم گیری در تأثیرگذاری بر روی نحوه مشاهده یک برند کمک کنند.
4. تأثیر بر نتایج ارگانیک سنتی
هنگامی که با کلیک روی “نمایش بیشتر” ، نمای کلی AI را در دسک تاپ گسترش می دهید ، این صفحه با حدود 220 پیکسل پایین می آید. این تغییر اغلب نتایج جستجوی ارگانیک را روی صفحه کاهش می دهد.
در دستگاه های تلفن همراه ، فقط یک یا دو لیست ارگانیک بدون پیمایش قابل مشاهده است و این کار را برای متخصصان سئو سخت تر می کند.
پیشخدمت: از آنجا که نمای کلی AI فضای قابل توجهی را در بالای صفحه نتایج جستجو اشغال می کند ، مارک ها باید راه هایی برای مشاهده خود پیدا کنند. آنها باید روی ظاهر در پیوندهای پاسخ اجمالی AI و نتایج منظم ارگانیک در زیر تمرکز کنند.
5. همپوشانی با رده بندی های سنتی
URL های عالی رتبه در مروری های هوش مصنوعی ظاهر می شوند ، اما این همیشه درست نیست.
حدود نیمی از صفحات رتبه برتر در نمای کلی AI گنجانده شده است و ممکن است برخی از صفحات خارج از ده نفر برتر نیز ظاهر شوند.
قطعه های برجسته اغلب با نمای کلی AI همزیستی هستند. اگر یک قطعه برجسته دارید ، بهتر از آن وجود دارد 60 ٪ فرصتی که در نمای کلی AI نیز ذکر خواهید شد.
پیشخدمت: یک قطعه مرتفع یا برجسته ، پیوند نمای کلی هوش مصنوعی را تضمین نمی کند ، اما بهینه سازی این موارد می تواند شانس شما را بهبود بخشد. برای رقابتی ماندن ، تولید محتوای واضح و معتبر را ادامه دهید.
6. Trust & Ymyl (پول یا زندگی شما) موضوعات
وب سایتهای شناخته شده به تخصص خود ، به ویژه در امور مالی و مراقبت های بهداشتی ، معمولاً در نمای کلی AI گنجانده شده اند.
در مقابل ، با وجود داشتن رتبه های قوی در نتایج جستجو ، سایت هایی مانند Reddit و Quora کمتر در AIO ها ذکر می شوند.
پیشخدمت: وب سایت هایی با صداهای معتبر ، اطلاعات تأیید شده و محتوای قابل اعتماد احتمالاً در مروری های هوش مصنوعی ذکر می شوند.
پایان
نمای کلی هوش مصنوعی هنوز هم نسبتاً جدید است ، اما تأثیر آنها به ویژه برای سؤالات متداول یا حل مسئله قابل توجه است.
اگر وب سایت شما در صنعتی است که نیاز به تحقیق دقیق یا سهام زیاد دارد ، ممکن است نمای کلی هوش مصنوعی و رقابت سخت تر برای استناد های برتر را مشاهده کنید.
حتی اگر اکنون بسیاری از نمای های هوش مصنوعی را در منطقه خود مشاهده نکنید ، این امر می تواند تغییر کند زیرا Google مدل های زبان خود را بهبود می بخشد و اطلاعات بیشتر کاربر را جمع می کند.
برای SEO و تبلیغ کنندگان ، دو نگرانی اصلی وجود دارد:
- تعیین کنید که کدام شرایط یا اهداف کاربر نمای کلی AI را جذب می کند و محتوای یا استراتژی های تبلیغاتی خود را بر این اساس تنظیم می کند.
- تمرکز خود را بر روی شیوه های اساسی ، مانند بهینه سازی برای قطعه های برجسته و سیگنال های EEAT ادامه دهید. این شانس شما را برای استناد به متن نمای کلی افزایش می دهد.
مطالعه کامل و همراه با کاغذ سفید ، بینش گرانول بیشتری در مورد ظاهر اجمالی هوش مصنوعی ارائه می دهد.