نقش هوش مصنوعی مولد در شکل دادن به آینده تبلیغات

من در Google Marketing Live (GML) 2024 در دفتر مرکزی Google's Mountain View شرکت کردم و این تجربه بسیار خوبی بود. من از نزدیک شاهد مجموعه‌ای از محصولات جدید و به‌روزرسانی‌هایی بودم که گوگل رونمایی کرد و این فرصت را داشتم که با رهبری محصول Google در مورد آن صحبت کنم.

با بیش از 30 ویژگی جدید برای افزایش قابلیت‌های تبلیغ‌کنندگان، روندهای واضح (تجارت الکترونیک یک اولویت بزرگ است) و شکاف‌های قابل توجه (موارد استفاده B2B پراکنده بودند) وجود داشت.

از راه حل های کوتاه مدت تا نوآوری های بلند مدت

سخنرانی GML 2024 دو جنبه مهم را پوشش داد: بلندمدت و کوتاه مدت.

  • چشم انداز بلندمدت بینش هایی را در مورد آینده جستجو ارائه می دهد و نوآوری ها و روندهای بالقوه ای را که توسط Gemini هدایت می شوند برجسته می کند.
  • در همین حال، تمرکز کوتاه‌مدت به نیازهای فوری آگهی‌دهندگانی می‌پردازد که مشاغلشان بیش از هر زمان دیگری تقاضا شده است.

طبق نظرسنجی PPC امسال، خزش دامنه و برنامه ریزی منابع، چالش های اصلی برای همگام شدن با حساب های تبلیغاتی هستند. تبلیغ‌کنندگان به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که می‌توانند در کوتاه‌مدت به کاهش این درد کمک کنند.

هنگامی که به رسانه های اجتماعی نگاه می کنید، سر و صدای زیادی وجود دارد و بر راه حل های کوتاه مدتی که اعلام شده است تأکید می شود، بنابراین من در اینجا به آنها نمی پردازم. اما من به چشم انداز بلند مدت کمتر مورد بحث برای آینده تبلیغات جستجو می پردازم.

هوش مصنوعی مولد در حال متحول کردن آنچه با فناوری امکان پذیر است را متحول می کند و بر نحوه رفتار مصرف کنندگان تأثیر زیادی می گذارد. این تغییر به نوبه خود بر نحوه ارتباط تبلیغ کنندگان با مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

چشم انداز آینده تبلیغات جستجو

هوش مصنوعی مولد یکی از دگرگون‌کننده‌ترین پیشرفت‌های فناوری است که به‌طور قابل‌توجهی بر چشم‌انداز تبلیغات PPC تأثیر می‌گذارد.

پیامدهای آن برای رشته ما بسیار زیاد است، و درک تغییرات بالقوه و انطباق استراتژی‌هایمان بر این اساس ضروری است. GML 2024 پیش نمایشی از این آینده ارائه کرد.

دستیاران مولد همه جا حاضر

دموی فیلیپ شیندلر از دستیار مولد نشان می دهد که چگونه هوش مصنوعی می تواند به عنوان یک کمک کننده همه جا برای مردم عمل کند. دو نکته کلیدی را حذف کردم:

  • اگر یک دستیار هوش مصنوعی همیشه با مصرف کنندگان باشد، تبلیغ کنندگان فرصت های دائمی برای ارتباط با آنها به روش های معنادار و مفید دارند.
  • این دستیار می تواند به عنوان یک حافظه دیجیتال عمل کند و به مصرف کنندگان کمک کند تا تجربیاتی را که با آن به اشتراک گذاشته اند را به خاطر بیاورند و فرصت دیگری برای بازاریابان ایجاد کند.

دستیارهای هندزفری

در حالی که نسخه نمایشی شیندلر شامل نگه داشتن یک دوربین تلفن برای نشان دادن آنچه که دستیار می بیند، بود، دستیارهای هندزفری عملی تری در حال ظهور هستند و این کار دستیاران را آسان تر می کند که همیشه در کنار شخصی که به آن کمک می کنند باشند.

به عنوان مثال، عینک‌های هوش مصنوعی متا دارای یک دوربین و بلندگوهای داخلی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند با گفتن «هی متا، به این نگاه کن و به من بگو…» با محیط خود ارتباط برقرار کنند. روزنامه ها.

چندین دستیار دکمه مانند مانند Rabbit R1، Humane AI Pin و Limitless Pendant نیز وجود دارد. اگرچه برخی از این محصولات برای اجرای خود بازبینی های ضعیفی دریافت کرده اند، اما آنها نسل اول محصولاتی هستند که همچنان آنچه را که ممکن است به زودی امکان پذیر است را به نمایش بگذارند.

زمانی که مردم بتوانند بدون بیرون آوردن تلفن خود به دستیارهای مفید دسترسی داشته باشند، شرکت ها فرصت های بیشتری برای ارتباط با مشتریان احتمالی و مشتریان خواهند داشت. در حالی که ممکن است ما عاشق گوشی‌های هوشمند خود باشیم، اما هر بار که به چیزی نیاز دارید، بیرون کشیدن تلفن همراهتان با اصطکاک بسیار زیادی همراه است.

و حتی من را در مورد تعداد کلیک‌هایی که امروزه برای انجام آنچه می‌خواهید در وب‌سایت‌ها انجام می‌دهید شروع نکنید، قبل از اینکه از تمام تأییدیه‌های حریم خصوصی و پیشنهادهای تخفیف برای مشتریان جدید در تلاش برای ایجاد داده‌های شخص اول مطلع شوید.

تصور کنید از یک دستیار هندزفری با ورودی های چند وجهی استفاده می کنید، وارد یک هتل شیک می شوید و از دستیارتان می خواهید مبلمانی متناسب با اتاق پیدا کند یا حتی اتاق نشیمن خود را به سبک لابی هتل دوباره طراحی کنید. با ظهور هوش مصنوعی مولد، این رفتار جستجوی افزایشی معمولی تر خواهد شد.

و به یاد داشته باشید که خرید مشتریان جدید گران‌ترین هستند، هوش مصنوعی مولد چگونه می‌تواند به افزایش وفاداری و تکرار تجارت مشتریان فعلی کمک کند؟

تصور کنید که یک کابینت IKEA بسازید و از دستیارتان بشنوید که می‌گوید یک پانل را به سمت عقب قرار داده‌اید و شما را به صفحه 7 دفترچه راهنما هدایت می‌کند.

یا تصور کنید که دستیار پیشبند آبی شما در حالی که روی قابلمه روی اجاق گاز را زیر نظر دارد دستور العمل را روایت می کند و به شما می گوید که با ماده بعدی که روی تخته خردکن شما می بیند چه کار کنید.

تقویت حافظه مصرف کننده

توانایی هوش مصنوعی مولد برای درک رفتار مصرف کننده از طریق ورودی های چندوجهی نیز فرصت های جدیدی را به تبلیغ کنندگان ارائه می دهد.

دوربین ها می توانند آنچه را که به آن نگاه می کنید ببینند و تفسیر کنند، در حالی که میکروفون ها می توانند مکالمات شما را بشنوند و خلاصه کنند. این قابلیت فرصت‌های مرتبط با حافظه را باز می‌کند و می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا مدت‌ها پس از اینکه به چیزی که می‌خواهند بخرند فکر کنند، تبدیل شوند.

مشکل دمو در رویدادهایی مانند GML این است که آنها اغلب احساس اجبار می کنند و سناریوهای دنیای واقعی را نشان نمی دهند. ممکن است ناخوشایند باشد که یک مکالمه واقعی را قطع کنید و از دستیارتان بپرسید کفش‌های ورزشی را که فردی که با او صحبت می‌کنید از کجا بخرید، اما اگر بتوانید بعداً به آن بپردازید چه؟

در یک لحظه آرام، می‌توانید از دستیارتان بخواهید کفش‌های کتانی مربوط به مکالمه شما با کرک را به خاطر بیاورد و به شما کمک کند کفش‌های مشابهی را برای فروش در نزدیکی پیدا کنید.

گوگل ادز مدتهاست که از تاریخچه جستجوی اخیر برای حفظ زمینه آنچه مصرف کنندگان به دنبال آن هستند استفاده می کند. به عنوان مثال، جستجوی «آب و هوا در رم» و به دنبال آن جستجوی عمومی برای «هتل‌ها» همچنان هتل‌های رم را نشان می‌دهد.

اما تصور کنید که این حافظه فراتر از کلمات کلیدی باشد و تمام تجربیات روزانه شما را شامل شود. پیدا کردن دقیقا همان چیزی که به دنبال آن هستید بسیار آسان تر خواهد بود.

کلمات کلیدی اهمیت خود را از دست می دهند

حافظه AI مولد به آینده ای اشاره می کند که در آن کلمات کلیدی بسیار کمتر مهم می شوند.

همانطور که کلمه کلیدی «هتل‌ها» در مثال قبلی من منجر به نتایجی برای هتل‌های رم می‌شود، حافظه چندوجهی اضافی از دستیار همه‌جانبه به شدت نیاز به کلمات کلیدی خاص برای دریافت نتایج مرتبط را کاهش می‌دهد.

دستیار شما می‌داند که مدتی را در یک فروشگاه به کفش‌های ورزشی مسابقه جاده‌ای آدیداس نگاه کرده‌اید.

وقتی برای خرید آماده شدید، با آن کفش‌های کتانی شروع می‌شود، حتی اگر از یک کلمه کلیدی مرتبط استفاده نکنید. می‌توانید به دستیار بگویید که می‌خواهید «آن کفش‌هایی را که قبلاً دیده‌اید» بخرید، و او دقیقاً منظور شما را می‌داند.

نتایج جستجوی تولیدی، که به گفته گوگل نرخ کلیک بالاتری نسبت به نتایج غیرتولید دارند، این کاهش وابستگی به استراتژی‌های کلیدواژه محور برای نمایش تبلیغات مرتبط را نشان می‌دهد.

Microsoft Ads اخیراً افزایش 1.8 برابری CTR را برای تبلیغات در Bing Copilot در مقایسه با تبلیغات جستجوی معمولی گزارش کرده است. این نشان می‌دهد که زمینه‌ای که دستیار درباره کاربر خود جمع‌آوری می‌کند می‌تواند به ارائه نتایج مرتبط‌تر کمک کند.

بالابر در بینگ کوپایلوتبالابر در بینگ کوپایلوت

این روند نشان می دهد که کلمات کلیدی ممکن است از اهمیت کمتری برخوردار شوند زیرا هوش مصنوعی هدف کاربر را از طریق سابقه تعامل بهتر درک می کند.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


وقتی هزینه های خلاقانه به صفر می رسد، تبلیغات سفارشی بیشتر می شود

اگر برخی از ارائه های اخیر من در SMX را دیده باشید، با اسلاید من در مورد امواج نوآوری در سیلیکون ولی آشنا خواهید شد.

این نشان می‌دهد که چگونه هر 30 سال، یک فناوری جدید پدیدار می‌شود که هزینه‌های نهایی یک چیز مهم را به صفر می‌رساند.

هوش مصنوعی مولد - موج جدیدی از اطلاعاتهوش مصنوعی مولد - موج جدیدی از اطلاعات

در دهه 1960، ریزتراشه‌ها هزینه نهایی محاسبات را به صفر نزدیک کردند و به کسب‌وکارها به دلیل وجود رایانه‌ها در همه جا کارآمدتر شدند. به عنوان مثال، هیچ کس هزینه ایجاد یک صفحه گسترده جدید را برای تجزیه و تحلیل روند کسب و کار در نظر نمی گیرد زیرا اساساً صفر است.

در دهه 1990، وب هزینه نهایی توزیع را تقریباً به صفر کاهش داد، و به هر کسی که محتوا تولید می‌کرد این امکان را داد تا بدون نیاز به روابط پرهزینه با فروشگاه‌ها یا توزیع‌کنندگان، آن را در سطح جهانی توزیع کند. اکنون، 30 سال بعد، هوش مصنوعی مولد وعده می دهد که هزینه نهایی ایجاد را به صفر برساند.

من می توانم داستان های سفارشی قبل از خواب برای بچه هایم در حال پرواز ایجاد کنم. دختر 5 ساله من در مورد بچه گربه های ما آهنگ “تولید” می کند و ما صفحات رنگ آمیزی را بر اساس تخیل آنها تولید می کنیم.

برخی از سرمایه‌گذاران خطرپذیر که در دره سیلیکون با آنها صحبت کرده‌ام، آینده‌ای را تصور می‌کنند که در آن نتفلیکس فیلم‌های سفارشی برای هر کاربر تولید می‌کند. در حالی که ممکن است چندین سال تا آن زمان باقی بماند، تبلیغات 30 ثانیه ای سفارشی ممکن است بسیار نزدیکتر باشند.

اخیرا، در چندین کنفرانس در لس آنجلس، نگاهی اجمالی به آینده هالیوود دیدم، جایی که هوش مصنوعی مولد هزینه تولید را به طور چشمگیری کاهش می دهد. به عنوان مثال، تابستان امسال، یک فیلم سوئدی به نام UFO Sweden در سینماهای ایالات متحده اکران خواهد شد و اکثر بینندگان معتقدند که فیلم به زبان انگلیسی فیلمبرداری شده است زیرا هوش مصنوعی مولد لب های همه بازیگران را همگام کرده است.

از این رو، به نظر می رسد که آنها به جای سوئدی، انگلیسی صحبت می کنند. این نوع فناوری به این معنی است که تبلیغات ویدیویی می تواند در کوتاه مدت برای هر مصرف کننده سفارشی شود.

بنابراین، یک آگهی تجاری اتومبیل را تصور کنید که در آن راننده دقیقاً شبیه شما به نظر می رسد و ماشین در حال حرکت در شهر شما است. تبلیغات ویدیویی شخصی سازی شده مانند این در افق هستند و تصور کنید که چگونه می توانند نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

هوش مصنوعی مولد با کاهش اصطکاک تراکنش ها، کیفیت تبدیل را افزایش می دهد

یک مثال GML نشان می دهد که چگونه نرخ تبدیل می تواند به لطف کاهش اصطکاک بهبود یابد. یک شرکت ذخیره سازی از عکس های اتاق های حاوی مبلمان استفاده کرد و هوش مصنوعی مولد مبلمان را طبقه بندی کرد و اندازه آن را تخمین زد.

این نوآوری اصطکاک معمول تصمیم گیری در مورد اندازه واحد ذخیره سازی مناسب را پس از کلیک کردن کاربران بر روی یک تبلیغ حذف کرد، زیرا هوش مصنوعی این کار سخت را برای آنها انجام داد. هوش مصنوعی این کار را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کند که نه تنها فرم سرب را پر کنند، بلکه در واقع بهترین محصول را برای نیازهای خود رزرو کنند.

در حالی که تبلیغ‌کنندگان اصلی از اینکه GML راه‌حل‌های بسیار بیشتری را نسبت به نسل اصلی برای تجارت الکترونیک ارائه می‌کند ابراز ناامیدی کردند، Google به اشتراک گذاشت که 50٪ تبلیغ‌کنندگان از داده‌های شخص اول برای تبلیغات استفاده نمی‌کنند. به عنوان مثال، برخی از تبلیغ‌کنندگان اصلی هنوز CRM خود را به یکدیگر متصل نمی‌کنند تا به پلتفرم تبلیغاتی در درک کیفیت سرنخ کمک کنند.

مسئله در اینجا این است که کمپین‌ها و مناقصه‌های پیش‌برنده اتوماسیون فقط می‌توانند مانند داده‌های ارائه‌شده توسط تبلیغ‌کنندگان کار کنند: «آشغال داخل، زباله بیرون». ماشین برای ارائه نتایج مورد نظر به داده های با کیفیت بالا نیاز دارد.

تبلیغ‌کنندگان باید سیستم‌های CRM خود را با ابزارهای تبلیغاتی یکپارچه کنند. با این حال، حتی اگر این کار را انجام ندهند، من معتقدم که توانایی هوش مصنوعی مولد برای کاهش اصطکاک برای تبلیغ‌کنندگان با چرخه‌های فروش پیچیده‌تر، به کاهش تاخیر تبدیل آنها کمک می‌کند.

مثال واحد ذخیره سازی این را به خوبی نشان می دهد. اگر هوش مصنوعی مولد پیشنهادهای مناسب تری را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد، نرخ تبدیل نیز باید افزایش یابد.

همچنین، با ساده‌سازی وظایف زمان‌بر که فرآیند تصمیم‌گیری را کند می‌کنند، هوش مصنوعی مولد می‌تواند آن را تسریع کند. این کارآیی به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا به سرعت سرنخ‌های با کیفیت بالا را شناسایی کنند، به پلتفرم تبلیغات اطلاع دهند و سرنخ‌های باکیفیت بیشتری تولید کنند.

افزایش کارایی و اثربخشی تبلیغات با هوش مصنوعی مولد

GML 2024 آینده‌ای را به نمایش گذاشت که در آن هوش مصنوعی مولد تبلیغات را متحول می‌کند و هم راه‌حل‌های فوری و هم چشم‌اندازی رویایی برای سال‌های آینده ارائه می‌دهد.

در حالی که پیشرفت های تجارت الکترونیک در مرکز توجه قرار گرفت، پتانسیل هوش مصنوعی مولد برای تغییر شکل بازاریابی B2B و تولید سرنخ مشهود بود.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، ادغام داده‌های شخص اول و کاهش اصطکاک تراکنش‌ها، کارایی و اثربخشی را افزایش دهند.

همانطور که ما این تغییرات را دنبال می کنیم، سازگار ماندن و پذیرش نوآوری برای به حداکثر رساندن فرصت های ارائه شده توسط این دوره جدید تبلیغات بسیار مهم خواهد بود.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link