نظرسنجی نشان می دهد که SEO ها مشتریان خود را از کجا می آورند

Aleyda Solis اخیراً نتایج نظرسنجی SEOFOMO خود را منتشر کرده است که حقایق عملی را در مورد اینکه SEO‌ها مشتریان خود را به کجا می‌آورند، چه نوع مشتریانی می‌گیرند و چگونه خود را برای جذب مشتریان بیشتر تبلیغ می‌کنند، نشان می‌دهد.

Aleyda Solis (LinkedIn) یک بازاریاب دیجیتال محبوب و متخصص در SEO بین المللی است. او خبرنامه SEOFOMO + MarketingFOMO را منتشر می کند، به دلیل ترویج بهترین شیوه ها در سئو و سخنرانی در کنفرانس های جستجو در سراسر جهان شناخته شده است.

این نظرسنجی که با یک گروه منتخب از 337 پاسخ دهنده انجام شد، دیدگاهی را ارائه می دهد که چگونه مشاغل SEO کسب و کار بیشتری می کنند، مشتریانشان چه کسانی هستند و در سال 2024 برای آنها چه کاری انجام می دهند. داده ها بینش های ارزشمندی را برای بازاریابان دیجیتال ارائه می دهد که می خواهند رشد کنند. کسب و کار آنها

به عنوان مثال، اکثر پاسخ دهندگان عنوان کردند که حوزه تخصصی آنها SEO فنی است. این منطقی است زیرا رفع مشکلات وب سایت که خزیدن، فهرست بندی و درک محتوا را برای موتورهای جستجو آسان می کند به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است.

این نوع کاری است که سئوکاران در آن تخصص دارند:

  • 64% سئو فنی
  • 60% سئو متمرکز بر محتوا
  • 54٪ SEO Generalist
  • 51% مدیریت سئو
  • 14% لینک ساز
  • 8 درصد دیگر

تنها 14 درصد از پاسخ دهندگان پاسخ دادند که برای مشتریان لینک می سازند. این بدان معنا نیست که لینک بیلدینگ یک اولویت نیست، بلکه ممکن است نشان دهنده این باشد که لینک بیلدینگ به دلیل پیچیدگی آن، همچنان یک حوزه دشوار برای تخصص در آن است.

چه کسی به نظرسنجی پاسخ داد

نظرسنجی Aleyda شامل نمونه ای از 337 پاسخ دهنده است که خود را به عنوان متخصص سئو معرفی می کنند.

44 درصد از پاسخ دهندگان مشاور سئو آژانس تمام وقت هستند
32٪ مشاوران سئو مستقل و مستقل هستند
24 درصد مشاوران سئو پاره وقت هستند
6 درصد به سادگی به عنوان سایرین شناسایی شدند

اطلاعات در مورد مشتریان سئو

نتایج نظرسنجی نشان داد که اکثر پاسخ دهندگان با مشتریان کوچک و متوسط ​​کار می کنند، به طوری که 49٪ با سایت هایی با کمتر از 100 هزار URL و 33٪ با سایت های مشتری حاوی بین 100 هزار تا یک میلیون URL کار می کنند.

سئوی جستجوی محلی شاید بزرگترین بخش کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​باشد. این بازار که زمانی چالش برانگیز بود تا با خدمات باکیفیت و قیمت مناسب مقیاس پذیری داشته باشد، تکامل یافته است. امروزه، آژانس‌ها می‌توانند با پلتفرم‌هایی مانند Wix یا Duda شریک شوند، که هر دو یک پلت‌فرم ساخت وب‌سایت با کارایی بالا ارائه می‌کنند که ابزارهای بازاریابی و SEO را یکپارچه می‌کند و همچنین مدیریت و صورت‌حساب مشتری را ساده‌تر می‌کند. این فناوری‌های جدید به آژانس‌های سئو در هر اندازه‌ای امکان می‌دهد تا به راحتی مقیاس‌بندی کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد به جای فناوری پلتفرم زیربنایی، بر بازاریابی و سئو تمرکز کنند.

سئوکارانی که خود را به عنوان کار با مشتریان بزرگتر معرفی می کنند، در مجموع 18 درصد از پاسخ دهندگان را تشکیل می دهند. من با شرکت‌های بزرگ چندملیتی B2B کار کرده‌ام و پول خوبی در آن وجود دارد، اما می‌تواند به طرز ناامیدکننده‌ای به میزان تأثیری که می‌توانید در سئو داشته باشید محدود شود. شما فقط باید بردهای خود را به جایی ببرید که می توانید به دست آورید و بپذیرید که هرگز لیست آرزوهای خود را برآورده نخواهید کرد.

اینجا جایی است که سئوکاران کسب و کار خود را به دست می آورند

تنوع زیادی در جایی که SEO ها کسب و کار خود را به دست می آورند وجود دارد که شاید نشان دهنده اولویت ها و نقاط قوت فردی باشد. همه نه زمان این را ندارند که تأثیرگذار رسانه های اجتماعی باشند و نه توانایی این را ندارند که از جای خود بلند شوند و در رویدادهای صنعت در مقابل مخاطبان صحبت کنند، درست است؟

ارجاعات

بیشترین منبع مراجعه مشتریان، ارجاعات شرکت ها و مشتریان دیگر است که 77 درصد از پاسخ ها را تشکیل می دهد. انجام کار سخت برای پرورش مشتریان خوشحال و ترویج یک کسب و کار سئو در ارجاعات نتیجه می دهد.

رتبه بندی در نتایج جستجو

سئوکارانی که بر روی رتبه بندی عباراتی تمرکز می کنند که مشتریان بیشتری را برای آنها به ارمغان می آورد، دومین منبع بزرگ گزارش شده مشتریان جدید بود. این رویکرد برای سئوکارانی که دامنه جغرافیایی دارند یا روی یک عمودی واحد مانند آسیب های شخصی تمرکز می کنند منطقی است. ترکیب یک عمودی (مانند آسیب شخصی یا تهویه مطبوع) با یک بازار جغرافیایی می‌تواند آسان‌تر از تلاش برای رتبه‌بندی برای عبارت کلی باشد، به‌ویژه با توجه به اینکه Google تمایل دارد جستجوهای عمومی را شخصی‌سازی کند.

رسانه های اجتماعی

شرکت در رسانه های اجتماعی توسط بسیاری از پاسخ دهندگان به عنوان منبع مشتریان سئو گزارش شده است که 26٪ نشان می دهد که رسانه های اجتماعی منبع مشتریان جدید و ارجاع هستند.

این کاملا منطقی است. من دیده ام که سئوکاران با تجربه اندک از ناکجاآباد بیرون آمده اند و با ارسال گسترده در رسانه های اجتماعی و مشارکت در مکالمات و همچنین شروع گفتگو، کسب و کار سئو را به دست آورده اند. یک مؤلفه تأییدکننده قوی وجود دارد که همراه با پرورش دنبال کنندگان بزرگ رسانه های اجتماعی است، بنابراین منطقی است که رسانه های اجتماعی یک کانال مهم برای دریافت ارجاع هستند.

چیزی که من در موفق‌ترین سئوکارانی که با رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند، می‌بینم این است که آن‌ها تمایلی به ارسال پست در موضوعات بحث‌برانگیز مانند سیاست ندارند، اما تمایل دارند از دلایل محبوب عقب بمانند. رسانه‌های اجتماعی کار زیادی هستند، اما نظرسنجی SEOFOMO رسانه‌های اجتماعی را به عنوان یک کانال مهم برای تمرکز بر روی ایجاد پایگاه مشتری تأیید می‌کند.

رویدادها

بیست و پنج درصد از پاسخ دهندگان رویدادها را به عنوان کانالی برای پرورش مشتریان ذکر کردند. سخنرانی در رویدادها می تواند راه خوبی برای جذب مشتری یا حداقل برای ایجاد شهرت خوب باشد که منجر به ارجاع مشتری شود.

صحبت کردن در رویدادها می تواند دشوار باشد زیرا باید چیز جالبی برای گفتن داشته باشید، اما نمی تواند خیلی پیچیده باشد زیرا مخاطب را از دست می دهید یا خسته می کنید. من از حدود سال 2004 در رویدادها صحبت کرده ام و دیده ام که دیگران از ترس یخ می زنند، به طور خود به خود چیزهای دیوانه کننده ای به زبان می آورند یا با یک سبک صحبت کردن یکنواخت حضار را خسته می کنند (به همین دلیل است که من گاهی اوقات اول صحبت می کنم!).

در اینجا بهترین منابع کسب و کار مشتری SEO هستند:

  • ارجاعات مشتری یا شرکت 77%
  • سئو 39%
  • رسانه های اجتماعی 26%
  • رویدادهای صنعت 25%
  • پست های وبلاگ، مطالعات، تحقیقات
  • 15% دیگر
  • فراگیری سرد 14%
  • 9% فراگیر با پرداخت

گرفتن مشتری مستلزم کار پیشگیرانه است

علیرغم اینکه بسیاری از سئوکاران گزارش دریافت ارجاع مشتری و شرکت داشتند، رسیدن به آن نقطه مستلزم صرف زمان برای پرورش مشتریان خوشحال، بازاریابی شخصی و آنلاین برای کسب و کار آنها و نشان دادن رهبری فکری است. هرکسی ابرقدرت خود را دارد، برخی سخنرانان عالی هستند، برخی متفکران بزرگ. برخی از سئوکارها از ساختن ویدیو خوشحال می شوند و برخی دیگر راحت تر در پادکست ها اشتراک گذاری می کنند. ابرقدرت شما هر چه که باشد، برای کشف آن بیرون بروید و سپس در کاری که در آن برتری دارید بهترین باشید.

نتایج نظرسنجی را اینجا بخوانید:

وضعیت SEOFOMO مشاوره SEO – نتایج نظرسنجی 2024

تصویر ویژه توسط شاتر استوک/خسرو

Source link