نشت سند جستجوی گوگل عملکرد درونی الگوریتم رتبه بندی را نشان می دهد

مجموعه ای از اسناد فاش شده گوگل، نگاهی بی سابقه به درون جستجوی گوگل به ما داده است و برخی از مهم ترین عناصری را که گوگل برای رتبه بندی محتوا استفاده می کند، آشکار کرده است.

چی شد. هزاران سند داخلی فاش شده، که به نظر می رسد از انبار داخلی Content API Google آمده است، در اوایل این ماه با رند فیشکین، یکی از بنیانگذاران SparkToro به اشتراک گذاشته شد.

  • برای کشف آنچه از فیشکین و همچنین مایکل کینگ، مدیر عامل iPullRank که اسناد را نیز بررسی کرده است (و قصد دارد به زودی تجزیه و تحلیل بیشتری را برای سرزمین موتورهای جستجو ارائه دهد) در ادامه بخوانید.

چرا ما اهمیت می دهیم. این نشت به ما نگاهی اجمالی به نحوه عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی گوگل می‌دهد، که برای سئوکارانی که می‌توانند معنی همه آن را بفهمند بسیار ارزشمند است. در سال 2023، ما نگاهی بی‌سابقه به فاکتورهای رتبه‌بندی Yandex Search از طریق افشاگری داشتیم، که یکی از بزرگترین داستان‌های آن سال بود. این سند گوگل لو می رود؟ احتمالا یکی از بزرگترین داستان ها در تاریخ سئو و جستجوی گوگل خواهد بود.

داخلش چیه در اینجا چیزی است که ما در مورد اسناد فاش شده از Fishkin and King می دانیم:

  • جاری: اسناد نشان می‌دهد که این اطلاعات تا مارس دقیق است.
  • ویژگی های رتبه بندی: 2596 ماژول در اسناد API با 14014 ویژگی نشان داده شده است.
  • وزن دهی: اسناد مشخص نمی کنند که چگونه هر یک از ویژگی های رتبه بندی وزن دارند – فقط وجود دارند.
  • خردسالان: به گفته کینگ، اینها توابع رتبه‌بندی مجدد هستند که «می‌توانند امتیاز بازیابی اطلاعات یک سند را تنظیم کنند یا رتبه‌بندی یک سند را تغییر دهند».
  • تنزل رتبه: محتوا را می توان به دلایل مختلفی کاهش داد:
    • اگر پیوندی با سایت هدف مطابقت ندارد.
    • اگر سیگنال های SERP نشان دهنده نارضایتی کاربر باشد.
    • بررسی محصول
    • محل.
    • دامنه تطبیق دقیق
    • پورن
  • تغییر تاریخ: ظاهراً گوگل یک کپی از هر نسخه را برای هر صفحه ای که تا به حال ایندکس کرده است نگه می دارد. این بدان معناست که گوگل می‌تواند هر تغییری را که تا به حال در یک صفحه ایجاد شده است، «به خاطر بیاورد»، اما در هنگام تجزیه و تحلیل پیوندها، تنها می‌تواند از ۲۰ تغییر آخر یک URL استفاده کند.

لینک ها اهمیت دارند تکان دهنده است، می دانم. این نشت تأیید می کند که تنوع و ارتباط پیوندها همچنان کلیدی است.

کلیک های موفق مهم هستند. این نباید شوکه کننده باشد، اما اگر می خواهید رتبه خوبی کسب کنید، باید به ایجاد محتوای عالی ادامه دهید و یک تجربه کاربری خوب ارائه دهید.

برند مهم است نکته مهم فیشکین از نشت این است که برند بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد:

  • “اگر یک توصیه جهانی برای بازاریابان داشتم که به دنبال بهبود گسترده رتبه بندی جستجوی ارگانیک و ترافیک خود هستند، این بود: “یک برند قابل توجه، محبوب و شناخته شده در فضای خود، خارج از جستجوی گوگل بسازید.”

نهادها اهمیت دارند. گوگل اطلاعات نویسنده مرتبط با محتوا را ذخیره می کند.

در حال توسعه داستان برای بروزرسانی ها دوباره مراجعه کنید.

مقالات


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

دنی گودویندنی گودوین

دنی گودوین از سال 2022 سردبیر موتور جستجو Land & Search Marketing Expo – SMX بوده است. او در سال 2022 به عنوان سردبیر ارشد به Search Engine Land پیوست. او علاوه بر گزارش در مورد آخرین اخبار بازاریابی جستجو، برنامه SME (کارشناس موضوعی) Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه ریزی رویدادهای SMX ایالات متحده کمک می کند.

گودوین از سال 2007 در مورد آخرین پیشرفت‌ها و روندها در جستجو و بازاریابی دیجیتال ویرایش و می‌نویسد. او قبلاً سردبیر اجرایی مجله موتور جستجو (از سال 2017 تا 2022)، مدیر مدیر Momentology (از 2014-2016) و سردبیر Search بوده است. ساعت موتور (از 2007 تا 2014). او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها منبع داده شده است.

Source link