پیمایش خطای «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» در کنسول جستجوی گوگل اغلب برای متخصصان سئو مانند یک بازی عملیات مخفی با ریسک بالا است.
خوشبختانه، احتمالاً فقط با محتوای تکراری یا چالشهای URL پارامتر سر و کار دارید، نه با موقعیتهای مرگ یا زندگی.
قبل از اینکه شروع به پیشبینی راهحل این خطا کنید، اجازه دهید برخی از اطلاعات داخلی (از طبقهبندیشده) را در مورد نحوه تفسیر Google این خطاهای کنسول جستجوی Google بررسی کنیم. گوگل مواردی را دیده است.
چگونه خطای «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» را در کنسول جستجوی گوگل برطرف کنم؟
1. صفحات نمونه پرچم گذاری شده در گزارش کنسول جستجوی گوگل را صادر کنید
ابتدا، در گزارش «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» در Google Search Console، صفحات نمونه خود را از کنسول جستجوی Google به یک صفحه گسترده صادر کنید.
برای دسترسی به گزارش به کنسول جستجوی گوگل > صفحات > و به زیر بخش نگاه کنید چرا صفحات ایندکس نمی شوند.
هنگامی که صادرات را در یک صفحه گسترده دریافت کردید، می خواهید چند چیز را جستجو کنید.
2. URL های پارامتر را شناسایی کنید
با افزودن یک فیلتر داده به صفحه گسترده خود شروع کنید تا همه URL ها را با آن استخراج کنید ?
در URL به طور معمول، URL های پارامتر شامل a ?
برای شروع پرس و جو پارامتر
اگر همه نشانیهای اینترنتی فهرستشده در صادرات از URLهای پارامتری ناشی میشوند، میتوانید در اینجا متوقف شوید.
این لحظه را به عنوان یک هدیه در نظر بگیرید.
URL های پارامتر همیشه این خطای «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» را در کنسول جستجوی گوگل نشان می دهند.
برای بررسی سهگانه، 8 تا 10 URL را برای بازرسی دستی در کنسول جستجوی Google انتخاب کنید.
می خواهید ببینید که URL پارامتر شما URL غیر پارامتری را به عنوان تگ متعارف اعلام شده توسط کاربر نشان می دهد.
مثال:
- الف: پارامتر URL =
/desktop/buy/?full
- ب: URL غیر پارامتری =
/desktop/buy/
شما گزینه B را می خواهید (/desktop/buy/
) در برچسب متعارف اعلام شده توسط کاربر فهرست شده است.
صنعت سئو شروع به دیدن موتورهای جستجو مانند گوگل کرده است که پارامترها را بهتر مدیریت می کنند.
جان مولر و گری ایلیس از گوگل در پادکست Search Off the Record صحبت می کردند، جایی که ایلیز گفت:
- ما اساساً باید ابتدا بخزیم تا بدانیم چیزی متفاوت است، و باید نمونه بزرگی از URL ها را داشته باشیم تا تصمیم بگیریم که “اوه، این پارامترها بی فایده هستند.”
همچنین در مورد بازگرداندن ابزار پارامتر URL (یا نوعی از آن) به بازی صحبت شد. ابزار پارامتر URL در آوریل 2022 از کار افتاد.
عمیق تر حفاری کنید: Canonicalization و SEO: راهنمای سال 2025
3. زیر پوشه های زبان خود را بررسی کنید
یکی دیگر از دلایل رایج ظاهر شدن این خطای «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» در کنسول جستجوی گوگل، پردازش نادرست زیرپوشه های زبان است.
مثال:
https://website.com/111674/
https://website.com/en/111674/
اگر هر دو URL به یک زبان (انگلیسی) باشند، محتوای تکراری است. همان محتوا در دو URL جداگانه وجود دارد.
در مثال بالا، گوگل این را انتخاب کرده است /en/
زیر پوشه به عنوان تگ متعارف به جای تگ متعارف ارائه شده توسط وب سایت.
چرا گوگل تگ متعارف شما را انتخاب می کند؟
چون یک صفحه بهتر از صفحه دیگر است. به این معنی که معتبرتر است.
اگر این اتفاق برای شما افتاد، تگ canonical را به نسخه ترجیحی Google به روز کنید و تگ canonical اعلام شده توسط کاربر را به برچسب canonical انتخاب شده توسط Google هدایت کنید.
همچنین، Illyes اشاره کرد که نسخههای محلیشده وبسایت شما سیگنالهای خاص خود را دریافت میکنند. شما باید طوری مدیریت کنید که انگار دو وب سایت مجزا دارید.
4. اسلش انتهایی را به URL ها اضافه کنید
مقصر دیگری که سر زشت خود را وارد گزارش خطای «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» می کند، URL های بدون اسلش انتهایی هستند.
مثال:
- الف:
https://website.com/solutions/huey
- ب:
https://website.com/solutions/huey/
شما URL B را می خواهید که اسلش انتهایی در تگ متعارف اعلام شده توسط کاربر و تگ متعارف انتخاب شده توسط Google نشان داده شود.
خبر خوب اگر URL هایی با اسلش انتهایی در تگ های متعارف خود دارید، فقط باید 301 تغییر مسیر را برای حل این خطا تنظیم کنید.
5. به دنبال URL های بزرگ بگردید
شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجو با حروف بزرگ و کوچک URL شما به طور مساوی رفتار می کنند.
اگر اینطور نباشد، هر دو URL را می توان تکراری دید.
مثال:
- الف:
https://website.com/events/
- ب:
https://website.com/Events/
در این مثال، URL با حروف بزرگ به دلیل تگ کاربر-کانونیکال ایندکس نشده است. این خوب است!
مولر اظهار داشت:
- «طبق تعریف، URL ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند و همچنین مواردی مانند اسلش در انتها اهمیت دارند. بنابراین، از نظر فنی، بله – این چیزها مهم هستند. آنها URL ها را متفاوت می کنند.”
اگر با مشکلی مواجه شدید که در آن حروف بزرگ و کوچک را نمایه میکنید، یک تغییر مسیر 301 از URL بزرگ به URL کوچک تنظیم کنید.
سپس، تنظیمات سرور خود را تغییر دهید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو با آنها یکسان رفتار می کنند.
محتوای تکراری خود را برای جلوگیری از خطای «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» در GSC بهینه کنید.
هیچ راه حل سریع یا راهی برای طراحی سیستم برای جلوگیری از خطای «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» در کنسول جستجوی گوگل وجود ندارد.
و بیایید واقعی باشیم: متخصصان سئو در انتخاب بخشی از الگوریتم فوق محرمانه گوگل (من می دانم چگونه الگوریتم های فوق سری را دوست دارید) برای شناسایی محتوای تکراری بهتر می شوند.
رفع خطای «صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب» مانند نجات لیام نیسون از دسته شیرهای وحشی است.
شما نمی خواهید فقط با عقل خود به جنگل عجله کنید. شما به ابزارهای جدی نیاز دارید.
امیدواریم این مقاله شما را با آن ابزارها برای موقعیت های نه چندان جدی زندگی تان مسلح کرده باشد.
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.