نحوه رسیدگی به نظرات منفی گوگل: حذف، پاسخ، بازیابی

«هیچ کس تلفن را جواب نداد. مطمئناً بعد از ساعت کاری بود، اما این هنوز بهانه ای نیست! یک ستاره!»

تا به حال در نمایه کسب‌وکار Google خود چنین نقدی دریافت کرده‌اید – بررسی آنقدر غیرمنطقی که تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سرتان را آویزان کنید و فکر کنید چه مشکلی با افراد خاص وجود دارد؟

نگران نباشید.

هر صاحب کسب و کاری در برخی مواقع یک بررسی منفی از گوگل دریافت کرده است – که بسیاری از آنها هرزنامه، جعلی یا کاملا غیر منطقی هستند.

همانطور که هر صاحب کسب و کاری می داند، نظرات گوگل برای موفقیت یک کسب و کار حیاتی است.

نظرات مثبت منجر به مشتریان بیشتر و پایه اعتماد می شود، در حالی که نظرات منفی یک چیز را به مشتریان جدید بالقوه منتقل می کند: دوری کنید.

به همین دلیل، بسیار مهم است که نمایه کسب و کار Google خود را زیر نظر داشته باشید و یاد بگیرید چگونه به نظرات منفی پاسخ دهید – یا حذف کنید.

هدف دقیق این راهنما همین است.

در این راهنما، شما یاد خواهید گرفت که چگونه فرآیند زیر را طی کنید:

  • حذف نظرات منفی در گوگل
  • در پاسخ به نویسندگان این بررسی ها.
  • بهبودی از عواقب کل مصیبت.

من این مراحل اساسی را سه Rs می نامم:

  • حذف کنید.
  • پاسخ دهید.
  • بازیابی کنید.

تاثیر نظرات منفی گوگل

قبل از اینکه به تفصیل در مورد سه Rs صحبت کنیم، دانستن آن بسیار مهم است چرا و چگونه نظرات منفی گوگل به کسب و کار شما آسیب می رساند.

اعتماد مشتری را از بین می برد

برای شروع، این بررسی ها می تواند درک مشتریان جدید بالقوه را تغییر دهد.

سناریویی را در نظر بگیرید که در آن یک صاحب کسب و کار رستورانی را باز می کند. در هفته اول رستوران، یکی از کارکنان منتظر غذای اشتباهی را به مشتری تحویل می دهد. به جای خرچنگ، مشتری فتوچین میگو می گیرد.

گارسون به سرعت متوجه اشتباه آنها می شود و ظرف مناسب را بیرون می آورد. همه چیز خوب است.

نه به مشتری پس از بلعیدن ظرف خود و لیسیدن بشقاب تمیز، آنها با عصبانیت به خانه رانندگی می کنند و یک بررسی یک ستاره را ترک می کنند.

یک ستاره؟ با اینکه هر لقمه رو خوردی؟

در این مثال، مشتری یک بررسی غیرمنطقی از گوگل گذاشته است که رستوران یا تجربه او را به‌طور دقیق نشان نمی‌دهد.

آن‌ها به غذای فوق‌العاده، این واقعیت که هفته اول کسب‌وکار باز است یا این واقعیت که سرور به سرعت اشتباه آن‌ها را تصحیح کرد، اشاره نمی‌کنند.

آنها فقط اشتباه را ذکر می کنند. بی انصافی، درسته؟

به طور کامل. در این مورد، این تنها سومین بررسی نمایه کسب و کار Google این کسب و کار است.

اکنون، سایر مشتریان بالقوه این بررسی را می بینند و متوجه تاثیر آن بر رتبه بندی کلی رستوران در گوگل می شوند. به جای رفتن به آن رستوران، آنها به جای دیگری خواهند رفت.

روی دید موتورهای جستجو تأثیر می گذارد

نظرات منفی گوگل همچنین می تواند بر روی دید کسب و کار شما در موتور جستجوی گوگل تاثیر بگذارد.

با تکیه بر آخرین نکته، این بررسی ها اعتماد مشتری را از بین می برد، که به معنای کاهش نرخ کلیک از سوی مشتریان است. از آنجایی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو در معیارهای تعامل کاربر نقش دارند، کاهش اعتماد می‌تواند با کاهش دید موتور جستجو مرتبط باشد.

عواقب بلند مدت

با کاهش سطح اعتماد و ضربه زدن به معیارهای سئو، کسب و کار شما در درازمدت آسیب خواهد دید – به خصوص اگر نظرات منفی روی هم جمع شوند.

رتبه‌بندی کسب‌وکارتان در Google ضربه‌های زیادی خواهد خورد، دهان به دهان پخش می‌شود، و مشتریان دیگر از آن سرازیر نمی‌شوند. همه به این دلیل که یک بررسی ضعیف باعث ایجاد یک اثر گلوله برفی شد.

به همین دلیل است که پرداختن به این بررسی ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بیایید در مورد نحوه حذف نظرات منفی گوگل بحث کنیم – اولین مورد از سه روپیه.

چگونه نظرات منفی گوگل را حذف کنیم

در موارد خاصی می‌توانید نظرات منفی Google را حذف کنید.

اولین مورد زمانی است که یک بررسی جعلی، هرزنامه یا گمراه کننده است. در این موارد، شما با محتوای جعلی روبرو هستید که به هیچ وجه نشان دهنده کسب و کار شما نیست. شاید شما حتی هدف بمباران بررسی از سوی یک رقیب باشید.

مورد دوم زمانی رخ می دهد که یک بررسی به وضوح دستورالعمل های بررسی گوگل را نقض می کند. به عنوان مثال، گوگل موارد زیر را نظارت می کند:

  • هرزنامه و محتوای جعلی.
  • اطلاعات گمراه کننده
  • مطالب خارج از موضوع
  • محتوای محدود شده
  • محتوای غیر قانونی

اگر مروری از هر یک از این مرزها فراتر رفته باشد، حق حذف آن را دارید. در اینجا نحوه انجام این فرآیند آمده است:

  • بررسی را پرچم گذاری کنید: اولین گام برای حذف نظر منفی گوگل این است که نظر را پرچم گذاری کنید و مستقیماً به گوگل گزارش دهید. همچنین، دلیل اینکه چرا می‌خواهید بازبینی حذف شود را شناسایی کنید (یعنی محتوای گمراه‌کننده، هرزنامه و غیره).
  • با راهنمای Google تماس بگیرید: گاهی اوقات پرچم گذاری مرور کار نمی کند. مرحله بعدی تماس مستقیم با Google Help است. تیم پشتیبانی Google اغلب به سرعت کار می کند و می تواند تمام نگرانی های شما در مورد حذف نظرات منفی Google را برطرف کند.
  • در مورد گزینه های قانونی بحث کنید: در موارد جدی تر، ممکن است گزینه های قانونی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، آیا بازبینی افترا آمیز است یا افترا؟ آیا تهدید کننده است؟ آیا به خشونت بالقوه اشاره می کند؟ در چنین مواردی شما حق دارید اقدام قانونی انجام دهید.

یا می‌توانید مستقیماً با بازبین تماس بگیرید و از او بخواهید که نظر خود را حذف کند. این رویکرد منجر به دومین مورد از سه Rs ما می شود: پاسخ دادن.

عمیق تر حفاری کنید: 9 استراتژی برای حذف محتوای منفی از وب


چگونه به نظرات منفی گوگل پاسخ دهیم

بررسی‌های منفی گوگل می‌تواند نحوه درک مشتریان بالقوه از کسب و کار شما را مختل کند. آنها قبل از اینکه تصمیم بگیرند با سازمان شما درگیر شوند، این بررسی ها را می بینند.

می دانید این مشتریان بالقوه چه چیز دیگری می بینند؟

پاسخ شما به نظرات منفی

پاسخ دادن به نظرات منفی بسیار مهم است. اعتمادی را که ممکن است از آن بررسی مضر از دست داده باشید، باز می گرداند.

مشتریان جدید متوجه می شوند که شما یک صاحب کسب و کار دلسوز هستید – فردی که مایل است به نگرانی های مشتریان خود رسیدگی کند. در اصل، شما یک منفی را به مثبت تبدیل می کنید.

در زیر یک راهنمای گام به گام آورده شده است که نحوه پاسخ به نظرات منفی در Google را توضیح می دهد.

موضوع را تصدیق کنید

نکته کلیدی در اینجا برقراری ارتباط سطحی از همدلی با مشتری است. نشان دهید که شکایت آنها را درک می کنید و مایل به گوش دادن هستید.

عذرخواهی کن

من می دانم. عذرخواهی سخت است اما به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید یاد بگیرید که در مسیرهای بزرگ قدم بردارید. اگر سازمان شما مقصر بود، صمیمانه عذرخواهی کنید و عهد کنید که در آینده بهتر عمل کنید.

راه حل ارائه دهید

اکنون مهمترین بخش مطرح می شود: ارائه پیشنهاد برای رفع مشکل. شاید این به صورت یک تخفیف آتی یا یک محصول رایگان باشد. شاید به سادگی جایگزین کردن یک محصول معیوب بدون هزینه باشد. راه حل هر چه باشد، مطمئن شوید که شکایت اولیه مشتری را برآورده می کند.

مکالمه را آفلاین می کنید

برای پایان، مشتری را که نظر منفی را ترک کرده است تشویق کنید تا مکالمه را آفلاین کند. به این ترتیب می توانید در خصوص مراحل بعدی صحبت کنید.

یک چیز آخر. برای پاسخ دادن به نظرات منفی در گوگل، چند “نه” ضروری وجود دارد.

اول اینکه هرگز دفاعی عمل نکنید. انجام این کار فقط وضعیت را تشدید می کند و مشتریان بالقوه رفتار شما را کودکانه می بینند.

دوم، بررسی را نادیده نگیرید! مشتریان جدید می‌خواهند صاحب کسب‌وکاری را ببینند که همدلی، فداکاری و تمایل به انجام کارهای بیشتر را به تصویر می‌کشد.

عمیق تر حفاری کنید: چگونه به نظرات منفی که به اعتبار شرکت شما آسیب می زند پاسخ دهید

بهبودی پس از بررسی منفی گوگل

باشه شما آن بررسی منفی گوگل را حذف کرده اید یا به آن پاسخ داده اید. اکنون بخش اغلب نادیده گرفته می شود: بهبودی. شما باید از کل این مصیبت درس بگیرید تا شرکت شما در آینده با توانایی بیشتری رشد کند.

در ادامه، تکنیک‌های زیر را اجرا کنید تا کسب‌وکار خود را به همان چیزی که قبل از بررسی بود، بسازید.

روابط با مشتری را تقویت کنید

با مشتریان راضی تعامل کنید. آیا آنها از محصول شما لذت بردند؟ آیا آنها اوقات باورنکردنی را در رستوران شما سپری کردند؟

سپس، از آنها بخواهید که کسب و کار شما را به صورت آنلاین بررسی کنند. زورگو نباشید، اما ذکر کنید که چقدر قدردان آن هستید.

و از اجرای هر بازخوردی که دریافت می کنید نترسید. انتقاد سازنده ستون فقرات روند بهبود است.

حضور آنلاین خود را افزایش دهید

در آینده، از کل تجربه به عنوان راهی برای افزایش شخصیت آنلاین کسب و کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال، کار با یک شرکت مدیریت شهرت می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را تقویت کنید، SEO خود را بهبود بخشید، و نظرات مثبت بیشتری ایجاد کنید.

چنین شرکت هایی همچنین می توانند به شما در نظارت و حذف نظرات منفی گوگل در صورت بروز مجدد این مشکل کمک کنند.

مدیریت حرفه ای نظرات منفی گوگل

نظرات منفی گوگل خنده ندارد.

آنها اغلب باعث ایجاد اضطراب شدید در صاحب کسب و کار می شوند.

اگر نظرات منفی مورد توجه قرار نگیرد، عواقب آن می تواند به سرعت مارپیچ شود.

به همین دلیل، اجرای سه Rs هنگام بررسی نظرات منفی گوگل بسیار مهم است:

  • حذف کنید.
  • پاسخ دهید.
  • بازیابی کنید.

با تکنیک های فوق که در اختیار شماست، مدیریت حرفه ای نظرات منفی گوگل بسیار آسان تر می شود.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link