نحوه ایجاد و حفظ اعتماد برند در عصر هوش مصنوعی

در حالی که کسب‌وکارها برای پذیرش هوش مصنوعی رقابت می‌کنند، بسیاری با یک سوال مهم دست و پنجه نرم می‌کنند: چگونه می‌توانند از این فناوری قدرتمند بدون از دست دادن اعتماد مشتریان و کارمندان خود استفاده کنند؟

شکست‌های اخیر هوش مصنوعی، مانند مرورهای ناقص هوش مصنوعی گوگل، سرفصل خبرها را به خود اختصاص داده است و عموم مردم را نسبت به خطرات بالقوه هوش مصنوعی نگران کرده است.

از آنجایی که کسب اعتماد سخت‌تر و از دست دادن آسان‌تر است، حتی یک اشتباه کوچک می‌تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند و سال‌ها وفاداری به سختی به دست آمده را از بین ببرد.

این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه کسب‌وکارها می‌توانند هوش مصنوعی را بپذیرند و در عین حال اعتماد و ارزش‌های انسانی را در هسته نگه دارند. با آماده شدن برای خطرات و اجرای پادمان ها، می توانید با اطمینان هوش مصنوعی را در کسب و کار خود ادغام کنید و اطمینان حاصل کنید که نوآوری به نفع تیم، مشتریان و برند شماست.

هدایت درک عمومی و اعتماد به هوش مصنوعی

عدم اطمینان و نگرانی مردم در مورد هوش مصنوعی مشهود است.

یک پروژه تحقیقاتی دولت بریتانیا در فوریه 2024، 50 کلمه برتر را که بزرگسالان بریتانیا با هوش مصنوعی مرتبط می‌دانند مورد بررسی قرار داد که «ترسناک»، «مطمئن»، «نگرانی» و «نگرانی» در بالاترین رتبه‌بندی قرار گرفتند.

نحوه ایجاد و حفظ اعتماد برند در عصر هوش مصنوعی

عشق ما به ادبیات داستانی، جایی که ماشین‌ها غالباً غلبه می‌کنند، احتمالاً به این نگرانی دامن زده است.

مردم برای همدلی و درک انسانی در مکالمات ارزش قائل هستند و ایده تولید محتوا توسط ماشین ها را به مفهومی جدید و ناراحت کننده در واقعیت تبدیل می کنند.

گزارش وضعیت هوش مصنوعی مک‌کینزی نشان می‌دهد که از منظر تجاری، ۷۲ درصد از کسب‌وکارها از هوش مصنوعی حداقل در یک کار تجاری استفاده می‌کنند.

شاید تعجب آور نباشد که این گزارش نشان داد که عدم دقت خطر شماره یک مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی مولد است – به همین دلیل موضوع اعتماد بسیار مهم است.

وقتی صحبت از وفاداری به برند به میان می‌آید، ممکن است انسان‌ها آنقدر که فکر می‌کنید وفادار نباشند، ۷۱٪ از مردم حداقل سالی یک بار برند را تغییر می‌دهند و ۷۰٪ برای کیفیت بالاتر تغییر می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که ما در هر زمان تمایل داریم پنج برند را در نظر بگیریم.

بیایید اعتماد را از دیدگاه رفتار انسانی و نحوه ایجاد آن بین مشاغل و مصرف کنندگان بررسی کنیم.

همانطور که ما هر مفهوم را بررسی می کنیم، نکاتی را در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند این ایده ها را هنگام پذیرش هوش مصنوعی به کار گیرد، ارائه خواهم کرد.

نشان دادن شایستگی

اگر مصرف کنندگان احساس نکنند که یک محصول یا خدمات با استانداردهای لازم مطابقت دارد، احتمالاً شایستگی کسب و کار را زیر سوال می برند. این می تواند در هر زمان اتفاق بیفتد، نه فقط زمانی که یک مشتری تازه وارد یک برند یا تجارت شده است.

تعهد مستمر به نشان دادن شایستگی برای حفظ اعتماد حیاتی است.

زمانی که یک برند احساس می‌کند این دیگر یک الزام در رابطه نیست و اغلب منجر به خاتمه یک رابطه می‌شود، ممکن است هوای غرور ایجاد شود – که به‌ویژه در دنیای B2B، اغلب توسط برند غیرمنتظره است.

چگونه تعهد به استانداردهای بالا را تضمین می کنید؟

در کسب و کار من، ما از مخفف “WAGOLL” استفاده می کنیم که مخفف عبارت “What a good looks like” است.

WAGOLL های ما بخشی از استانداردهای ما را تشکیل می دهند و تضمین می کنند که همه افراد در کسب و کار به بهترین کار ما دسترسی دارند.

اگر نوار را تعیین نکنید، تیم چگونه کار استثنایی را از کار خوب تشخیص می دهد؟ این مربوط به هر کسب و کاری با اندازه ای است که تیمی در آن به کار گرفته می شود.

اما چگونه این را به صورت خارجی نشان می دهید؟

نظرات مشتریان را، چه مثبت و چه منفی، تشویق کنید. شما از افراد ناراضی بیشتر یاد می گیرید.

یک فرهنگ بازخورد در تیم خود ایجاد کنید و مطمئن شوید که راهی روشن برای به اشتراک گذاشتن بینش در سراسر کسب و کار وجود دارد. همچنین می توانید یک گروه هدایت مشتری راه اندازی کنید – پانلی از مشتریان کلیدی برای ارائه بازخورد در مورد محصولات، خدمات و فرآیندهای جدید.

در زمینه هوش مصنوعی، اگر نام تجاری شما به طور ناگهانی ارتباط انسانی خود را از دست بدهد و اجازه دهد ماشین‌ها با محتوا فرار کنند، اگر با دقت اجرا نشود، می‌تواند بسیار آسیب‌رسان باشد.

اما از طرف دیگر، اگر از هوش مصنوعی برای کمک به دسته‌بندی و خلاصه کردن بازخورد مشتریان برای عملی‌تر کردن آن یا بررسی کار تکمیل‌شده در برابر WAGOLL استفاده کنید، ناگهان، این یک توانمندسازی شایستگی است.

در موضوعات تخصصی خود یک مرجع باشید

اقتدار بودن در فضای خود نه تنها برای مشتریان بالقوه بلکه برای مشتریان نیز اعتماد به نفس ایجاد می کند.

وقتی یک برند صدای قابل اعتمادی دارد، چه در محتوایی که در کانال های متعلق به خود به اشتراک می گذارد یا در نظراتی که از طریق اشخاص ثالث ارائه می دهد، دیدن محتوا و بازدیدهای معتبر به مخاطب یادآوری می کند که شما در کاری که انجام می دهید متخصص هستید.

راه های بسیار خوبی برای انجام این کار وجود دارد، از استراتژی اجتماعی ارگانیک گرفته تا استراتژی روابط عمومی.

به روز ماندن در مورد روندهای بخش خود و به اشتراک گذاشتن نظرات خود – یا حتی رهبری مکالمه – یک راه عالی برای ایجاد یک نمایه شخصی یا تجاری است.

متعادل کردن صدای کسب و کار با رهبران فردی قوی که مایل به صحبت کردن هستند می تواند تأثیر شما را حتی بیشتر افزایش دهد.

اگر یک دستیار هوش مصنوعی را آموزش دهید تا فرصت‌هایی را برای کسب و کار شما برای اظهار نظر در مورد روندهای صنعت پیدا کند و سپس به یک رهبر تأثیرگذار اطلاع دهید، چه؟

اگر از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل کلان داده ها و شناسایی روندهای داستان محتوای بعدی خود استفاده می کردید، چه؟ هوش مصنوعی به انسان ها کمک می کند تا روی کاری که به بهترین شکل انجام می دهند تمرکز کنند.

کاوش عمیق تر: چگونه وبلاگ نویسی باعث ایجاد اعتماد و وفاداری به برند در عصر هوش مصنوعی می شود


ارائه تجربیات ثابت

این کاملاً با صلاحیت و اختیار هماهنگ است.

از نظر رفتاری، وقتی پیام، خدمات یا محصول متناقض است، اعتماد به مشاغل برای افراد دشوار است.

دلیلی وجود دارد که چرا کسب و کارهای قالبی و فرآیند محور مانند مک دونالد تا این حد موفق بوده اند.

برای مشتری، تجربه، انتظارات و اجرا همیشه یکسان است و آسایش و اعتماد را به ارمغان می آورد.

چگونه می توانید یکپارچگی را در رویکرد خود ایجاد کنید؟

نگاه کردن به بازخورد اخیر مشتریان خود با یک لنز برای ثبات می تواند نقطه شروع عالی برای ایده ها باشد.

بسته به مقیاس کسب‌وکارتان، دریافت دیدگاه درست درباره سازگاری تجربه ممکن است دشوار باشد، بنابراین باید راهی برای پیدا کردن این موضوع ایجاد کنید.

آیا می توانید دستیار هوش مصنوعی خود را برای یافتن راه هایی برای بهبود ثبات از بررسی ها آموزش دهید؟

این کار ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد، اما هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت فرصت‌هایی را برای تیم شما ایجاد کند تا بر اساس آن عمل کنند.

شفافیت را در زمان مناسب و به روش درست به ارمغان بیاورید

هسته اساسی درک رفتار انسان این است که به یاد داشته باشیم که همه ما انسان هستیم و بنابراین کامل نیستیم.

یک برند یا کسب و کار از انسان تشکیل شده است و بنابراین، همیشه احتمال اشتباه وجود دارد.

کسب‌وکاری که اشتباه نمی‌کند، احتمالاً نوآوری یا رشد نمی‌کند. باید منتظر اشتباه باشیم. با این حال، نحوه برخورد شما با اشتباهات و نحوه برقراری ارتباط بر اعتماد بسیار تأثیر می گذارد.

داشتن یک فرآیند شفاف و متمرکز بر مخاطب برای شفافیت که باعث ایجاد اعتماد می شود، نه ترس، بسیار مهم است.

دانستن اینکه چه زمانی باید شفاف بود، چگونه پیام را ارائه کرد و چگونه انتظارات را مدیریت کرد، تضمین می کند که اعتماد در طول یک بحران قوی باقی می ماند.

برای تیم های ارشد در زمینه نوآوری و ارتباطات، همیشه باید برنامه ای برای سناریوهای “چه می شد اگر” وجود داشته باشد.

هنگام ایجاد استراتژی برای پذیرش بیشتر هوش مصنوعی در تجارت خود، بدون شک ارزیابی ریسک تکمیل خواهد شد. اینها باید با تیم ارتباطات به اشتراک گذاشته شود تا برای «چه می‌شد اگر» برنامه‌ریزی شود.

آیا هوش مصنوعی می تواند از کسب و کار شما در مدل سازی مسائل احتمالی از ارزیابی ریسک شما حمایت کند؟

آیا می توانید در ارتباطات خود شفافیت ایجاد کنید تا نشان دهید که در کجا از هوش مصنوعی استفاده می شود و کجا انسان ها رهبری را بر عهده دارند؟

کاوش عمیق تر: هوش مصنوعی چگونه صنعت تولید محتوا را تغییر می دهد

از اثبات اجتماعی با UGC استفاده کنید

در دنیایی که همه «خلق محتوا» هستند، همه می توانند نظرات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند، چه از طریق رسانه های اجتماعی، رسانه های خبری یا وب سایت ها.

اما با وجود دیپ‌فیک‌های گمراه‌کننده و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، سخت‌تر از همیشه می‌دانیم به چه چیزی اعتماد کنیم.

برخی از افراد محتاط هستند، در حالی که برخی دیگر ممکن است متوجه نشوند که اطلاعاتی که می بینند اغلب بر اساس علایق آنها توسط الگوریتم ها تنظیم شده است و یک محفظه اکو ایجاد می کند.

نظارت بر آنچه مردم در مورد نام تجاری شما می گویند ضروری است، اما می توانید با تشویق محتوای تولید شده توسط کاربر، جلوتر بروید.

بررسی ها بسیار مهم هستند، زیرا ما به شدت به نظرات دیگران برای تصمیم گیری متکی هستیم. با این حال، تصور نکنید که مردم به تنهایی نظرات خود را ترک می کنند. شما باید فعالانه آنها را بخواهید.

استراتژیک باشید به مشتریان یادآوری کنید که چه زمانی بازخورد می‌خواهید و در صورت عدم پاسخگویی پیگیری کنید.

قاب‌بندی مفید درخواست خود، مانند «بسیاری از مشتریان مانند شما نظرات خود را برای کمک به دیگران به اشتراک گذاشته‌اند» نیز می‌تواند مشارکت را تشویق کند.

پس از جمع آوری بازخورد، نحوه استفاده از آن را برای بهبود به اشتراک بگذارید. اگر مردم بدانند که منجر به تغییر واقعی می شود، احتمال بیشتری برای ارائه ورودی دارند.

هوش مصنوعی می‌تواند با نظارت بر نام‌های تجاری، تجزیه و تحلیل بازخورد و حتی آزمایش روش‌های مختلف برای یافتن بهترین راه برای درخواست بررسی، به این امر کمک کند.

انتخاب مسنجر مناسب برای پیام

“اثر پیام رسان” یک حرکت رفتاری است که بر ارسال کننده پیام تمرکز دارد.

به عنوان مثال، اگر من، به عنوان مالک Reflect Digital، شرکت را تحسین کنم، مشتریان بالقوه ممکن است شک داشته باشند. با این حال، اگر مشتری راضی تجربه خود را به اشتراک بگذارد، احساس اعتماد بیشتری می کند.

از سوی دیگر، اگر یک مشکل تجاری وجود داشته باشد، شنیدن صحبت‌های من به‌عنوان مدیرعامل، وزن بیشتری نسبت به یک عضو جوان تیم دارد. انتخاب فرد مناسب برای هر پیام برای ایجاد اعتماد بسیار مهم است.

تعیین اینکه چه کسی در کسب و کار یا شبکه شما برای ارائه پیام های خاص مناسب تر است می تواند این استراتژی را موثرتر کند. داشتن افراد مناسب، چه در داخل و چه در خارج، که در مورد موضوعات کلیدی صحبت کنند، وضوح و اعتماد را تضمین می کند.

وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، داشتن رهبران داخلی توضیح می‌دهد که چگونه مشتریان مزایای هوش مصنوعی می‌توانند کسب و کار شما را به خوبی موقعیت دهند. شفافیت و استفاده از پیام رسان های مناسب برای برجسته کردن تأثیرات مثبت به ایجاد اعتماد کمک می کند.

قالب مناسب برای پیام

این فقط در مورد اینکه چه کسی پیام را تحویل می دهد نیست، بلکه نحوه ارائه آن نیز مهم است.

به عنوان مثال، گوگل با بیانیه ای مکتوب از لیز رید، معاون جستجوی گوگل، به مشکلات اخیر هوش مصنوعی پرداخت. با این حال، یک بیانیه ویدیویی می‌توانست تأثیر بیشتری بگذارد.

من اخیراً این را با رایان ایر تجربه کردم. قبل از پرواز، یک هشدار اپلیکیشن همراه با ویدئویی که به صورت زنده از اتاق کنترل ترافیک هوایی فیلمبرداری شده بود، دریافت کردم.

سخنران با اطمینان تاخیرهای احتمالی ناشی از اعتصابات در اروپا را توضیح داد و باعث شد پیام به موقع و شخصی احساس شود. این به من به عنوان یک مشتری اعتماد به نفس داد.

نحوه ارائه اطلاعات – چه از طریق ویدیو، بیانیه های نوشتاری یا سایر قالب ها – مهم است.

به طور خاص، ویدئو می تواند ابزار قدرتمندی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان شما باشد. اگرچه ممکن است در ابتدا تلاش بزرگی به نظر برسد، اما پیاده سازی آن آسان است و می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

یک قدم خوب بعدی این است که قالب‌ها و کانال‌های ارتباطی مورد استفاده کسب‌وکارتان را مرور کنید. اطمینان حاصل کنید که تیم شما می‌داند چه چیزی ممکن است تا بتوانید از هر فرصت پیام حداکثر استفاده را ببرید.

هوش مصنوعی می تواند با ایجاد یک دستیار داخلی که مخاطبان، کانال ها و بهترین پیام رسان های شما را می شناسد، کمک کند. این ابزار می تواند تیم شما را در انتخاب قالب و شخص مناسب برای هر پیام راهنمایی کند، به خصوص در سازمان های بزرگتر که همه یکدیگر را نمی شناسند.

انسان بودن: نشان دادن همدلی و اصالت

همدلی و اصالت کلید ایجاد اعتماد با مخاطبان است. درک احساس آنها و تأثیر تصمیمات تجاری شما به ایجاد یک رویکرد انسانی تر کمک می کند.

در یک رویداد اخیر، رهبران بازاریابی در مورد اهمیت فزاینده اصالت بحث کردند. در حالی که مردم همیشه برای اصالت ارزش قائل بوده‌اند، توانایی نشان دادن آن بهبود یافته است – و اینجاست که هوش مصنوعی یک خطر است. اگر کسب و کارها بیش از حد به هوش مصنوعی متکی باشند، ممکن است ارتباط انسانی را از دست بدهند.

برای اطمینان از صحت، باید ارزش‌های کسب‌وکار خود را با آنچه مخاطبانتان به آن اهمیت می‌دهند هماهنگ کنید. اگر قطعی وجود دارد، مهم است که قبل از استفاده از هوش مصنوعی به آن رسیدگی کنید.

هر ابزار هوش مصنوعی را در مورد ارزش های شرکت خود آموزش دهید، اما همیشه قبل از عمومی شدن محتوای چک انسانی داشته باشید.

برای تعاملات زنده هوش مصنوعی، مانند ربات‌های چت، اطمینان حاصل کنید که کاربران می‌دانند با هوش مصنوعی صحبت می‌کنند و در صورت نیاز راهی برای ارتباط با یک انسان ارائه دهید.

هوش مصنوعی پتانسیل عظیمی را ارائه می دهد، اما کسب و کارها باید بین نوآوری و همدلی تعادل برقرار کنند. با درک خطرات و آماده شدن برای آنها، می توانید بدون از دست دادن اعتماد، از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنید.

ارزش های انسانی را در هسته خود نگه دارید و کسب و کار شما در عصر هوش مصنوعی موفق خواهد شد.

کاوش عمیق تر: 3 راه برای افزودن حس انسانی به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link