نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا PPC

دانستن اینکه در تلاش‌های PPC شما چه می‌گذرد به همان اندازه مهم است که بدانید رقبای شما چه می‌کنند.

نظارت بر فعالیت های رقبا می تواند به شما کمک کند تا از نقاط ضعف آنها استفاده کنید، از نقاط قوت آنها الهام بگیرید و فرصت های از دست رفته را شناسایی کنید.

به جای کپی کردن اقدامات آنها، اطلاعات و بینش را برای اجرای کمپین های موثرتر و کارآمدتر PPC جمع آوری می کنید.

در اینجا راهنمایی هایی در مورد اینکه چگونه می توانید تجزیه و تحلیل رقیب PPC خود را انجام دهید، آورده شده است.

1. مرکز شفافیت تبلیغات گوگل را بررسی کنید

Google Ads Transparency Center یک ابزار رایگان و با کاربری آسان است که به شما امکان می دهد یک شرکت را جستجو کنید و ببینید چه تبلیغاتی اجرا کرده است. (فقط تبلیغات آگهی دهندگان تأیید شده در مرکز شفافیت موجود است.)





نمونه ای از جستجوی ASOS.com از طریق مرکز شفافیت تبلیغات گوگل
در بالا: نمونه ای از جستجو برای ASOS.com از طریق مرکز شفافیت تبلیغات گوگل

با پوشش جستجو، خرید، یوتیوب و موارد دیگر، فیلترهایی از جمله محدوده تاریخ، مکان و نوع تبلیغ را ارائه می دهد تا بتوانید فعالیت های رقبای خود را تقویت کنید. حتی می تواند به شما بگوید آخرین باری که یک تبلیغ خاص نشان داده شده است.

این اطلاعات ارزشمند است زیرا به شما امکان می‌دهد نوع کپی‌ها و خلاقیت‌هایی را که رقیب شما استفاده می‌کند، بخوانید و ببینید و به شما امکان می‌دهد تصویر بهتری از استراتژی تبلیغاتی آن‌ها داشته باشید.

این به ویژه هنگام تجزیه و تحلیل تبلیغات نمایشی آنها مفید است، که می تواند در طبیعت دشوار باشد.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه محک زدن رقبای PPC: راهنمای قطعی

2. نقش یک مشتری بالقوه

در حالی که آداب PPC را زیر پا نمی گذارید، کلیک بر روی یک تبلیغ و بررسی پیشنهادات رقبای خود از دیدگاه یک مشتری بالقوه راهی عالی برای دیدن نوع تجربه ای است که آنها ارائه می دهند.

با انجام مراحل یک مشتری بالقوه (یعنی جستجو، دیدن یک تبلیغ، کلیک بر روی یک تبلیغ، دیدن صفحه فرود، مطالعه محتوای صفحه آنها و غیره)، می توانید چندین اطلاعات مهم را یادداشت کنید، از جمله:

  • آنها از چه نسخه تبلیغاتی استفاده می کنند؟ آیا به عبارت جستجو مرتبط است؟
  • آنها از چه صفحه فرود استفاده می کنند؟ آیا این مخصوص PPC است یا فقط صفحه اصلی آنها؟
  • اولین برداشت از صفحه فرود چیست؟
  • پیمایش وب سایت آنها چقدر آسان است؟
  • آیا CTA آنها واضح است؟ آنها می خواهند ترافیک PPC چه کار کند؟

این بینش برای بهینه‌سازی کمپین‌های شما و شکل‌دهی استراتژی پس از کلیک مفید است، و تضمین می‌کند که ترافیک PPC شما پس از حضور در سایت شما بهترین تجربه ممکن را داشته باشد.

ما اغلب روی دریافت یک کلیک تمرکز می کنیم و به اندازه کافی روی کاری که می توانیم برای تبدیل آن بازدید به تبدیل انجام دهیم، تمرکز نمی کنیم.

به آنچه که رقیب شما با تجربه پس از کلیک انجام می دهد نگاه کنید و ببینید آیا فرصتی برای بهبود تجربه خود برای شما وجود دارد یا خیر.


3. بینش حراج خود را مرور کنید

در داخل Google Ads، یک گزارش بسیار مفید به نام Auction Insights را در زیر می‌بینید بینش ها و گزارش ها بخش

این گزارش شما را قادر می سازد تا عملکرد خود را با عملکرد رقبای حراج خود مقایسه کنید و نوع اطلاعات عملکرد کمپین را به شما ارائه می دهد که رقبای شما آشکارا درباره آن بحث نمی کنند.

تصویری از گزارش Auction Insights در Google Ads نحوه انجام تجزیه و تحلیل رقبا PPC
در بالا: تصویری از گزارش Insights Auction در Google Ads

معیارهایی که در این گزارش خواهید دید به نوع کمپینی که اجرا می کنید بستگی دارد، اما سه موردی که به طور کلی قابل اجرا هستند عبارتند از:

سهم نمایش (IS)

  • این به تعداد نمایش‌هایی که دریافت کردید بر تعداد تخمینی نمایش‌هایی که واجد شرایط دریافت بودید اشاره دارد.
  • سهم برداشت پایین می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات مربوط به وضعیت تأیید و امتیازهای کیفیت باشد، اما همچنین می‌تواند به این معنی باشد که گزینه‌های هدف شما دسترسی شما را محدود کرده است.
  • وضعیت‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه رد تایید نشده دریافت نکرده‌اید و دوباره بررسی کنید که هیچ محدودیت هدف‌گیری غیرضروری را اعمال نکرده‌اید.

نرخ همپوشانی

  • این نشان می‌دهد که تبلیغات رقبای شما چقدر در همان صفحه نتایج تبلیغات شما نشان داده می‌شوند.
  • این یک معیار جالب است زیرا به شما امکان می دهد میزان دفعات مشاهده تبلیغات مخاطبان هدف شما و رقیبتان را در طول یک جستجو اندازه گیری کنید.
  • آیا اغلب در کنار رقیب خود نشان داده می شوید؟ اگر چنین است، چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تبلیغات شما بیشتر برجسته می شود؟

سهم برتر

  • این معیار درصد دفعاتی است که آگهی شما در همان حراج بالاتر از سایر تبلیغ‌کنندگان قرار گرفته است.
  • اگر می‌بینید که رقبای شما مرتباً از شما بالاتر می‌روند، به آنچه می‌توانید برای بهبود رتبه آگهی خود انجام دهید، از جمله استراتژی پیشنهاد قیمت و ارتباط آگهی خود، نگاه کنید.

همچنین گزارش مشابهی در Microsoft Advertising وجود دارد که معیارهای مشابهی را ارائه می دهد و با انتخاب می توانید آن را پیدا کنید رقابت در داخل کمپین ها جعبه

تصویری از گزارش Auction Insights در Microsoft Advertisingتصویری از گزارش Auction Insights در Microsoft Advertising
در بالا: تصویری از گزارش Auction Insights در Microsoft Advertising

نگاهی به هر دو گزارش به شما امکان می دهد تا ببینید که آیا تفاوت هایی در رقبا در بین دو پلتفرم وجود دارد یا خیر.

به عنوان مثال، در حالی که ممکن است یک رقیب در گوگل ادز از شما بهتر باشد، ممکن است در تبلیغات مایکروسافت دست بالا را داشته باشید.

عمیق تر حفاری کنید: 3 روش برای هدف قرار دادن مخاطبان رقبای PPC

بسیاری از ابزارهای شخص ثالث در دسترس هستند که می توانند اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت های PPC رقبای شما، از جمله داده های کلمه کلیدی و برآورد بودجه ارائه دهند.

اینها می توانند راهی عالی برای افزودن جزئیات بیشتر به تجزیه و تحلیل رقبای شما، به ویژه هنگام انجام تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی باشند.

با این حال، به یاد داشته باشید که تا زمانی که یک رقیب بیش از حد دوستانه نداشته باشید که به شما امکان دسترسی مستقیم به تجزیه و تحلیل داده های عملکرد خود را بدهد، از طریق ابزار شخص ثالث، داده های 100٪ دقیق رقبا را نخواهید دید.

تجزیه و تحلیل تلاش های PPC رقبا

به یاد داشته باشید که هنگام انجام تجزیه و تحلیل رقبا، شما به دنبال الهام و ایده هستید. ما هستیم نه به دنبال ایجاد یک کپی کربن از آنچه رقبای شما انجام می دهند.

با تجزیه و تحلیل تلاش‌های آن‌ها، می‌توانیم فرصت‌های از دست رفته و زمینه‌های بهبودی را که می‌توانیم در کار خود پیاده‌سازی کنیم و به ما امکان می‌دهد کمپین‌های PPC بهتری اجرا کنیم، شناسایی کنیم.

عمیق تر حفاری کنید: چه زمانی از کلمات کلیدی برند و رقیب در PPC استفاده کنیم

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link