نحوه انتخاب دسته‌های نمایه کسب‌وکار Google مناسب

دسته بندی ها در نمایه کسب و کار Google شما (GBP) یکی از فاکتورهای برتر برای رتبه بندی جستجوی محلی هستند.

برای اطمینان از اینکه کسب و کار شما در جستجوهای مرتبط ظاهر می شود، انتخاب دسته های اولیه و ثانویه مناسب ضروری است.

اگر مطمئن نیستید که چگونه بهترین دسته ها را برای GBP خود انتخاب کنید، این مقاله شما را در این فرآیند راهنمایی می کند.

نحوه انتخاب بهترین دسته اولیه برای GBP

انتخاب دسته اصلی مناسب برای کسب و کار شما همیشه ساده نیست.

بسیاری از گزینه های مرتبط در صنایعی مانند دندانپزشکی یا HVAC می تواند انتخاب بهترین تناسب را چالش برانگیز کند.

از آنجایی که دسته اصلی بیشترین تأثیر را در رتبه بندی نمایه کسب و کار Google شما برای جستجوهای مرتبط دارد، شناسایی انتخاب بهینه ضروری است.

اگر به Places Scout دسترسی داشته باشید – یک ابزار محلی برای ردیابی رتبه با ویژگی انتخاب دسته GBP، این فرآیند بسیار آسان تر می شود.

یک گزارش برای کلمات کلیدی برتر خود اجرا کنید، به منجر می شود بخش، یک گزارش LeadGen ایجاد کنید و روی آن کلیک کنید تجزیه و تحلیل دسته برای مشاهده دسته بندی های اولیه که رقبا با موفقیت استفاده می کنند.

مکان های پیشاهنگنحوه انتخاب دسته‌های نمایه کسب‌وکار Google مناسب

اکنون، می‌توانید فهرستی از تمام دسته‌هایی را که رقبا برای کلمات کلیدی برتر شما رتبه‌بندی می‌کنند، در فهرست خود مشاهده کنید.

همچنین، می‌توانید یک افزونه رایگان از PlePer دانلود کنید. وقتی روی فهرست GBP کلیک می‌کنید، برنامه افزودنی اطلاعات زیادی درباره فهرست، از جمله تمام دسته‌هایی که استفاده می‌کند، ظاهر می‌شود.

PlePer - برنامه افزودنی کروم که دسته‌های GBP را نشان می‌دهدPlePer - برنامه افزودنی کروم که دسته‌های GBP را نشان می‌دهد

اولین دسته در لیست، دسته اولیه است. به تمام لیست های رقیب برتر در منطقه خود نگاه کنید و به دسته بندی های اصلی که استفاده می کنند توجه کنید.

هنگامی که دسته بندی های اصلی را که رقابت اغلب استفاده می کند را شناختید، می توانید تصمیم بگیرید که کدام دسته اصلی برای لیست شما بهترین است.

دسته بندی های اصلی مختلف را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بهترین افزایش رتبه را برای کلمات کلیدی برتر شما فراهم می کند. فقط دسته ها را زیاد تغییر ندهید.

چند هفته پس از تغییر دسته برای ارزیابی رتبه بندی صبر کنید و در صورت لزوم دوباره دسته را تغییر دهید.

عمیق تر حفاری کنید: 6 سؤال از نمایه کسب و کار Google پرسیده شده و پاسخ داده شده است

بهینه سازی دسته دوم GBP

اگرچه دسته اصلی ممکن است از نظر ارزش رتبه بندی مهم ترین باشد، فهرست شما می تواند نه رتبه در دسته دوم داشته باشد.

من معمولاً توصیه می کنم هر 9 اسلات ثانویه را با دسته بندی های مرتبط پر کنید تا جایی که ممکن است.

می توانید از همان ابزارهایی که در بالا ذکر کردم برای یافتن مرتبط ترین دسته های ثانویه استفاده کنید. همچنین می‌توانید ابزار کشف نمایه کسب‌وکار Google Jepto را امتحان کنید تا به شما در یافتن دسته‌های مرتبط‌تر کمک کند.

گوگل به طور مداوم دسته بندی های جدید را تغییر می دهد، حذف می کند و به GBP اضافه می کند. مطمئن شوید که ماهانه یا فصلی برای دسته‌های مرتبط دیگری که ممکن است بخواهید به فهرست خود اضافه کنید، بررسی کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که دسته بندی ها بسته به اینکه در کجای جهان قرار دارید می توانند نام های مختلفی داشته باشند.

برای مثال، در استرالیا دسته‌ای برای «تجار» دارند که در ایالات متحده یا کانادا ارائه نمی‌شود.

دسته GBP - بازرگاناندسته GBP - بازرگانان

اگر با یک تجارت جهانی کار می کنید، مهم است که مطمئن شوید مرتبط ترین دسته ها را بر اساس منطقه اضافه کنید.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


خدمات از پیش تعریف شده

یکی دیگر از مزایای اصلی اضافه کردن دسته های ثانویه این است که در زیر هر دسته، گزینه ای برای انتخاب خدمات از پیش تعریف شده وجود دارد.

خدمات از پیش تعریف شده می تواند کمی به افزایش رتبه کمک کند، بنابراین همانطور که دسته های ثانویه را اضافه می کنید، مطمئن شوید که روی هر کدام کلیک کرده و همه خدمات مربوطه را بررسی کنید.

مقوله‌های «پیمانکار» و «هندیمن/زن دست‌کار/دست‌دست» بسیار شبیه به هم هستند، اما تحت هر کدام خدمات منحصربه‌فردی دارند.

GBP - دسته پیمانکارGBP - دسته پیمانکار
GBP - دسته افراد خوش دستGBP - دسته افراد خوش دست

ابزار کشف نمایه کسب و کار Google Jepto نیز می تواند در اینجا کمک کند، زیرا تمام خدمات مرتبط با هر دسته را به شما می گوید.

عمیق تر حفاری کنید: 5 نکته برتر برای تقویت تلاش های سئوی محلی شما

آیا می توانید بسته به فصل، دسته اصلی را تغییر دهید؟

قطعا! این یک استراتژی حیاتی برای مشاغل فصلی مانند HVAC، مراقبت از چمن، مزارع و موارد دیگر است.

تنظیم دسته اصلی برای مطابقت با تقاضای فصلی به این مشاغل اجازه می دهد تا دید خود را برای جستجوهای مرتبط در طول سال بهینه کنند.

اگر در صنعت تهویه مطبوع هستید، مطمئن شوید که دسته GBP خود را از «خدمات تعمیر تهویه مطبوع» به «خدمات تعمیر کوره» تغییر دهید حداقل چند هفته قبل از شروع هوای سرد.

این تضمین می‌کند که Google برای ارزیابی مجدد نمایه کسب‌وکار شما و رتبه‌بندی آن برای شرایط کوره و گرمایش وقت دارد.

بسیاری از صنایع دیگر نیز از این استراتژی سود می برند. به عنوان مثال، یک کسب و کار مراقبت از چمن که برف روبی را در زمستان انجام می دهد، چند هفته قبل از شروع اولین بارش برف، می خواهد دسته اصلی خود را از “مراقبت از چمن” به “خدمات برف روبی” تغییر دهد.

فرض کنید کسب و کار شما در طول پاییز یک خانه خالی از سکنه را اداره می کند. در این صورت، یک دسته بندی خاص برای آن وجود دارد که می تواند ارتباط نمایه شما را افزایش دهد و در جستجوهای “خانه خالی از سکنه نزدیک من” مزیت رقابتی به شما بدهد.

خانه جن زده نزدیک منخانه جن زده نزدیک من

پس از پایان فصل هالووین، می‌توانید به راحتی به دسته‌ای مرتبط‌تر برای ماه‌های زمستانی بروید تا خدمات اصلی خود را در معرض دید قرار دهید.

از فیلتر محلی با تاکتیک های دسته استراتژیک اجتناب کنید

اگر فهرست‌های متعددی دارید که در یک آدرس تأیید شده‌اند، مانند یک پزشک یا فهرست دپارتمان، انتخاب دقیق دسته‌ها برای هر کدام بسیار مهم است.

همپوشانی دسته‌ها می‌تواند فیلتر محلی Google را فعال کند و دید شما را کاهش دهد. برای جلوگیری از این امر، مطمئن شوید که هر فهرست در یک آدرس دارای دسته‌های مجزا است.

به عنوان مثال، یک کلینیک دندانپزشکی با فهرست مطب اصلی و فهرست پزشک باید به هر یک دسته بندی منحصر به فرد اختصاص دهد.

مطب اصلی ممکن است از «دندان‌پزشک» استفاده کند، در حالی که فهرست پزشک می‌تواند از «دندان‌پزشک اورژانس» یا «دندان‌پزشک اطفال» استفاده کند.

باید با استفاده از شبکه‌های ردیابی رتبه محلی تأیید کنید که فهرست‌ها واقعاً یکدیگر را فیلتر نمی‌کنند. حتی اگر دسته‌های جداگانه‌ای داشته باشند، اگر دسته‌ها بیش از حد مشابه باشند، این فیلتر همچنان می‌تواند اتفاق بیفتد.

اگر یک الگوی نامنظم با پین‌های معکوس (مانند شکل زیر) مشاهده کردید، احتمالاً فیلتر محلی کار می‌کند.

فیلتر محلی گوگل در حال کار استفیلتر محلی گوگل در حال کار است

همچنین می‌توانید از بهینه‌سازی دسته‌بندی استفاده کنید تا اگر فهرست‌های کسب‌وکار اطرافتان فیلتر می‌شوند و کنترلی روی آن ندارید، فهرست خود را فیلتر نکنید.

به عنوان مثال، زمانی که بسیاری از لیست‌های ملکی فردی به آدرس یک کارگزار تأیید می‌شوند، مشاوران املاک معمولاً مشکلات عمده‌ای با فیلتر محلی دارند.

اگر در موقعیتی مانند این هستید، دسته بندی اصلی خود را به چیزی تغییر دهید که هیچ یک از لیست های دیگر از آن استفاده نمی کنند.

عمیق تر حفاری کنید: 11 ابزار محلی SEO که باید از آنها استفاده کنید

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کادر تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link