نحوه استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی (با درخواست های واقعی)

اگر از ChatGPT برای هر دوره زمانی برای کارهایی مانند ایجاد محتوا برای سئو استفاده کرده اید، احتمالاً به چند چیز توجه کرده اید:

  • این عالی است و برای برخی از کارها صرفه جویی در زمان می کند.
  • این بسیار بدتر از کاری است که قبلاً برای کارهای دیگر انجام می دهید.
  • برای استفاده حداکثری از آن، باید نحوه کارکرد آن را بدانید، مایل باشید درخواست‌های خود را (گاهی اوقات چندین بار) اصلاح کنید و خروجی پلتفرم را QA کنید.

همه این موارد هنگام استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی درست است. برای کمک به شما در پیمایش فرآیند، بیایید بررسی کنیم:

  • توابع تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT در آن خوب است (با دستورات خاص).
  • توابع تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT در آن خوب نیست.
  • چگونه خروجی تحقیق کلمه کلیدی خود را از ChatGPT ارزیابی کنید.

شما این مقاله را با برنامه های خاص تحقیق کلمات کلیدی برای ChatGPT، به علاوه چارچوبی برای گنجاندن این ابزار در فرآیندهای سئوی خود قرار خواهید داد.

نحوه استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی

نکته مهمی که باید درک کنید: ChatGPT به اندازه ابزارهای کلیدواژه مانند Google Keyword Planner، Semrush و Ahrefs به حجم جستجو و سایر معیارها دسترسی ندارد.

گفته شد، ChatGPT می تواند برای چندین عملکرد تحقیق کلمات کلیدی بسیار مفید باشد.

طوفان فکری کلمه کلیدی و ایده پردازی موضوع

یکی از نکات منفی ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی این است که رقبای شما (و اغلب سایت های معتبرتر از شما) با استفاده از ابزارهای مشابه و هدف قرار دادن کلمات کلیدی مشابه.

همانطور که فهرستی از موضوعات و اهداف کلیدواژه ایجاد می‌کنید، دستورات مناسب ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند تا قسمت‌های زیادی از کلمات کلیدی را پیدا کنید.

{موضوع} برای آدمک‌ها

اگر من یک وب‌سایت در مورد pickleball راه‌اندازی می‌کردم و می‌خواستم ایده‌های گسترده‌ای برای نوشتن در مورد آن به دست بیاورم، می‌توانم از برخی دستورات خلاقانه برای دریافت ایده‌هایی از ChatGPT در مورد اینکه از کجا شروع کنم استفاده کنم:

درخواست ChatGPT - {موضوع} برای dummiesنحوه استفاده از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی (با درخواست های واقعی)

بدیهی است که این لیستی از کلمات کلیدی نیست، اما می تواند به عنوان یک ساختار کلی سایت عمل کند و به من ایده هایی برای ایجاد خوشه های کلمات کلیدی بدهد.

برنامه های کنفرانس {موضوع}

به طور مشابه، درخواست از ChatGPT برای موضوعات کنفرانسی که یک شخصیت خاص در جایگاه من را هدف قرار می دهد، ایده های جالبی را ارائه می دهد:

برنامه های کنفرانس {موضوع}برنامه های کنفرانس {موضوع}

تحقیقات رقابتی سریع و کثیف

ChatGPT جدیدترین داده‌ها را ندارد و یک ابزار جامع تحقیق کلمات کلیدی نیست. اما می‌تواند به من کمک کند تا درک سریعی از چشم‌انداز رقابتی یک بازار کسب کنم و با ایده‌های سطح بالا شروع کنم:

درخواست ChatGPT - تحقیقات رقابتی سریع و کثیفدرخواست ChatGPT - تحقیقات رقابتی سریع و کثیف

به علاوه، ایده های بیشتر برای موضوعات مختلف و زیر طاقچه:

درخواست ChatGPT - تحقیقات رقابتی سریع و کثیف - زیر طاقچهدرخواست ChatGPT - تحقیقات رقابتی سریع و کثیف - زیر طاقچه

رسانه های اجتماعی و تحقیق تأثیرگذار

من می‌توانم با نگاه کردن به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌هایی مانند X، به کسب یک زمین در این جایگاه ادامه دهم:

درخواست ChatGPT - تحقیقات رسانه های اجتماعی و اینفلوئسردرخواست ChatGPT - تحقیقات رسانه های اجتماعی و اینفلوئسر

با این حال، به خاطر داشته باشید که در حالی که ChatGPT اکنون می تواند در صورت درخواست در وب بخزد، داده ها مربوط به اکتبر 2023 است که فعلی نیست.

X همچنین دسترسی Open AI را از 4 دسامبر 2022 متوقف کرد:

من همچنین می توانم به Reddit نگاه کنم:

درخواست ChatGPT - Redditدرخواست ChatGPT - Reddit

اگر کمی عمیق تر شیرجه بزنید، می تواند مفیدتر باشد:

درخواست ChatGPT - موضوعات محبوب subredditدرخواست ChatGPT - موضوعات محبوب subreddit

خروجی به عنوان زوایای خاص برای مقالات یا سوالات متداول عالی است.

همچنین می توانید دید سریعی از تأثیرگذاران و رهبران فکری داشته باشید:

درخواست ChatGPT - تأثیرگذاران و رهبران فکریدرخواست ChatGPT - تأثیرگذاران و رهبران فکری

سپس می‌توانم در ایده‌های موضوعی بیشتر غوطه‌ور شوم و موضوعاتی را که آنها توییت می‌کنند و درباره آن صحبت می‌کنند یاد بگیرم:

درخواست ChatGPT - موضوعات تأثیرگذاران و رهبران فکریدرخواست ChatGPT - موضوعات تأثیرگذاران و رهبران فکری

در مرحله بعد، می توانم با ترکیب دستورات و درخواست از ChatGPT که خلاصه ای از تحقیقات خود را به من ارائه دهد، همه اینها را جمع آوری کنم:

ChatGPT prompt - خلاصه تحقیقChatGPT prompt - خلاصه تحقیق

صادقانه می گویم: من دستورهای ChatGPT زیادی را اجرا می کنم و برخی از خروجی ها به طرز خشمگینی بد هستند.

اگر شما یک VA را برای تحقیق در مورد یک سایت جدید استخدام کرده و ایده های سطح بالا و موضوعی را برای یک سایت جدید ارائه دهید، این نتیجه قابل قبول خواهد بود.

به طور مشابه، با ChatGPT، اعلان‌های بهتر منجر به اطلاعات بهتر می‌شوند، بنابراین باید در قبال ورودی خود مسئولیت پذیر باشید.

کلمات کلیدی قابل اجرا را طوفان فکر کنید

ما اکنون داده‌های دسته‌بندی و «فرعی» سطح بالا جالبی داریم. بنابراین چگونه آن را به یک لیست واقعی از کلمات کلیدی هدف تبدیل کنیم؟

ChatGPT نمی تواند حجم جستجوی تخمینی و داده های دشواری کلمه کلیدی را به شما بدهد. در حالی که آنها معیارهای کاملی نیستند، اما اگر “پرواز کور” هستید، می توانید زمان و منابع را تلف کنید.

می‌توانیم از ChatGPT برای تهیه فهرستی از «کلیدواژه‌های اولیه» برای اجرا در مقابل ابزار کلیدواژه مورد علاقه‌مان استفاده کنیم:

درخواست ChatGPT - بذر کلمات کلیدیدرخواست ChatGPT - بذر کلمات کلیدی

در مرحله بعد، من از یک دستور برای پاک کردن لیست استفاده کردم (“عالی، این کلمات کلیدی را بردارید و آنها را به لیستی از کلمات کلیدی که می توانم به راحتی کپی و جایگذاری کنم” تبدیل کنید.”) و همه آنها را در Ahrefs انداختم، به عبارت های منطبق نگاه کردم. و برای عباراتی با مشکل کلمه کلیدی 5 یا کمتر برای سایت جدید من فیلتر شده است:

کلمات کلیدی Ahrefsکلمات کلیدی Ahrefs

اکنون که برخی از عبارات با مشکل و حجم جستجو را دارم، می توانم به ChatGPT برگردم تا به اضافه کردن برخی اطلاعات برای این عبارات کمک کنم:

درخواست ChatGPT با مشکل و حجم جستجودرخواست ChatGPT با مشکل و حجم جستجو

ChatGPT مشکلاتی در ایجاد این جدول داشت، اما در نهایت خروجی بسیار چشمگیر است:

درخواست ChatGPT - کلمات کلیدی نهاییدرخواست ChatGPT - کلمات کلیدی نهایی

اکنون، می‌توانم اطلاعات کلیدی جالب دیگری را نیز در فهرست واژه‌های جدیدم با پرسیدن این سوال به دست بیاورم: «آیا می‌توانید به من بگویید که در هر موضوع فرعی چند پست وجود دارد و چه تعداد پست در هر سطح از هدف جستجو قرار می‌گیرد؟»

درخواست ChatGPT - موضوع فرعی و هدف جستجودرخواست ChatGPT - موضوع فرعی و هدف جستجو

بسیاری از اوقات ممکن است خروجی محتوای خود را بین دسته‌ها، خطوط تجاری و پشتیبانی از ابزارها یا محصولات مختلف متعادل کنید. این یک راه مفید برای خلاصه کردن سریع آن اطلاعات است.

تولید فهرست کلمات کلیدی، گسترش و پاکسازی

یافتن کلمات کلیدی خاص برای هدف قرار دادن و اضافه کردن اصلاح‌کننده‌های مختلف به عبارات خود برای رشد فهرست، جنبه‌های مهم تحقیق کلمات کلیدی است.

یک برنامه رایج این است که لیستی از اصلاح‌کننده‌های جغرافیایی ایجاد کنید و با آن‌هایی که اصطلاح هدف دارند ازدواج کنید:

درخواست ChatGPT - تولید فهرست کلمات کلیدیدرخواست ChatGPT - تولید فهرست کلمات کلیدی

همچنین می‌توانید فهرستی از اصلاح‌کننده‌های اندازه را دریافت کنید و آن را برای اصطلاحات مختلف اعمال کنید:

درخواست ChatGPT - اصلاح کننده های اندازهدرخواست ChatGPT - اصلاح کننده های اندازه

همانطور که می بینید، سپس باید در چند دستور اضافی لایه بندی کنید، مثال بزنید و از ChatGPT بخواهید که موارد را تمیز کند تا این موارد قابل استفاده باشد، اما می تواند به شما کمک کند یک مرحله را رد کنید و ایده های جدیدی برای اصلاح کننده ها به شما ارائه دهد.

تحقیق کلمات کلیدی در سطح صفحه

بسیاری از ابزارها بر اساس آنچه که در حال حاضر در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارند، خلاصه محتوا و نمره برای محتوای شما ایجاد می کنند.

من از چندین ابزار در کارهای روزمره خود استفاده می کنم که می تواند بسیار گران باشد.

ما می‌توانیم از ChatGPT برای مقایسه مجموعه کلیدواژه خود با عباراتی که در رتبه‌بندی پست‌ها برای عبارات خاص هدف قرار گرفته‌اند، استفاده کنیم.

باز هم، این یک ابزار بومی SEO نیست، بنابراین داده‌ها با آنچه آن ابزار استفاده می‌کنند متفاوت است.

درخواست ChatGPT - تحقیق کلمه کلیدی در سطح صفحهدرخواست ChatGPT - تحقیق کلمه کلیدی در سطح صفحه

و می‌توانید با یک درخواست بعدی، توصیه‌های دقیق‌تری دریافت کنید:

درخواست ChatGPT - تحقیق کلمات کلیدی در سطح صفحه 2درخواست ChatGPT - تحقیق کلمات کلیدی در سطح صفحه 2

در اینجا، می‌توانم چندین مقاله را که در صفحه اول برای این عبارت جستجو رتبه‌بندی می‌شوند، بررسی کنم، از ChatGPT بخواهم که مضامین و عبارات رایج مورد استفاده در سرصفحه‌ها را برای هر کدام بیرون بکشد، و سپس محبوب‌ترین عبارات را در سراسر مقالات نشان دهد:

درخواست ChatGPT - چندین مقالهدرخواست ChatGPT - چندین مقاله

برای تجربه ای روان تر و مقیاس پذیرتر در کارهای سنگین، ممکن است بخواهید از OpenAI API استفاده کنید. از ChatGPT بخواهید کد را برای شما ایجاد کند (اکنون با استفاده از Canvas):

بوم ChatGPTبوم ChatGPT

ChatGPT برای APIهای تحقیق کلمه کلیدی درخواست می کند

یادآوری: هنگام برخورد با APIهای برنامه‌ای که هزینه یا اعتبار دارند، با احتیاط عمل کنید. QA همه چیز ابزار تف می کند.

یکی دیگر از عملکردهای تحقیق کلمات کلیدی برای ChatGPT این است که به SEO ها کمک می کند با API های مختلف ابزار کلمات کلیدی ارتباط برقرار کنند:

تجزیه و تحلیل کلمات ChatGPTتجزیه و تحلیل کلمات ChatGPT

برای سایت جدید pickleball خود، می‌توانم فهرست گسترده‌ای از سایت‌های دارای دامنه کم اعتبار را که برای برخی از اصطلاحات pickleball رتبه‌بندی می‌شوند، تهیه کنم و سپس آنها را از طریق این اسکریپت اجرا کنم. (همیشه اطمینان حاصل کنید که هر کدی که ChatGPT برای شما ایجاد می کند، به طور گسترده QA می کنید.)

اگر خیلی فنی نیستید، می توانید دستورالعمل های گام به گام را دریافت کنید و از ابزار بپرسید که چگونه یک کار عمومی را تکمیل کنید:

شاید برای سایت جدید pickleball من مرتبط نباشد، اما اگر بخواهم روی داده‌هایم تحقیقی درباره کلمات کلیدی انجام دهم، می‌توانم از ChatGPT با Google Search Console API کمک بگیرم تا عبارات جستجویی را پیدا کنم که ممکن است به صفحه یا مقاله آنها نیاز داشته باشد:

ChatGPT - دسترسی به APIChatGPT - دسترسی به API

GSC API تنها راه برای دریافت داده های کلمه کلیدی با استفاده از ChatGPT نیست.

ChatGPT کلمات کلیدی را در مورد عبارات منظم تحقیق می کند

مانند GSC API، استفاده از عبارات منظم (regex) در کنسول جستجو می‌تواند یک راه عالی برای کشف فرصت‌های هدف‌یابی کلمات کلیدی باشد:

ChatGPT کلمات کلیدی را در مورد عبارات منظم تحقیق می کندChatGPT کلمات کلیدی را در مورد عبارات منظم تحقیق می کند

ابزار خود را بسازید

ChatGPT می تواند به شما در مورد نحوه ساخت ابزارهای خاص برای تحقیق کلمات کلیدی آموزش دهد. (باز هم، همیشه QA و با احتیاط ادامه دهید!)

ChatGPT - ابزار خود را بسازیدChatGPT - ابزار خود را بسازید

نکات QA تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT

مثال‌های بالا نشان می‌دهند که ChatGPT چقدر می‌تواند برای تحقیق کلمات کلیدی ارزشمند باشد. قیمت رایگان تا 200 دلار در ماه است، بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.

در تجربه من، این پلتفرم در سه حوزه اصلی تحقیق کلمات کلیدی دچار مشکل می شود:

  • جستجوی خاص نیست: ChatGPT یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی بومی است. دسترسی مستقیم به داده های کلمه کلیدی ندارد و نمی تواند عملکردهای کلیدی را برای تحقیق کلمات کلیدی انجام دهد.
  • مطمئن اما اشتباه: این پلتفرم گهگاه پاسخ هایی را به طور قاطع ارائه می دهد که درست نیست، داده هایی را ارائه می دهد که به عنوان یک واقعیت ارائه می شود اما کاملاً اشتباه است.
  • کد شکسته: کد ChatGPT همیشه کار نمی کند. اگر برای ارتباط با یک API یا ساخت ابزاری برای خودکارسازی جنبه‌های خاصی از فرآیند خود به آن متکی هستید، فرض کنید اشکالات و مشکلاتی وجود خواهد داشت.

در اینجا چند پیشنهاد خاص برای کمک وجود دارد:

  • هنگام کار با کد یا دستورالعمل‌های ChatGPT، مطمئن شوید که از محیط‌های توسعه‌دهنده و جعبه‌های ایمنی استفاده می‌کنید.
  • هر پیشنهاد کلمه کلیدی را با داده های جستجو و رقابت بررسی کنید تا تأیید کنید که روی موضوعاتی که برای سایت و پهنای باند شما منطقی نیستند، چرخش نمی کنید.
  • اگر از ابزار می خواهید چیزی را تجزیه و تحلیل کند، خروجی را با یک دانه نمک بگیرید. به یاد داشته باشید که ChatGPT ممکن است اشتباه باشد، نمی تواند URL ها را بخزد و دارای مجموعه داده های قدیمی است.
  • از نمونه‌هایی از خروجی‌های دلخواه استفاده کنید، بازخورد خاصی را در مورد خروجی‌هایی که از ابزار دریافت می‌کنید (با نمره) ارائه دهید و از خود ابزار بخواهید بازخورد و پیشنهادهایی در مورد درخواست‌ها بدهد.

استراتژی های گسترده تر تحقیق کلمات کلیدی ChatGPT

به غیر از احتیاط ها، سئوکاران احتمالاً برنامه های کاربردی تحقیق کلمات کلیدی مفیدی را با ChatGPT پیدا خواهند کرد.

برای تعیین بهترین نحوه استفاده از پلتفرم، این سوالات را از خود بپرسید:

  • چگونه می توانید از ChatGPT API استفاده کنید؟
    • اگر محدودیت کاراکترهای چت شما را پایین نگه می دارد یا وظیفه ایده پردازی کلیدواژه یا موضوعی در مقیاس بزرگتر دارید، می توانید از API برای عملکردهای مختلف استفاده کنید.
  • آیا برنامه ها یا API های دیگری وجود دارند که می خواهید استفاده کنید اما نمی توانید زمان و انرژی خود را به آن اختصاص دهید؟ در مورد ترکیبی از چندین API (تلفیق داده‌ها از GSC، Ahrefs یا Semush) چطور؟
  • کارهای خسته کننده تر و وقت گیر شما برای تحقیق کلمات کلیدی چیست؟ آیا ChatGPT می تواند به این موارد کمک کند؟

ChatGPT را به عنوان یک دستیار مجازی در نظر بگیرید. بدانید که در نهایت شما مسئول اجرای هر داده یا کدی هستید که تولید می کند.

وظایفی را که باید تکمیل کنید، چیزهایی که احتمالاً قادر به انجام آنها است را در نظر بگیرید و در صورت نیاز آنها را امتحان کنید.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.


Source link