مدیریت هزینه های تبلیغاتی هدر رفته اولویت اصلی هر کمپین موفق PPC است.
یکی از موثرترین راهها برای رسیدن به این هدف، پیادهسازی استراتژی کلیدواژه منفی قوی است.
با مسدود کردن جستجوهای نامربوط، می توانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به مخاطبان مناسب می رسد، بازگشت سرمایه خود را به حداکثر می رساند و عملکرد کمپین را ساده می کند.
در اینجا نحوه شروع با بهترین روش ها برای استفاده موثر از کلمات کلیدی منفی آورده شده است.
آماده سازی کلمات کلیدی منفی قبل از راه اندازی
برای شروع اضافه کردن کلمات کلیدی منفی، لازم نیست منتظر یک کمپین باشید تا داده های کلیک را جمع آوری کند. قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی تا جایی که می توانید اضافه کنید.
اکثر صنایع لیست بزرگی از کلمات کلیدی نامربوط رایج دارند که می توانید قبل از تنظیم یک کمپین زنده آنها را مسدود کنید.
برای یافتن کلیدواژههای منفی، از همان رویکردی که برای PPC استفاده میشود، استفاده کنید، اما به جای هدف، روی یافتن کلمات کلیدی برای مسدود کردن تمرکز کنید. ابزارهای رایج برای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:
جستجوی عمیق تر: کلمات کلیدی منفی در جستجوی پولی: 6 استراتژی برای اجرای موثر
مسدود کردن کلمات کلیدی منفی به صورت استراتژیک با تجزیه و تحلیل n-gram
با استفاده از تجزیه و تحلیل n-gram، می توانید یک کلمه واحد را که باعث بی ربط بودن چندین عبارت جستجو می شود، شناسایی و مسدود کنید.
این رویکرد به شناسایی دقیق کلمات کلیدی منفی یک کلمهای مؤثر کمک میکند و به جای مسدود کردن هر عبارت به صورت جداگانه، در وقت شما صرفهجویی میکند.
همانطور که فردریک والیز کارشناس PPC توضیح می دهد:
- در PPC، ما میتوانیم از n-gram برای تجزیه و تحلیل عملکرد توالی کلمات رایج استفاده کنیم. به عنوان مثال، ما میتوانیم دادههایی را برای رشتههایی از کلمات پیدا کنیم که اغلب در بسیاری از کلمات کلیدی یا عبارتهای جستجو ظاهر میشوند. با جمعآوری دادهها، میتوانیم به راحتی روند عملکرد حسابها را بررسی کنیم.»
به عنوان مثال:
- اگر یک کسبوکار محلی در هیوستون دارید که به هیوستون خدمات میدهد، میتوانید کلمه «دالاس» را مسدود کنید. این شهری نیست که شما به آن خدمات میدهید، و اگر هیچ جستجوی مرتبطی وجود نداشته باشد که حاوی آن کلمه باشد، میتوانید تمام جستجوهای آینده حاوی کلمه «دالاس» را بدون توجه به اینکه چه کلمات دیگری در عبارت جستجو وجود دارد مسدود کنید.
- همچنین، یک کمپین تبلیغاتی خدمات تعمیر AC خانگی میتواند «ماشین» را بهعنوان یک کلمه کلیدی منفی مسدود کند، زیرا اگر فقط واحدهای AC خانگی را تعمیر کنند، نمیخواهند برای جستجویی که حاوی کلمه «ماشین» است نشان داده شود. این کار به جای افزودن بسیاری از کلیدواژههای مطابقت دقیق با علامت زدن کادر داخل داشبورد Google Ads یا Microsoft Ads در زمان صرفهجویی میکند.
چه زمانی از کلمات کلیدی منفی چند کلمه ای استفاده کنیم
همچنین می توانید از کلمات کلیدی منفی دو یا سه کلمه ای برای رسیدن به همان اثر استفاده کنید.
به عنوان مثال، مسدود کردن نام های تجاری مانند “Home Depot” یا “Old Navy” می تواند مفید باشد.
اگر از چند کلمه استفاده می کنید، آنها را در گیومه قرار دهید تا مطمئن شوید که به عنوان یک عبارت منفی تلقی می شوند.
انواع تطابق گسترده برای چند کلمه کمتر موثر هستند.
در حالی که Google Ads در حال بهبود تطابق کلمات کلیدی منفی، از جمله غلط املایی است، این ویژگی همچنان باید به دقت نظارت شود.
برای سادهسازی استراتژی خود، کلیدواژههای منفی یک یا دو کلمهای مختصر را انتخاب کنید که دارای یک موضوع مشترک هستند. این نیاز به افزودن مکرر اصطلاحات مشابه را به حداقل می رساند. برای کارایی بیشتر، از کلمات کلیدی منفی منطبق دقیق استفاده کنید.
توجه ویژه: اگر کلمه کلیدی منفی یک تا سه کلمه ای شما به طور تصادفی جستجوهایی را که می خواهید نشان دهید مسدود می کند، به جای آن کلمات کلیدی منفی منطبق دقیق را امتحان کنید.
برای مثال، اگر میخواهید «جایگزینهای انبار خانه» را نشان دهید، نمیتوانید «محل انبار» را بهعنوان یک کلمه کلیدی منفی یا حذف نام تجاری اضافه کنید. در عوض یک سری از کلمات کلیدی مطابقت دقیق را اضافه می کنید.
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
مدیریت پیشگیرانه کلمات کلیدی منفی
به کلمات کلیدی منفی مرتبط توجه کنید
در افزودن تغییرات منفی کلمه کلیدی فعال باشید.
به عنوان مثال، اگر تبلیغ شرکت تعمیرات AC شما برای جستجوهای مرتبط با شغل نمایش داده میشود، فقط «شغل» را مسدود نکنید – عبارات مرتبط مانند:
- “کارهای شغلی.”
- “گواهینامه ها.”
- “استخدام.”
- «حقوق.»
نکته کلیدی پیشبینی و مسدود کردن عبارات جستجوی نامربوط قبل از تأثیرگذاری بر عملکرد کمپین شما است.
از لیست کلمات کلیدی منفی مشترک استفاده کنید
بهجای صرف ساعتها برای علامت زدن کادرها در گزارش عبارتهای جستجوی Google Ads، افزودن کلمات کلیدی مستقیماً به کمپین یا یک لیست مشترک بسیار کارآمدتر است.
به جای افزودن کلمات کلیدی منفی به هر کمپین، از فهرستهای کلیدواژههای منفی استفاده کنید که میتوانند در بین کمپینهای مختلف به اشتراک گذاشته شوند.
در رابط جدید، می توانید این را در زیر پیدا کنید کتابخانه اشتراکی > فهرست های استثنا > فهرست های کلیدواژه منفی.
علاوه بر این، میتوانید از فهرستهای برند موجود در کتابخانه مشترک برای مسدود کردن عبارات جستجویی که شامل مارکهایی هستند که میخواهید اجتناب کنید، استفاده کنید.
کلمات کلیدی منفی رایج را برای سایر مشتریان و حساب ها ذخیره کنید
یک صفحه گسترده جداگانه از کلمات کلیدی منفی رایجی که اغلب استفاده می کنید، نگه دارید، که می تواند در زمان راه اندازی کمپین های جدید صرفه جویی کند.
برای آژانس ها، ایجاد یک لیست اصلی از کلمات کلیدی منفی خاص صنعت می تواند به ویژه برای چندین مشتری در یک زمینه مفید باشد.
چه در خانه کار کنید، چه به صورت مستقل یا در یک آژانس، ذخیره نگاتیوهای رایج به شما این امکان را می دهد که آنها را به طور مداوم در بین حساب ها اعمال کنید.
به عنوان مثال، اگر تبلیغات شما اغلب برای جستارهای مربوط به آزمون نشان داده می شود، می توانید عباراتی مانند «توضیح»، «توضیح دادن»، «درست یا نادرست»، «چیست» و عبارات مشابهی را که معمولاً توسط افرادی که به دنبال پاسخ آزمایشی استفاده می شوند، مسدود کنید.
در اینجا یک لیست مثال برای حذف چنین جستجوهایی وجود دارد:
- پاسخ دهید
- “زیر”
- انتخاب کنید
- انتخاب کنید
- درست است
- نادرست
- “بررسی همه”
- تفاوت
- بحث کنید
- شباهت ها
- توضیح دهید
- توصیف کنید
- اهمیت
- قابل توجه است
- اهمیت
- ممکن است
- می
- باید
- لطفا
- “چه هستند”
- “چیست”
- نام
- او
- او
- او
- او
- آنها
- دارد
- مالک
- اگر
- تعریف کند
از آمادگی تا مدیریت فعال: کلمات کلیدی منفی به درستی انجام می شوند
کلمات کلیدی منفی برای به حداقل رساندن هزینه های هدر رفته و به حداکثر رساندن عملکرد PPC ضروری هستند. با آماده سازی از قبل و اصلاح منظم لیست های خود، می توانید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به طور مداوم به مخاطبان مناسب می رسد.
یک رویکرد پیشگیرانه برای کلمات کلیدی منفی باعث صرفه جویی در زمان، بهینه سازی بودجه و افزایش بازگشت سرمایه می شود و آن را به بخشی کلیدی از هر کمپین موفق تبدیل می کند.
جستجوی عمیق تر: استراتژی کلمه کلیدی PPC: چگونه هدف جستجو را با مراحل قیف تراز کنیم
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.