نحوه استفاده از داده های اجتماعی و انجمن برای اطلاع رسانی استراتژی های سئو سطح بعدی

این روزها، من به تحقیقات سئو کمی متفاوت نگاه می کنم. بیشتر داده هایی که برای توسعه محتوای سئو دوستانه بسیار ارزشمند بوده اند، از گوگل، بینگ یا حتی ابزارهای سئو شخص ثالث نیستند.

پلتفرم‌هایی مانند TikTok، YouTube و Reddit مانند موتورهای جستجو عمل می‌کنند و دارای داده‌هایی درباره بازارها، مخاطبان و آنچه که آنها را درگیر می‌کند، هستند.

در دنیایی که ایجاد محتوای سئو قوی به معنای ایجاد محتوای اول کاربر است، این نوع داده بسیار ارزشمند است: هوش مصرف کننده سریع با استفاده از آنچه در حال حاضر در دسترس است.

در اینجا، نحوه استفاده از منابع داده «غیر سنتی» را برای به دست آوردن بینش قدرتمندی که می‌تواند به استراتژی محتوای سئوی متمایز و مؤثر منجر شود، توضیح می‌دهم.

شکستن سیلو داده

هنگامی که ما در مورد بینش و تحقیق SEO صحبت می کنیم، طبیعی است که به معیارهای سئو نان فکر کنیم: کلمه کلیدی، SERP و داده های دامنه.

این فقط یک تکه از پای است. در مدل ما که بیشتر بر هوش بازار متمرکز است، داده های مرتبط با SEO به سه دسته مجزا تقسیم می شوند.

  • جستجوی داده ها
  • داده های اجتماعی
  • داده های انجمن

هر کدام ارزش منحصر به فرد خود را از نظر آنچه می تواند به ما در درک بازارهای هدف و مخاطبان کمک کند، دارد.

داده های تقاضا

وقتی شخصی یک جستجوی آنلاین انجام می دهد، به دلیل نیاز به محصولات، خدمات یا اطلاعات اقدامی انجام می دهد. به عبارت دیگر: آنها در حال نمایش “تقاضای فعال” هستند.

با اتخاذ این دیدگاه، می‌توانیم از داده‌های جستجو برای سنجش تقاضا برای کل صنایع، عمودی خاص، موضوعات منحصر به فرد، برندهای فردی و فراتر از آن استفاده کنیم.

این بزرگتر از Google است زیرا فعالیت جستجو در هر وب سایت عمومی رخ می دهد که در آن کاربر درخواستی را برای یافتن محتوای مرتبط از کتابخانه وب سایت ها یا سازندگان وارد می کند.

داده های مربوطه

  • تحقیق رقابت تقاضای نام تجاری سیب را با سیب مقایسه می کند و در عین حال مشخص می کند که هر کدام چقدر تقاضا را در چشم انداز جذب می کنند.
  • حجم هشتگ (#). اشباع محتوا را در چشم انداز محتوا (بر اساس موضوع یا برند) اندازه گیری می کند.
  • روندهای تاریخی خطوط روند تغییر تقاضا در طول زمان برای هر حوزه موضوعی را نشان دهید.
  • هدف کلمه کلیدی مشخص می کند که کاربران در کجای سفر مشتری خود هستند به علاوه زبان و رفتار مشترک در مراحل مختلف قیف.
  • حجم کلمه کلیدی تعداد دفعاتی که مردم بطور فعال در یک زمان معین به دنبال محصولات، اطلاعات یا برندها هستند را کمیت می کند.
معیارهای جستجوی مرتبط با تقاضانحوه استفاده از داده های اجتماعی و انجمن برای اطلاع رسانی استراتژی های سئو سطح بعدی

منابع داده تقاضا

  • تبلیغات گوگل
  • کنسول جستجوی گوگل
  • Google Trends.
  • YouTube API.
  • ابزارهای شخص ثالث مانند Ahrefs یا Semrush.

داده های تعامل

لایک یا فالو مهم است. آنها به ما می گویند که محتوا یا نام تجاری توانسته سر و صدا را کاهش دهد و کاربر را درگیر کند.

از طریق آن لنز، وقتی یک قدم به عقب برمی‌داریم، داده‌های پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی راهی برای سنجش میزان مشارکت در مقیاس می‌شوند.

تجزیه و تحلیل این داده‌ها، روندها و تاکتیک‌هایی را شناسایی می‌کند که سر و صدا را از بین می‌برند و به برندها ایده بهتری درباره مکان «افزایش صدا» می‌دهد.

داده های مربوطه

  • مخاطبان داده های جمعیت شناختی ارزشمندی را بر اساس علایق و انگیزه ها ارائه می دهد.
  • پیروان نشان می‌دهد که برندها چقدر دنبال کننده وفادار و ارگانیک هستند.
  • حجم هشتگ مقدار محتوایی که در طول زمان پیرامون یک موضوع یا گرایش ایجاد شده است را تعیین می کند.
  • لایک و بازدید نشان دهید که محتوا چقدر کاربران را درگیر می کند و علاقه یا الهام را ایجاد می کند.
معیارهای اجتماعی مرتبط با تقاضامعیارهای اجتماعی مرتبط با تقاضا

منابع داده های تعامل

  • فیسبوک و اینستاگرام.
  • لینکدین.
  • Pinterest Trends و API.
  • Trends و API TikTok.
  • X (توئیتر سابق).

داده های احساسات

انجمن ها، بررسی ها و نظرات کتابخانه های وسیعی از بازخوردهای کیفی بی طرفانه هستند.

من دوست دارم این دسته از اطلاعات را «داده‌های احساسی» بنامم، زیرا تصویری دقیق از احساس مردم، نحوه برقراری ارتباط آن‌ها و علاقه‌شان به آن‌ها ترسیم می‌کند.

جمع‌آوری داده‌های احساسات، تمرینی برای جمع‌آوری انواع اظهارات کیفی است که مطالعات بینش مصرف‌کننده ماه‌ها طول می‌کشد تا جمع‌آوری شود. به جز، ما می توانیم آنها را در چند روز جمع آوری کنیم.

داده های مربوطه

  • سوالات مشکلات واقعی را نشان می دهد که افراد واقعی در تلاش برای حل آنها هستند و در عین حال به ما می گویند که این مسائل چقدر رایج هستند.
  • پاسخ ها نشان دهید که کدام نوع اطلاعات (و کدام نویسندگان!) به این سوالات بهترین پاسخ را می دهند.
  • نظرات و نقدها احساسات واقعی و بدون سانسور مصرف کننده را در مورد محصولات، روندها و موضوعات ارائه دهید.
  • نحو و معناشناسی زبانی را که مخاطبان برای حل مشکلات و بیان نظرات استفاده می کنند هماهنگ کنید.
انجمن و بررسی داده های مربوط به احساساتانجمن و بررسی داده های مربوط به احساسات

منابع داده احساسات

  • داده های شخص اول
  • سایت های انجمن مانند Reddit.
  • بازارهایی مانند آمازون.
  • سایت های QandA مانند Quora.
  • جمع‌آوری‌کنندگان را بررسی کنید.

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


از داده های روزمره تا هوش بازار دیجیتال

هوش بازار دیجیتال (DMI) شامل تجزیه و تحلیل داده‌های تقاضا، تعامل و احساسات برای کشف بینش‌های قدرتمند در مورد بازارها و مخاطبان است.

DMI میلیون‌ها نقطه داده دیجیتال را – از داده‌های عمومی و اخلاقی – جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند تا به بینش‌هایی دست یابد که به طور سنتی به بررسی کیفی نیاز دارد.

اغلب، همچنین دقیق تر است زیرا:

  • داده ها بر اساس رفتار واقعی افراد واقعی، منهای سوگیری یا تأثیر نظرسنجی است.
  • جمع آوری مجموعه داده های وسیع فقط چند روز طول می کشد، بنابراین می دانید که به موقع و مرتبط هستند.
  • به جای یک نمونه نظرسنجی کوچک، DMI داده ها را از بخش های بزرگی از جمعیت جمع آوری می کند.

منبع داده برای DMI

روش هایی که ما برای جمع آوری داده های DMI استفاده می کنیم به چهار تاکتیک اصلی خلاصه می شود:

  • API ها و ابزارهای ارائه شده توسط پلتفرم: به API های ارائه شده توسط پلتفرم ها یا گزارش های مربوط به پلتفرم مرجع دسترسی داشته باشید تا بتوانیم داده های علاقه و رفتار ناشناس را در مقیاس جمع آوری کنیم.
  • خزیدن: از ابزارهایی برای خزیدن محتوای وب عمومی در مقیاس استفاده کنید، الگوهای معنادار را بیابید و آنها را تا بینش دنبال کنید.
  • ابزارهای شخص ثالث: از ابزارهای شخص ثالث مانند Semrush، Apify یا GummySearch استفاده کنید که مجموعه داده های قوی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند.
  • داده های شخص اول: داده های شخص اول را ببافید تا نقاط موجود در بازار را به معنای واقعی اعداد برای کسب و کار شما متصل کنید.

استفاده از هوش بازار دیجیتال برای سئو

شناخت مخاطبان و بازار هدف اصلی سئو است. این است که چگونه برندها محتوای مناسب را برای حضور در مقابل افراد مناسب ایجاد می کنند. هوش بازار دیجیتال روشن می کند که آن افراد چه کسانی هستند، چه می خواهند و چه چیزی توجه آنها را جلب می کند.

این یک لایه از زمینه را به تحقیقات سنتی SEO اضافه می کند که می تواند به تمایز و تنظیم دقیق استراتژی محتوا کمک کند.

استفاده از داده های تقاضا برای سئو بسیار ساده است، زیرا، تا حد زیادی، این کاری است که سئوکاران روز به روز انجام می دهند.

بیایید انواع بینش‌هایی را که داده‌های تعامل و احساسات به دست می‌دهند و چگونگی رسیدن به آن را بررسی کنیم.

ما بر روی نمونه‌های ساده اما قدرتمندی تمرکز خواهیم کرد که از داده‌های دیجیتال (همیشه از نظر اخلاقی و ناشناس!) از پلتفرم‌های رایج استفاده می‌کنند.

از Reddit برای مشخص کردن موضوعات مهم امروز استفاده کنید

موفقیت گوگل منوط به ارائه نتایج مفید بر اساس هدف جستجوی کاربر است که در سال‌های اخیر یک منطقه چالش برانگیز بوده است.

از آنجایی که کاربران بیشتری گوگل را برای یافتن راه های دیگر برای یافتن پاسخ، به ویژه محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) رها می کنند، گوگل نتایج UGC را در خط مقدم قرار می دهد – و Reddit برنده واضح آن است.

یکی از بخش‌های بزرگ این پازل، کسب اطلاعات است، چارچوبی که گوگل از آن برای کمک به کاربران برای جستجوی اطلاعات با اولویت‌بندی مکالمات جدید در SERP استفاده می‌کند.

پیدا کردن مکالمات مهم به برندها در ایجاد محتوای متمایز که چیز جدیدی ارائه می دهد برتری می دهد.

Reddit جایی است که این مکالمات انجام می شود و ابزاری مانند GummySearch می تواند به شناسایی دقیق آن ها قبل از اینکه رقبا نظر خود را بیان کنند کمک کند.

GummySearch به شما امکان می‌دهد با انتخاب مهم‌ترین زیرمجموعه‌ها برای کاربران هدف خود، مخاطب ایجاد کنید. سپس، به‌طور خودکار موارد پرطرفدار، از جمله تم‌ها، سؤالات و موارد دیگر را ردیابی می‌کند.

موضوعات محبوب SEO Reddit بر اساس تجزیه و تحلیل GummySearchموضوعات محبوب SEO Reddit بر اساس تجزیه و تحلیل GummySearch
موضوعات محبوب SEO Reddit بر اساس تجزیه و تحلیل GummySearch

در اینجا نمونه ای از موضوعاتی است که طی ماه گذشته در بین سئوکاران در Reddit محبوبیت داشته است، بر اساس مخاطبانی که من با استفاده از subreddit های محبوب SEO ایجاد کردم.

برای دیدن محبوب ترین پست ها، روی هر موضوع پرطرفدار – مانند محتوا – کلیک کنید. سلام، ایده های محتوای جدید!

پست های محتوای سئوی محبوب Reddit بر اساس تجزیه و تحلیل GummySearchپست های محتوای سئوی محبوب Reddit بر اساس تجزیه و تحلیل GummySearch
پست های محتوای سئوی محبوب Reddit بر اساس تجزیه و تحلیل GummySearch

بررسی های آمازون را به موارد استفاده از محصول تبدیل کنید

موارد استفاده برای نشان دادن اینکه چگونه یک محصول در زندگی آنها قرار می گیرد بسیار مهم است.

اما اغلب، برندها از هر مورد استفاده برای محصولات خود اطلاعی ندارند – که هر کدام می توانند مرزهای جدیدی را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد محتوا باز کنند.

محصولات برای کمک به کاربران در حل مشکلات ایجاد می شوند، بنابراین کاربران همیشه بیشتر از هر برند دیگری با آن مشکلات یا نیازها آشنا خواهند بود.

مراجعه به کاربران محصولات مشابه راهی عالی برای کشف نیازهای جدیدی است که پیشنهاد شما برآورده نمی کند. آمازون مکانی عالی برای انجام این کار است.

به عنوان مثال، یک سایت تامین آشپزخانه احتمالاً یک وردنه در کاتالوگ محصولات خود دارد. بازاریابی آن ممکن است به استفاده از پین برای باز کردن خمیر یا فوندانت اشاره کند.

محصول محبوب وردنه در آمازونمحصول محبوب وردنه در آمازون
محصول محبوب وردنه در آمازون

اما در مورد این کاربر نمونه که وردنه را برای نیازهای سفالی خود خریداری کرده است، چه می‌گویید؟ این مورد استفاده احتمالاً در محتوای برند وجود ندارد.

بررسی همان پین نورد در آمازونبررسی همان پین نورد در آمازون
بررسی همان پین نورد در آمازون

با دانستن این اطلاعات، یک نام تجاری می‌تواند موقعیت بهتری برای کسب ترافیک از عبارات مرتبطی مانند «قلاب سفالی» داشته باشد

داده‌های کلیدواژه برای داده‌های کلیدواژه برای
داده‌های کلیدواژه برای “قلم نورد سفالی” از Semrush

برای جستجوی موارد استفاده در مقیاس، از ابزاری مانند Apify برای خزیدن نظرات محصولات مرتبط آمازون استفاده کنید.

سپس، مدل‌های یادگیری ماشینی می‌توانند کار سنگین طبقه‌بندی و کمی‌سازی موارد استفاده را در بررسی‌ها انجام دهند! (نکته: این کار را با نظرات خود نیز در نظر بگیرید.)

روندها قبل از اینکه به Google راه یابند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند Pinterest و TikTok شروع می شوند.

چگونه داده‌های جستجوی سنتی به برجسته کردن موارد پرطرفدار کمک می‌کنند امروز? اینجاست که منبعی مانند Pinterest Trends وارد می شود.

فرض کنید من یک وبلاگ سبک زندگی برای والدین هزار ساله راه اندازی کرده ام و فصل هالووین نزدیک است. اگر من در حال ایجاد محتوای «لباس‌های هالووین ایکس برای خانواده‌های مرسوم امسال» هستم، Pinterest بسیار مفیدتر از تحقیقات کلمات کلیدی است.

فقط به تمام این ایده های لباس های پرطرفدار نگاه کنید. مرتب سازی ستون تغییرات سالانه ایده خوبی از روندهای امسال به ویژه به من می دهد.

موضوعات پرطرفدار مد مردانه در Pinterest مرتب شده بر اساس درصد تغییرات سالانهموضوعات پرطرفدار مد مردانه در Pinterest مرتب شده بر اساس درصد تغییرات سالانه
موضوعات پرطرفدار مد مردانه در Pinterest مرتب شده بر اساس درصد تغییرات سالانه

این پلتفرم همچنین اطلاعات جمعیتی را برای کاربرانی که با موضوعات خاصی در تعامل هستند در اختیار ما قرار می دهد.

اگر روی چیزی مانند «لباس پسر روح» کلیک کنم، می‌توانم بفهمم که آیا پیشنهاد خوبی برای مخاطبان هزاره من است یا خیر. معلوم است، احتمالاً نه.

جمعیت شناسی برای کاربران Pinterest که با موضوع جمعیت شناسی برای کاربران Pinterest که با موضوع
جمعیت شناسی برای کاربران Pinterest که با موضوع “لباس پسر Soulja” درگیر هستند

همه این داده های تعامل برای ایجاد محتوایی که با اطلاعات به موقع و مرتبط به مخاطبان من برسد، قیمتی ندارد. به جای محتوای بهینه شده برای کلمات کلیدی، محتوای بهینه شده برای کاربر را مطلع می کند و با دادن دلیلی به افراد برای تعامل و ماندن در صفحه، عملکرد سئو را افزایش می دهد.

کدام نقطه DMI را برای شما وصل می کند؟

استفاده از داده‌های اجتماعی و انجمن برای استراتژی محتوای سئو فقط نوک کوه یخ است.

هنگامی که سیلوهای داده را با چارچوب DMI تجزیه می کنیم، دنیای کاملی از بینش فراتر از سئو را باز می کنیم.

همانطور که شروع به اعمال این فرآیند در تحقیقات سئو می کنید، به آنچه که داده ها در مورد بازار به شما می گویند توجه کنید. چه معنایی برای کانال های دیگر یا حتی کسب و کار به طور کلی دارد؟

اتصال نقطه ها با یک تغییر اساسی در دیدگاه شروع می شود که ارزش داده های اطراف ما را تشخیص می دهد. منظور از DMI همین است!

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link