نحوه استفاده از تحلیل خوانایی در Yoast SEO • Yoast

اگر از کاربران Yoast SEO برای وردپرس یا Shopify هستید، احتمالاً با چراغ های راهنمایی در افزونه ما آشنا هستید. سه بخش Yoast SEO از این سیستم استفاده می کند: تجزیه و تحلیل محتوا، تجزیه و تحلیل خوانایی و تجزیه و تحلیل زبان فراگیر. اول بررسی می کند که آیا پست یا صفحات محصول شما ضد سئو هستند یا خیر، در حالی که دومی بررسی می کند که آیا برای مخاطبان عمومی قابل خواندن هستند یا خیر. سوم بررسی می کند که آیا محتوای شما دارای زبانی است که ممکن است افراد را حذف کند. البته، اینها به هم مرتبط هستند، زیرا اگر می خواهید سایت شما در نتایج جستجو به خوبی عمل کند، محتوای قابل خواندن بسیار مهم است. در اینجا، نحوه استفاده از تحلیل خوانایی را به شما نشان خواهیم داد.


تجزیه و تحلیل خوانایی در Yoast SEO چه می کند؟

تجزیه و تحلیل خوانایی در Yoast SEO از یک الگوریتم برای تعیین میزان خوانایی متن شما استفاده می کند. ما این الگوریتم را ساخته‌ایم تا بدون سخت‌گیری، تا حد امکان دقیق باشد. این دارای چندین چک است که هنگام نوشتن صفحه خود به شما توصیه می کند. به عبارت دیگر، پیروی از این توصیه، خواندن و درک متن شما را آسان‌تر می‌کند.

گفته شده است که Yoast SEO پیشنهاد می کند که نوشته های خود را بی اهمیت کنید. البته اینطور نیست. ما فقط می خواهیم به مردم کمک کنیم محتوایی بنویسند که درک آن آسان باشد. فقط به نقل قول زیر توسط قهرمان طراحی محتوا سارا ریچاردز در مورد اینکه محتوای خود را تا حد امکان برای انسان خوانا کنید توجه کنید:

“شما احمق نیستید، در حال باز کردن هستید.”

با ساده کردن محتوا، به طور خودکار مخاطبان خود را افزایش می دهید زیرا افراد بیشتری پیام محتوای شما را درک می کنند. همچنین، شما دیگر محتوای خود را فقط برای مردم نمی نویسید. زیرا دستیارهای مجازی مانند الکسا و سیری نیز باید بتوانند با آن کار کنند. حتی گوگل به طور فزاینده‌ای از محتوای خوب نوشته شده برای نتایج غنی مانند قطعه‌های برجسته استفاده می‌کند، البته به همه ابزارهای هوش مصنوعی که عاشق محتوای خوب هستند.

همانطور که گفته شد، در حالی که توصیه‌های بخش خوانایی، توصیه‌های همه‌چیز و پایانی نیستند، اما سرنخ‌های مهمی از دشواری درک متن شما به شما می‌دهند. نوشتن با خوانایی در ذهن بسیار مهم است، زیرا خوانایی رتبه بندی می شود!

بررسی خوانایی فعلی در Yoast SEO

بررسی‌های خوانایی فعلی در Yoast SEO در دسترس هستند:

  • کلمات گذار: آیا از کلمات انتقالی مانند «مهمتر از همه»، «زیرا»، «بنابراین» یا «علاوه بر آن» برای گره زدن متن خود به یکدیگر استفاده می کنید؟ استفاده از این کلمات جریان مقاله شما را بهبود می بخشد، زیرا آنها نکاتی را در مورد آنچه در آینده در راه است به خواننده ارائه می دهند.
  • آغاز جملات: آیا هیچ یک از جمله های متوالی شما با یک کلمه شروع می شود؟ این ممکن است برای خواننده شما تکراری باشد و این می تواند آزاردهنده باشد. همیشه جملات خود را متنوع نگه دارید تا مقاله شما خوانا و عاری از موانع باشد. البته مگر اینکه بخواهید چیزی را ثابت کنید یا از آن به عنوان سبک نوشتاری استفاده کنید.
  • پیچیدگی کلمات: شرم آور است اگر چیزی بنویسید و خوانندگان شما نتوانند به طور کامل آن را درک کنند، درست است؟ هرچه کلمات غیر معمول و پیچیده‌تری استفاده کنید، درک نوشته شما برای بازدیدکنندگان دشوارتر خواهد بود. به لطف بازخورد این ارزیابی، می توانید به راحتی کلمات پیچیده را شناسایی کرده و بر اساس آن تغییر دهید. ما آنها را برای شما برجسته می کنیم تا مجبور نباشید وقت خود را برای جستجو صرف کنید.
  • طول پاراگراف: برخی افراد تمایل دارند از پاراگراف های بسیار طولانی استفاده کنند. انجام این کار باعث می شود متن شما دلهره آور به نظر برسد زیرا تنها به یک لکه بزرگ متن تبدیل می شود. آن را جدا کنید، از پاراگراف های کوتاه تر استفاده کنید و فراموش نکنید که به جملات اصلی خود فکر کنید.
  • توزیع عناوین فرعی: مانند پاراگراف های طولانی، اسکن متون بدون عنوان فرعی دشوار است، که آنها را نسبتاً دلهره آور می کند. بنابراین، بررسی می‌کنیم که آیا از زیرعنوان کافی برای راهنمایی خوانندگان خود در متن استفاده می‌کنید و به آنها کمک می‌کنید آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
  • طول جمله: طول جمله یکی از جنبه های اصلی است که می تواند خواندن یک متن را سخت کند. اگر بسیاری از جملات شما بیش از حد طولانی باشد – بیش از 20 کلمه – مردم هدف شما را گم می کنند. خوانندگان اغلب مجبورند چند کلمه به عقب بروند تا بفهمند منظور شما چیست. این بسیار خسته کننده و ناکارآمد است. سعی کنید تعداد کلمات یک جمله را کنترل کنید. جملات خود را کوتاه کنید درک آسان را هدف بگیرید، نه یک شاهکار ادبی پیچیده.
  • حالت مجهول: استفاده از صدای غیرفعال زیاد در متن، آن را دور به نظر می‌رساند و پیام شما کمتر واضح خواهد بود. جملات شما لفظی و دشوار می شوند زیرا ساختار جمله دشوارتر است. هر زمان که از صدای غیرفعال استفاده می کنید، همیشه به این فکر کنید که آیا جایگزین بهتر و فعالی در دسترس است یا خیر.
  • کلمات گذار: آیا از کلمات انتقالی مانند «مهمتر از همه»، «زیرا»، «بنابراین» یا «علاوه بر آن» برای گره زدن متن خود به یکدیگر استفاده می کنید؟ استفاده از این کلمات جریان مقاله شما را بهبود می بخشد، زیرا آنها نکاتی را در مورد آنچه در آینده در راه است به خواننده ارائه می دهند.
  • شروع جمله (برای صفحات محصول اعمال نمی شود): آیا هیچ یک از جمله های متوالی شما با یک کلمه شروع می شود؟ این ممکن است برای خواننده شما تکراری باشد و این می تواند آزاردهنده باشد. همیشه جملات خود را متنوع نگه دارید تا مقاله شما خوانا و عاری از موانع باشد. البته مگر اینکه بخواهید چیزی را ثابت کنید یا از آن به عنوان سبک نوشتاری استفاده کنید.
  • طول پاراگراف: برخی افراد تمایل دارند از پاراگراف های بسیار طولانی استفاده کنند. انجام این کار باعث می شود متن شما دلهره آور به نظر برسد زیرا تنها به یک لکه بزرگ متن تبدیل می شود. آن را جدا کنید، از پاراگراف های کوتاه تر استفاده کنید و فراموش نکنید که به جملات اصلی خود فکر کنید.
  • توزیع عناوین فرعی: مانند پاراگراف های طولانی، اسکن متون بدون عنوان فرعی دشوار است، که آنها را نسبتاً دلهره آور می کند. بنابراین، بررسی می‌کنیم که آیا از زیرعنوان کافی برای راهنمایی خوانندگان خود در متن استفاده می‌کنید و به آنها کمک می‌کنید آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
  • طول جمله: طول جمله یکی از جنبه های اصلی است که می تواند خواندن یک متن را سخت کند. اگر بسیاری از جملات شما بیش از حد طولانی باشد – بیش از 20 کلمه – مردم هدف شما را گم می کنند. خوانندگان اغلب مجبورند چند کلمه به عقب بروند تا بفهمند منظور شما چیست. این بسیار خسته کننده و ناکارآمد است. سعی کنید تعداد کلمات یک جمله را کنترل کنید. جملات خود را کوتاه کنید درک آسان را هدف بگیرید، نه یک شاهکار ادبی پیچیده.
  • حالت مجهول: استفاده از صدای غیرفعال زیاد در متن، آن را دور به نظر می‌رساند و پیام شما کمتر واضح خواهد بود. جملات شما لفظی و دشوار می شوند زیرا ساختار جمله دشوارتر است. هر زمان که از صدای غیرفعال استفاده می کنید، همیشه به این فکر کنید که آیا جایگزین بهتر و فعالی در دسترس است یا خیر.
  • لیست ها (فقط صفحات محصول): استفاده از فهرست‌ها در صفحات محصول به مشتریان شما امکان می‌دهد محتوای صفحه را اسکن کنند و به برجسته کردن مزایا و ویژگی‌های محصول شما کمک کند. سعی کنید حداقل یک لیست (مرتب یا نامرتب) را در توضیحات محصول خود بگنجانید.

زبان های پشتیبانی شده

تجزیه و تحلیل خوانایی در بسیاری از زبان ها موجود است. برای یک مرور کلی، زبان هایی را که Yoast SEO پشتیبانی می کند، بررسی کنید. ما به طور مداوم در حال کار بر روی افزودن زبان های جدید هستیم.

نحوه استفاده از تحلیل خوانایی در Yoast SEO

تجزیه و تحلیل خوانایی

می توانید تجزیه و تحلیل خوانایی را در نوار کناری Yoast خود در WordPress و Shopify پیدا کنید. در وردپرس، می‌توانید بررسی‌های خوانایی را در متا باکس Yoast SEO در زیر پست یا صفحه‌ای که ویرایش می‌کنید، پیدا کنید.

استفاده از تجزیه و تحلیل برای بهبود محتوای خود بسیار آسان است. می توانید شروع به نوشتن مقاله ای کنید که می خواهید بنویسید. امتیاز خوانایی در زمان واقعی محاسبه می شود، بنابراین می توانید در حین نوشتن به آن نگاه کنید. با این حال، اگر می‌خواهید متمرکز بمانید، می‌توانید هنگام نوشتن اولین پیش‌نویس، به نمره نگاه نکنید. به این ترتیب، می توانید بدون حواس پرتی بنویسید و پس از آن تغییرات نهایی را انجام دهید.

امتیاز خوانایی با دادن چراغ راهنمایی سبز، نارنجی یا قرمز در هر چک به شما کمک می کند. اگر چراغ‌های راهنمایی نارنجی یا قرمز دریافت کردید، روی نماد چشم کلیک کنید تا مشخص شود که کجا می‌توان پیشرفت‌ها را انجام داد. آسان peasy!

هرکسی فرآیند نوشتن و ویرایش خاص خود را دارد و این روش لزوماً آنگونه نیست که باید از آن استفاده کنید. باید به تدریج دریابید که چه چیزی برای شما مفید است. تمرین کامل می کند!

خوب است توجه داشته باشید که ارزیابی پیچیدگی کلمه یک ویژگی Premium است. اگر از نسخه رایگان Yoast SEO استفاده می کنید، می بینید که این ویژگی خاکستری شده است. اکنون برای باز کردن این ویژگی به Yoast SEO Premium ارتقا دهید!

تجزیه و تحلیل خوانایی در متاباکس Yoast SEO برای وردپرس

آیا همه چراغ های راهنمایی باید سبز باشند؟

ما اغلب این سوال را داریم: نه، هر چراغ راهنمایی نباید سبز باشد. با این حال، هدف شما یک چراغ راهنمایی سبز و شاد است – چراغی در برگه ای که “خوانایی” را می خواند. چراغ راهنمایی نارنجی برای یکی از چک ها، مانند تصویر بالا، خوب است. مقاله شما همچنان می‌تواند رتبه‌بندی کند، حتی اگر تمام تست‌ها را قبول نکند. این صرفا یک نشانه است، نه یک ضرورت.

ما می‌خواهیم همه بتوانند محتوا را بخوانند و بفهمند، اما همچنین می‌دانیم که صنایعی هستند که زبان مورد استفاده با زبانی که بیشتر مردم استفاده می‌کنند متفاوت است. این کاملاً خوب است. ببینید چه چیزی برای شما کار می کند. کمک خواستن؟ لطفا راهنمای نهایی ما برای کپی رایتینگ SEO را بخوانید.

آن را امتحان کنید!

تجزیه و تحلیل خوانایی و تجزیه و تحلیل محتوای Yoast SEO به شما کمک می کند مقالات و صفحات محصولی عالی و ضد سئو بنویسید که درک آن برای همه آسان باشد. با انجام این کار، مطمئن می شوید که هر محتوایی که می نویسید آماده است تا در موتورهای جستجو رتبه بندی کند و در عین حال برای خوانندگان لذت بخش باشد. هنوز Yoast SEO ندارید؟ آیا می خواهید از ویژگی های اضافی عالی افزونه های Premium ما استفاده کنید؟ از تمام مزایای Yoast SEO برای WordPress و Yoast SEO برای Shopify مطلع شوید!

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از ابزار تحلیل محتوای Yoast SEO »

به یک سری حرفه ای Yoast SEO تبدیل شوید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور