بانکداری باز، در حالی که اغلب با بخش بانکداری مرتبط است، ابزاری همه کاره با کاربرد در صنایع مختلف است. یکی از نمونه های بارز کاربرد گسترده آن، ادغام آن با فرآیندهای «مشتری را بشناسید» (KYC) است. این مقاله به بررسی این موضوع میپردازد که چگونه بانکداری باز میتواند رویههای KYC را بهبود بخشد و مزایای قابل توجهی فراتر از کاربردهای مالی سنتی ارائه دهد.
درک KYC KYC یا مشتری خود را بشناسید، به شیوه های انطباق اشاره دارد که شرکت ها برای تأیید هویت مشتریان خود از آنها استفاده می کنند. این فرآیند قبل از سوار شدن برای ارزیابی خطرات مشتریانی که به طور بالقوه درگیر فعالیت های غیرقانونی هستند، بسیار مهم است. KYC جزء کلیدی قوانین مبارزه با پولشویی (AML) است که برای جلوگیری از تقلب، فساد و تامین مالی تروریسم طراحی شده است.
KYC گام به گام توضیح داد
-
شرکتهای راستیآزمایی اطلاعات مربوط به کسبوکار و اطلاعات شخصی مشتریان بالقوه، مانند نام مدیر، آدرس کسبوکار، و شمارههای تامین اجتماعی را همراه با اسناد پشتیبانی جمعآوری میکنند. این دادهها به منابع عمومی و فهرستهای دولتی مربوط به اجرای قانون، تحریمها و وابستگیهای تروریسم ارجاع داده میشوند.
-
ارزیابی ریسک پس از جمع آوری داده های لازم، شرکت ها سطح ریسک مرتبط با مشتری بالقوه را ارزیابی می کنند. اگر خطر بالا باشد، به دلیل …