مت مولنوگ برای تبلیغ این ایده که WP Engine لغو حسابها را دشوار میکند، از یک موضوع Reddit در X استناد کرد. معلوم می شود که شرکت میزبان خود او دقیقاً همین کار را انجام می دهد.
پست “چاپ پول” توسط Redditor
شخصی پست کرد که یک حساب WP Engine را در روز جمعه 6 دسامبر لغو کرده است. آنها متعاقباً متوجه شدند که WP Engine یک خطمشی لغو اخطار 30 روزه دارد، بنابراین با خدمات مشتری تماس گرفتند و مطمئن شدند که هزینهای از آنها دریافت نمیشود، علیرغم اینکه 30 روز اطلاع قبلی ندادهاند.
آنها نوشتند:
«در 6 دسامبر، سرویس WPEngine خود را که از سال 2015 داشتم، لغو کردم. … آن موقع بود که متوجه شدم WPEngine برای لغو به 30 روز اخطار نیاز دارد. یک پول گرفتن آشکار کاربر باید بتواند یک محیط میزبانی تک سایت را بلافاصله با یک کلیک یک دکمه لغو کند. در واقع، این قانون به زودی خواهد بود، که به دلیل تاکتیک های لغو ناروا مانند این ایجاد شده است.
پشتیبانی WPEngine به من اطلاع داد که سایت من در 3 ژانویه لغو خواهد شد. … سورپرایز، سورپرایز … 5 ژانویه است. حساب من کنسل نشده است و امروز 300 دلار برای یک سال خدمات دیگر از من کسر شد.
ساعاتی پس از شروع پست Reddit برای شکایت از WP Engine، آنها آن را به روز کردند و گفتند که WP Engine پول آنها را بازپرداخت کرده است.
پست کردند:
«بهروزرسانی: پشتیبانی WP Engine به من پاسخ داد، امروز حساب را لغو کرد و بازپرداختی را آغاز کرد که حداکثر 10 روز کاری طول میکشد».
Mullenweg Dumps On WP Engine
مولنوگ در X پست کرد تا WP Engine را با یک باشگاه بدنسازی بیوجدان مقایسه کند، و پست خود را با تصویری از پست Reddit همراه کرد:
«یکی از راههایی که @wpengine سود خود را به ضرر مشتریانش کاهش میدهد، این است که صادرات یا لغو برنامه شما را دشوار میکند، مانند یکی از آن باشگاههای بد».
او آن را با پست دیگری دنبال کرد که در آن WordPress.com یک سیاست لغو انعطاف پذیر دارد:
«فلسفه وردپرس این است که خروج افراد را آسان کند، بنابراین احتمال ماندن آنها بیشتر است. آزادی و انتخاب بدهید.»
اما واقعیت این است که سیاست لغو WordPress.com نیز به اطلاعیه قبلی 30 روزه نیاز دارد:
“شما باید حداقل یک ماه قبل از تاریخ پایان برنامه ریزی شده هر اشتراک سالانه را لغو کنید…”
چه خبر است؟
قرارداد WP Engine روشن است که آنها برای لغو یک سرویس به 30 روز اخطار نیاز دارند. اما اینطور نیست که وقتی پرداخت می کنید متعهد به یک سال میزبانی کامل باشید. این قرارداد به مشتریان این امکان را میدهد که برنامه میزبانی سالانه خود را در هر زمان (با اطلاع 30 روزه) لغو کنند و مابهالتفاوت ماههای باقیمانده بازپرداخت میشود.
Redditor حساب خود را با کمتر از 30 روز اخطار (در روز جمعه) لغو کرد، 24 روز بعد هزینه دریافت کرد و سپس در روز یکشنبه، قبل از پایان تعطیلات آخر هفته، بازپرداخت شد.
پاسخ در Reddit
در حالی که بسیاری از Redditors از شخصی که بحث را شروع کرد حمایت کردند، دیگران به این نکته واضح اشاره کردند که آخر هفته است و آنها اطلاع کافی را ندادند.
یک Redditor به نام ThePresidentOfStraya پست کرد:
“به WPEngine وابسته نیست. رای منفی داد. این یک موضوع صدور صورت حساب خسته کننده است، به شما ظلم نمی شود. مزاحم حتما اما فقط دوشنبه به آنها زنگ بزن رفیق.”
Redditor دیگری این رویدادها را کم اهمیت جلوه داد:
“مه، مزخرف اتفاق می افتد. داشتن یک انصراف 30 روزه قبل از تمدید اصلاً غیر طبیعی نیست.
Redditor دیگری وضعیت پوسترهای اصلی را در چشم انداز قرار داد و اظهار داشت:
«چاپ پول؟ شما قوانین را می دانید…
خودت را آگاه کن باید زودتر کنسل میکردی حالا مودب باشید و به جای اینکه در مورد آن به صورت آنلاین فحاشی کنید، از آنها راه حل بخواهید.»
پست اصلی Reddit را بخوانید:
به روز رسانی: WPEngine در تاریخ 3 ژانویه اکانت من را لغو نکرد و یک سال دیگر از خدمات من هزینه دریافت کرد.
تصویر ویژه توسط Shutterstock/Nicoleta Ionescu