ممکن است Google داده‌های فید نشانه‌گذاری طرحواره و مرکز تجاری را متحد کند

گوگل فاش کرد که در حال تلاش برای پر کردن شکاف بین دو منبع داده کلیدی محصول است که نتایج خرید آن را تقویت می کند – نشانه گذاری وب سایت با استفاده از داده های ساختاری schema.org و فیدهای محصول ارسال شده از طریق Google Merchant Center.

این ابتکار که در یکی از قسمت‌های پادکست اخیر «جستجو در رکورد» ذکر شد، با هدف دستیابی به برابری یک به یک بین ویژگی‌های محصول پشتیبانی‌شده توسط استانداردهای منبع باز schema.org و مشخصات فید تاجر Google است.

استفاده از خطوط لوله داده محصول دوگانه

در نتایج جستجو، گوگل از نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته استفاده می‌کند و از فیدهای محصول Merchant Center برای نمایش فهرست‌های محصولات غنی استفاده می‌کند.

ایرینا تودوس، کارمند قدیمی گوگل که با زیرساخت های جستجوی خرید این شرکت ارتباط دارد، می گوید که تجار باید از هر دو گزینه استفاده کنند.

تودوس اظهار داشت:

توصیه می کنیم هر دو را انجام دهید. زیرا همانطور که گفتم، در ثبت نام در Merchant Center UI، مطمئن می شوید که مقداری از موجودی شما، موجودی که مشخص کرده اید، در نتایج خرید باشد. و می توانید مطمئن شوید که در برگه خرید و تب تصویر در دات کام هستید.

و سپس، اگر مشخص کنید هر چند وقت یک‌بار می‌خواهید داده‌های شما را بازخوانی کنیم، می‌توانید مطمئن باشید که آن اطلاعات به‌روزرسانی خواهند شد. در غیر این صورت، بله، شما نمی‌دانید چه زمانی منابع لازم برای بررسی مجدد شما و به‌روزرسانی آن اطلاعات را خواهیم داشت.»

در همین حال، پیاده‌سازی نشانه‌گذاری schema.org به گوگل اجازه می‌دهد تا جزئیات محصول را از وب‌سایت‌ها در طول فرآیند خزیدن استخراج کند.

آشتی دادن نشانه گذاری ها و اختلافات خوراک

با این حال، زمانی که اطلاعات محصول در نشانه‌گذاری schema.org یک تاجر کاملاً با جزئیات ارائه شده از طریق بارگذاری‌های فید مرکز تجاری آنها مطابقت نداشته باشد، ممکن است اختلاف نظر ایجاد شود.

تودوس توضیح داد

“اگر نشانه گذاری schema.org را در صفحه خود ندارید، احتمالاً به موجودی که در مشخصات فید خود مشخص کرده اید پایبند خواهیم بود.”

ابتکار گوگل با هدف رفع چنین تناقضاتی است.

ساده سازی مدیریت داده های محصول تجاری

هدف یکپارچه کردن ویژگی‌های محصول در هر دو منبع، ساده‌سازی مدیریت داده‌ها و اطمینان از فهرست‌بندی محصولات سازگار در سراسر Google است.

تودوس در مورد تناقضات فعلی بین نشانه گذاری schema.org و مشخصات خوراک تاجر می گوید:

“ویژگی ها تا حد زیادی با هم همپوشانی دارند، اما هنوز شکاف هایی وجود دارد. ما می خواهیم این شکاف ها را برطرف کنیم.»

با پیشرفت تلاش، گوگل قصد دارد با استفاده از جامعه فعال GitHub schema.org و باز کردن فرآیند به‌روزرسانی برای بازخورد عمومی، بازاریابان را در جریان قرار دهد.

مدل داده‌های محصول یکپارچه می‌تواند جزئیات محصول مانند قیمت‌گذاری، در دسترس بودن، و اطلاعات انواع مختلف را به‌طور مداوم به‌روز نگه دارد و به‌طور دقیق در نتایج جستجوی Google منعکس شود.

چرا این مهم است

برای بازرگانان، فهرست‌های محصولات ثابت با جزئیات دقیق و به‌روز می‌توانند دید را در تجارب خرید Google افزایش دهند. فرآیندهای داده ساده به معنای کار اضافی کمتر است.

برای مصرف کنندگان، یک سیستم هماهنگ به سفرهای خرید مرتبط تر و قابل اعتماد تر ترجمه می شود.

آنچه اکنون می توانید انجام دهید

  • داده‌های محصول فعلی را در بین نشانه‌گذاری وب‌سایت و فیدهای تاجر از نظر ناسازگاری بررسی کنید.
  • با عرضه مدل یکپارچه Google، برای ادغام گردش کار داده های محصول آماده شوید.
  • با استفاده از واژگان گسترده تر، نشانه گذاری طرحواره محصول غنی تر را پیاده سازی کنید.
  • معیارهایی مانند برداشت‌ها/کلیک‌ها را به‌عنوان سطوح داده‌ای ثابت رصد کنید.
  • بهداشت داده های محصول و به روز رسانی مکرر کاتالوگ را در اولویت قرار دهید.

با همسو کردن شیوه‌های خود با برنامه‌های آتی Google، می‌توانید از فرصت‌های جدید برای مدیریت کارآمد داده‌های محصول و افزایش دید جستجوی خرید بهره ببرید.

بحث کامل را در زیر بشنوید که حدوداً 12 دقیقه شروع می شود:

Source link