مقاله های فیس بوک: شبکه اجتماعی متاثر از محتوا ، وای کاربر

(بلومبرگ) — فیس بوک بیش از یک دهه است که در تلاش برای جذب کاربران جوان تر بوده است و برخی از کارمندان ارشد از ناتوانی این شرکت در نگه داشتن نوجوانان نگران هستند. هنگامی که تحلیلگران در مورد چشم انداز رشد از آنها سؤال می کنند، مدیران فیس بوک اغلب تصویری زیباتر از آنچه در تحقیقات داخلی به تصویر کشیده شده است، به ادعای یک افشاگر.

اینها تنها بخشی از یافته‌هایی است که در مجموعه افشاگری‌هایی که توسط فرانسیس هاگن، مدیر سابق محصولات فیس‌بوک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه شده و توسط مشاور حقوقی او به شکل ویرایش‌شده‌ای در اختیار کنگره قرار گرفته است. کنسرسیومی متشکل از 17 سازمان خبری ایالات متحده، از جمله بلومبرگ، نسخه های ویرایش شده دریافت شده توسط کنگره را به دست آورده اند.

این اسناد بینش نادر و روشنی را در مورد روش‌هایی ارائه می‌دهند که فیس‌بوک، تحت هدایت مدیر اجرایی مارک زاکربرگ، یک غول رسانه اجتماعی دره سیلیکون را ایجاد کرد که – در حالی که اغلب پست‌های فروش و سود فراوانی را منتشر می‌کرد – در مأموریت خود برای ارائه به کاربران نیز دچار تزلزل شده است. ابزاری که آنها برای ایجاد جامعه و نزدیک کردن جهان به یکدیگر نیاز دارند.

فیس بوک در دفاع از خود به محصولات و خدمات جدیدی اشاره می کند که برای جذب کاربران جوان در حال توسعه است. اشاره می کند که سخنان مشوق عداوت و تنفر کمتر از 1% از محتوای کلی پلتفرم خود را نشان می دهد و در حال کاهش است. می گوید که از تحقیق، آزمون های فرضی و روش های دیگر برای تجزیه و تحلیل نحوه توصیه محتوا و بهبود تلاش ها برای جلوگیری از انتشار محتوای مضر استفاده می کند. فیس‌بوک همچنین ادعا می‌کند که اطلاعات کافی در مورد رشد ارائه کرده است و اسنادی که هاوگن با کمیسیون بورس و اوراق بهادار به اشتراک گذاشته است، نشان‌دهنده یک «انتخاب انتخاب‌شده» است که «به هیچ وجه نمی‌تواند برای نتیجه‌گیری منصفانه درباره ما استفاده شود».

با این حال، گام های اشتباه این شرکت شروع به تلفات کرده است. اسناد بدتر شدن روحیه در میان برخی از کارکنان و اختلاف نظر در مورد بهترین راه برای مبارزه با محتوای بد را شرح می دهد. از زمانی که وال استریت ژورنال شروع به انتشار داستان های مبتنی بر اسناد افشاگر کرد، سهام فیس بوک بیش از 10 درصد از دست داده است. و قانونگذارانی که در حال بررسی قوانینی هستند که قدرت فیس بوک را مهار می کند، خواستار نظارت دقیق تر هستند.

سایر بینش های به دست آمده از اسناد، محققان و افراد آشنا با فیس بوک، از جمله کارمندان فعلی و سابق:

  • مدیران فیسبوک مدت‌هاست که می‌دانند مشکل سخنان نفرت این پلتفرم بزرگ‌تر و ریشه‌دارتر از آن چیزی است که این شرکت فاش می‌کند. در حالی که فیس‌بوک ریشه‌یابی خشونت و محتوای نفرت‌انگیز در کشورهای غربی انگلیسی‌زبان را در اولویت قرار می‌دهد، اما از مناطق در حال توسعه که آسیب‌پذیرتر از آسیب‌های دنیای واقعی ناشی از منفی‌گرایی در رسانه‌های اجتماعی هستند، غفلت می‌کند.
  • یک تیم فیس‌بوک که وظیفه جلوگیری از جریان پست‌های مضر را بر عهده داشت، به دلیل کمبود نیروی انسانی، محدودیت‌هایی که برای توسعه محصول آن‌ها اعمال شده بود و الگوریتم متمرکز بر تعامل پلتفرم که اغلب به تبلیغ محتوایی می‌پردازد که می‌تواند نادرست و تفرقه‌انگیز باشد، با مشکل مواجه شد.
  • کارکنان فیس بوک که اطلاعات نادرست را مطالعه می کنند به این نتیجه رسیده اند که محصولات اصلی این شبکه اجتماعی به انتشار مطالب مضر کمک می کند و تلاش های خود شرکت برای سرکوب اطلاعات نادرست گاهی اوقات با ملاحظات سیاسی تضعیف می شود.
  • در سال 2019، فیس‌بوک یک حساب آزمایشی در هند راه‌اندازی کرد تا تعیین کند ابزارهایش چگونه بر افراد مهم‌ترین بازارش تأثیر می‌گذارند. در عرض سه هفته، حساب کاربری این کاربر خیالی به گردابی از اخبار جعلی و تصاویر آتش زا تبدیل شد.
  • کارکنان خود فیس بوک، از جمله محققان داخلی، این شرکت را به خاطر ناتوانی در جلوگیری از گسترش گروه هایی که در 6 ژانویه به خشونت دامن می زدند، مقصر دانستند.

در اینجا یک لیست منتخب از مقالات The Facebook Papers از دیگر انتشارات آمده است:

  • دکمه “لایک” همه جا و توانایی اشتراک گذاری پست ها برای هویت فیس بوک ضروری شد. نیویورک تایمز گزارش داد، اما اسناد داخلی نشان می دهد که این شرکت برای مقابله با اثرات این ابزارها، از جمله تقویت سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست، تلاش می کند.
  • به گزارش واشنگتن پست، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی، شخصاً موافقت کرد که با خواسته‌های حزب کمونیست حاکم ویتنام برای سانسور مخالفان ضد دولتی و یا خطر آفلاین شدن در یکی از پرسودترین بازارهای آسیایی فیس بوک موافقت کند.
  • The Verge گزارش داد که فیس بوک یک سیستم چندگانه برای مرتب سازی کشورهایی دارد که در طول انتخابات از حمایت بیشتری برخوردار می شوند، با ایالات متحده، هند و برزیل بالاترین اولویت را دارند در حالی که سایرین از محافظت بسیار کمی برخوردارند مگر اینکه مطالب توسط ناظران محتوا افزایش یابد.
  • به گزارش پولیتیکو، اسناد فاش شده فیس بوک گنجینه ای از بینش در مورد جنگ ضد انحصار واشنگتن علیه این شرکت ارائه می دهد. این مقالات با جزئیات کامل نشان می‌دهد که فیس‌بوک می‌داند که بر عرصه‌هایی که برای ثروتش مرکزی می‌داند تسلط دارد – این در تضاد با اظهارات عمومی خود شرکت است و سوخت بالقوه‌ای برای مقامات ضدانحصار و قانون‌گذارانی که سیطره فیس‌بوک را بر بازار بررسی می‌کنند، فراهم می‌کند.