معیارها: قرص قرمز را قورت دهید

این اولین بخش از یک سه گانه است که در آن درباره برخی از ایده های سطح بالا برای اندازه گیری عملکرد کاربر نهایی برای دستیار صوتی مکالمه بحث خواهم کرد. در این مقاله، من در مورد چگونگی فکر کردن به معیارهای ایدئولوژیک برای دستیار صوتی مکالمه و برخی از مشکلات از دیدگاه یک مهندس بحث خواهم کرد.

هدف این است که بحث را برای همه افرادی که در این حوزه کار می کنند ساده و نسبتاً بالا نگه دارید.

معرفی سریع

من یک مهندس ارشد و مدیر فنی برای Google Assistant هستم. اگر می خواهید در مورد من بیشتر بدانید، این پروفایل لینکدین من است.

من همچنین 2 اختراع در زیرساخت ارزیابی عملکرد برای دستیاران صوتی دارم:

و بله، من از طرفداران بزرگ سه گانه “ماتریکس” هستم 🙂

کدام معیارها مهم هستند؟

معیارها باید به 2 دسته برتر طبقه بندی شوند

  • معیارهای گزارش شده توسط کاربر
  • معیارهای درک شده توسط کاربر

به کلمه توجه کنید – “کاربر” – در هر دو موجود است که باید انتظار داشت. قانون طلایی برای هر محصول محاوره ای یا به طور کلی هر محصولی این است “کاربر” باید همیشه در اولویت قرار گیرد.

قبل از پرداختن به تعریف موارد فوق، یک متریک روبروی کاربر معمولاً از 2 جنبه تشکیل شده است

  • قابلیت اطمینان – آیا کاربر قادر به انجام یک عمل خاص بوده است؟
  • تاخیر – چقدر طول کشید تا کاربر یک اقدام خاص را انجام دهد؟

توجه داشته باشید که تاخیر بالا می تواند …