معاون Google Ads از سؤالات مربوط به تأثیر جستجوی هوش مصنوعی برای ناشران طفره می رود

در آخرین مورد بگویید و نشان نده، معاون/ مدیر تبلیغات گوگل (تبلیغات در جستجو/خواص گوگل) Shashi Thakur توسط Marketing Brew در مورد اینکه آیا کاربران روی پیوندها در مرورهای هوش مصنوعی کلیک خواهند کرد یا خیر مصاحبه کرد. پاسخ او:

  • ما شاهد این اتفاق هستیم.»

اما وقتی از او پرسیده شد که آیا آمار یا تحقیقی برای تأیید این ادعا به اشتراک می‌گذارد، او پاسخ داد:

  • “در حال حاضر هیچ آماری برای اشتراک گذاری وجود ندارد.”

چرا ما اهمیت می دهیم. گوگل در مورد کیفیت نتایج جستجو و از سوی برندها و سازندگان محتوا که می‌ترسند ترافیک جستجوی ارگانیک کمتری دریافت کنند، با انتقادات شدیدی مواجه است. در همین حال، گوگل آنقدر با دقت پاسخ‌های خود را به روشی مناسب برای روابط عمومی می‌سازد – تا روی میزان علاقه کاربران به پاسخ‌های هوش مصنوعی تمرکز کند – که احساس می‌کند اجباری، غیرواقعی یا حتی جعلی است.

اما این شور و شوق تولید شده نازک پوشیده است. مدرک کجاست؟ چرا گوگل هیچ داده واقعی را به اشتراک نمی گذارد؟

“تنوع کلیک ها و کلیک های بالاتر”. از Thakur در مورد نگرانی ناشران در مورد اینکه وب سایت های آنها کلیک های کمتری در نتایج جستجوی Google دریافت می کنند، سؤال شد، که بر تجارت تبلیغات Google نیز تأثیر می گذارد. تاکور، مانند ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، از کلمات زیادی استفاده کرد تا تقریباً چیزی نگوید:

  • ما پیوندهایی را در پاسخ هوش مصنوعی ارائه می دهیم. پاسخ هوش مصنوعی فقط یک لکه متن نیست. متنی وجود دارد، و پیوندهایی در آن تبلیغ تعبیه شده است.… تنوع ناشران که کاربران روی آنها کلیک می کنند با وجود پیوندهایی در پاسخ هوش مصنوعی بیشتر است.
  • وقتی این دو را کنار هم قرار می‌دهید، هنوز مقدار زیادی علاقه کاربر وجود دارد، نه فقط در مصرف پاسخ هوش مصنوعی یا نمای کلی هوش مصنوعی، بلکه برای درک بیشتر کلیک کنید. این دو موردی که من گفتم – افزایش تنوع کلیک‌ها و کلیک‌های بیشتر برای پیوندهای تعبیه‌شده در هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد… اینها به شما می‌گویند که کاربران در واقع علاقه نشان می‌دهند که عمیق‌تر کاوش کنند و روی ناشران کلیک کنند.

این جواب ندادن همه جا هست. از او در مورد تبلیغات نمایشی در سایت‌های ناشر سؤال شد، اما آن را به AI Overviews بازگرداند که تبلیغات نمایشی نیستند.

همچنین، ناشران به تنوع کلیک ها اهمیت نمی دهند. آنها ترافیک می خواهند – و بیشتر آنها می خواهند از این ترافیک درآمد کسب کنند. دید بیشتر چیزی است که منجر به ترافیک بیشتر می شود.

در همین حال، فابریس کانل مایکروسافت بینگ گفته است که باید انتظار حجم کلیک کمتر، اما «کلیک های واجد شرایط» بیشتری را از جستجوی هوش مصنوعی داشته باشیم. آیا نباید همین انتظار را از گوگل داشته باشیم؟ از این گذشته، پاسخ‌های هوش مصنوعی گوگل قرار است میزان زمان و جستجوهای مورد نیاز برای انجام وظایف را کاهش دهد.

کلیک های تجاری همچنین از تاکور در مورد کلیک‌ها در جستجوی هوش مصنوعی برای جستجوهای تجاری سؤال نشد، اما به هر حال در مورد آن صحبت کرد. دو برابر:

  • «کاربران پاسخ‌های هوش مصنوعی را دوست دارند. آنها برای اطلاعات بیشتر برمی گردند… وقتی تبلیغات می آیند و پاسخ ها را با اقدامات تجاری تکمیل می کنند، می بینیم که کاربران با آن تبلیغات درگیر می شوند.”
  • «در پرسش‌های تجاری، چیزهایی که مستحق یک اقدام تجاری هستند، همیشه نیاز به کلیک کردن برای کسی وجود دارد – خواه بیمه‌گر باشد، یا یک تاجر یا یک سایت مسافرتی. همیشه نیاز به کلیک کردن برای تکمیل عمل شما وجود دارد. با توجه به آن، همیشه فرصتی برای تبلیغات وجود دارد که وارد شود و برای آن مناقصه بدهد.»

کف دست.

مصاحبه. آنچه معاون و مدیر ارشد تبلیغات جستجوی گوگل در مورد نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی می گوید

Source link