مطالعه Tiktok به بالاترین ROI کوتاه مدت دست می یابد.

یک مطالعه اخیر DENTSU ، با همکاری Tiktok ، نشان می دهد که تبلیغ کنندگان در این پلتفرم برای فروش کوتاه مدت و بلند مدت به بازده شدیدی در سرمایه گذاری (ROI) می رسند.

تجزیه و تحلیل (پیوند PDF) بر 15 مارک در نروژ ، دانمارک ، سوئد و فنلاند متمرکز شده و عملکرد تیکتوک را با سایر کانال های رسانه ای مقایسه کرده است.

Dentsu پیدا کرد:

براساس داده های معیار Dentsu با داشتن ROI کوتاه مدت 11.8 ، Tiktok در بین مؤثرترین کانال های رسانه ای برای رانندگی فوری قرار دارد. از نظر عملی ، این بدان معنی است که تبلیغ کنندگان تقریباً 12 برابر سرمایه گذاری اولیه خود را در درآمد فروش در طی شش هفته تولید می کنند – تثبیت Tiktok به عنوان یکی از قوی ترین کانال های بازاریابی عملکرد موجود. “

به عبارت دیگر ، تبلیغ کنندگان برای هر دلار که در شش هفته یا کمتر هزینه می شود ، نزدیک به 12 دلار به دست آوردند.

برای مقایسه ، Dentsu میانگین ROI کوتاه مدت را از همه رسانه ها در اندازه گیری کرد 8.7بشر

سایر یافته های برتر از مطالعه DENTSU عبارتند از:

  • 75 ٪ از تبلیغ کنندگان دریافتند که Tiktok بالاترین ROI را در مقایسه با سایر کانال ها ارائه می دهد.
  • همه تبلیغ کنندگان شاهد افزایش قابل توجهی در فروش کوتاه مدت از Tiktok بودند.
  • برای دستیابی به بهترین نتایج کوتاه مدت ، سیستم عامل های کم نظیر را با Tiktok ترکیب کنید.
  • تأثیر فروش Tiktok 3 تا 4 هفته پس از پایان یک کمپین طول می کشد.
  • تبلیغ کنندگان با بهترین ROI در Tiktok فعال ماندند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر با سازندگان قوی ترین تأثیر فروش را داشتند.

در مورد تأثیر طولانی مدت چیست؟

داده ها نشان می دهد که علاوه بر 11.8 ROI که در شش هفته اول به دست آمده ، الف 4.5 ROI ظرف 10 ماه پس از قرار گرفتن در معرض مشاهده می شود.

این نشان می دهد که Tiktok می تواند به عنوان یک کانال عملکردی برای نتایج فوری و ابزاری برای ایجاد سهام برند در دراز مدت عمل کند.

با این حال ، همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، چندین سیستم عامل AD در طولانی مدت به نتایج بهتری نسبت به Tiktok می رسند.

مطالعه Tiktok به بالاترین ROI کوتاه مدت دست می یابد.تصویر از: از داستان پردازی تا فروش: ROI کوتاه و بلند مدت Tiktok. یک مطالعه مدل سازی ترکیب بازاریابی توسط Dentsu. فوریه 2025.

تبلیغات قصه گویی عملکرد بهتری دارند

این مطالعه دو نوع اصلی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را مورد بررسی قرار داده است:

  • داستان پردازی ugc: محتوای با تمرکز روایت و بدون پیشنهادات تبلیغاتی مستقیم.
  • UGC تاکتیکی: محتوا با محوریت قیمت گذاری ، تبلیغات فروش یا تماس مستقیم محصول به عمل.

Dentsu دریافت که UGC مبتنی بر داستان پردازی نتایج فروش قوی تری نسبت به تبلیغات تاکتیکی دارد.

رویکرد روایت باعث ایجاد تعامل و فراخوان مخاطبان بهتر شد ، و به 70 ٪ ROI بالاتر از محتوای تبلیغاتی.

این به چه معنی است

داده های Dentsu نشان می دهد که Tiktok می تواند به اهداف فروش کوتاه مدت و اهداف بلند مدت برند کمک کند.

تبلیغ کننده هایی که به دنبال فروش سریع و تأثیر برند ماندگار هستند می توانند از جمله Tiktok را در استراتژی رسانه خود در نظر بگیرند.

روش شناسی

Dentsu از یک روش سه مرحله ای برای اندازه گیری تأثیر کامل Tiktok استفاده کرد:

  • فروش کوتاه مدت: درآمد مستقیم را طی 6 هفته از تبلیغات در حالی که در حال فیلتر کردن سایر عوامل بازار است ، پیگیری کرد.
  • معیارهای تجاری: اندازه گیری چگونه تبلیغات Tiktok درک مصرف کننده را تغییر داد.
  • فروش بلند مدت: این تغییرات درک برند را به فروش اضافی 1-10 ماه بعد متصل می کند.

در این مطالعه داده های هزینه و فروش واقعی از 15 مارک نوردیک بیش از 2-3 سال تجزیه و تحلیل شده است. مدل های آماری سهم Tiktok را از عوامل خارجی مانند فصلی ، رقابت و سایر کانال های بازاریابی جدا کردند.

این روش هم در یک چارچوب واحد عملکرد فوری و اثرات بلند مدت برند را ضبط می کند.


تصویر برجسته: Poetra.rh/Shutterstock

Source link