مطالعه موردی گوگل اهمیت داده های ساختاریافته را نشان می دهد

گوگل یک مطالعه موردی منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه استفاده از داده‌های ساخت‌یافته و پیروی از بهترین شیوه‌ها قابلیت کشف را بهبود می‌بخشد و ترافیک جستجوی بیشتری را به ارمغان می‌آورد. مطالعه موردی در مورد استفاده از داده‌های ساخت‌یافته ویدیویی بود، اما بینش‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده در طیف وسیعی از انواع محتوا قابل استفاده است.

مطالعه موردی جدید درباره یک ناشر اندونزیایی به نام Vidio است.

چگونه CDN ها می توانند مشکلات نمایه سازی ایجاد کنند

یکی از نکات جالب در مطالعه موردی مربوط به موضوعی است که چگونه CDN ها می توانند به فایل های تصویری و ویدیویی با URL در حال انقضا پیوند دهند. اسناد جدید به طور خاص اشاره می‌کنند که مهم است که CDN از URLهای ثابت و پیوندهایی به صفحه اسناد Google دیگر استفاده کند که به جزئیات بیشتر می‌پردازد.

گوگل توضیح می دهد که برخی از CDN ها از URL هایی که به سرعت منقضی می شوند برای فایل های ویدئویی و تصاویر بندانگشتی استفاده می کنند و ناشران و سئوکاران را تشویق می کند که فقط از یک URL پایدار برای هر ویدئو استفاده کنند. نکته جالب توجه این است که این نه تنها به Google کمک می کند تا فایل ها را فهرست کند، بلکه به گوگل کمک می کند سیگنال های علاقه کاربران را جمع آوری کند.

این چیزی است که اسناد توصیه می کند:

برخی از CDN ها از URL هایی که به سرعت منقضی می شوند برای فایل های ویدئویی و تصاویر کوچک استفاده می کنند. این URL ها ممکن است مانع از ایندکس کردن موفقیت آمیز ویدیوهای شما یا واکشی فایل های ویدیویی توسط Google شوند. این همچنین درک علاقه کاربران به ویدیوهای شما را برای Google دشوارتر می کند.

برای هر ویدیو از یک URL منحصر به فرد و ثابت استفاده کنید. این به Google امکان می‌دهد ویدیوها را به‌طور مداوم کشف و پردازش کند، تأیید کند که هنوز در دسترس هستند و سیگنال‌های صحیح را روی ویدیوها جمع‌آوری کند.»

پیاده سازی داده های ساخت یافته صحیح

گوگل اهمیت استفاده از داده‌های ساخت‌یافته صحیح و اعتبارسنجی آن را با ابزار تست داده‌های ساخت‌یافته گوگل برجسته کرد.

اینها نتایج کار فوق است:

«در عرض یک سال پس از اجرای نشانه‌گذاری VideoObject، Vidio شاهد پیشرفت‌هایی در برداشت‌ها و کلیک‌ها در صفحات ویدیوی خود بود. در حالی که تعداد ویدیوهایی که Vidio از سه ماهه اول 2022 تا سه ماهه اول 2023 منتشر کرد تا 30 درصد افزایش یافت، افزودن نشانه گذاری VideoObject باعث شد ویدیوهای آنها برای نمایش در مکان های مختلف در Google واجد شرایط باشند.

این منجر به افزایش ~ 3 برابری نمایش ویدیو و نزدیک به 2 برابر کلیک ویدیو در جستجوی Google شد. Vidio همچنین از گزارش نمایه سازی ویدیوی کنسول جستجو و گزارش عملکرد استفاده کرد که به آنها کمک کرد تا مشکلات را برای کل پلتفرم خود شناسایی و برطرف کنند.

نمایه سازی + داده های ساختاریافته = دید بیشتر

کلیدهای عملکرد جستجوی بهتر اطمینان از اینکه Google می تواند URL ها را بخزد، چیزی است که در عجله برای مرتبط کردن افت رتبه با به روز رسانی اخیر الگوریتم به راحتی می توان نادیده گرفت. هرگز در طول ممیزی سایت چیزی را رد نکنید.

نکته دیگری که مطالعه موردی توصیه می کند و مهم است، اطمینان از استفاده از داده های ساخت یافته مناسب است. استفاده از داده‌های ساختاریافته مناسب می‌تواند به واجد شرایط شدن یک صفحه وب برای مشاهده بهتر جستجو از طریق یکی از ویژگی‌های جستجوی پیشرفته Google مانند قطعه‌های برجسته کمک کند.

مطالعه موردی گوگل را بخوانید:

چگونه Vidio از طریق جستجوی Google، محتوای ویدیوی درخواستی (VOD) مرتبط محلی را برای کاربران اندونزیایی آورده است

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Anton Vierietin

Source link