مصرف اخبار و اطلاعات غلط در اروپا: چکیده و مقدمه

نویسندگان:

(1) Anees Baqir, Ca' Foscari University of Venice, Italy;

(2) Alessandro Galeazzi، دانشگاه Ca' Foscari ونیز، ایتالیا.

(3) فابیانا زولو، دانشگاه Ca' Foscari ونیز، ایتالیا و مرکز موسسه جدید علوم انسانی محیطی، ایتالیا.

خلاصه

اینترنت و رسانه های اجتماعی در دسترس بودن و دسترسی به اخبار را تغییر داده و مصرف و تولید اطلاعات را تغییر داده است. با این حال، آنها همچنین می توانند گسترش سریع اطلاعات نادرست را تسهیل کنند و چالش های اجتماعی مهمی را ایجاد کنند. برای مبارزه موثر با اطلاعات غلط، درک محیط اطلاعات آنلاین و الگوهای مصرف اخبار بسیار مهم است. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که بحث‌های آنلاین اغلب سطوح بالایی از قطبی‌سازی در هم تنیده با اطلاعات نادرست را نشان می‌دهند. بیشتر تحقیقات موجود عمدتاً بر روی موضوعات منفرد یا کشورها متمرکز بوده است، بدون مقایسه بین کشورها. این مطالعه مصرف اطلاعات را در چهار کشور اروپایی، با تمرکز بر نقش منابع اطلاعات نادرست و تجزیه و تحلیل سه سال فعالیت توییتر از حساب‌های رسانه‌های خبری در فرانسه، آلمان، ایتالیا و بریتانیا بررسی کرد. علاوه بر این، کار ما دیدگاهی در مورد چگونگی تفسیر موضوعات با اهمیت اروپایی در کشورهای مختلف ارائه می دهد. نتایج حاکی از آن است که …

Source link