مشکلات معماری Frontend در استارت‌آپ‌ها: درس‌هایی از تجربه

چندین بار، من جزو اولین توسعه دهندگان و پیشروان فرانت اند در استارتاپ های مختلف بودم. برخی به شرکت‌های بالغ با صدها توسعه‌دهنده تبدیل شده‌اند، اما متأسفانه، اکثر آنها از مرحله رشد جان سالم به در نبردند. اشتباهات طراحی معماری انجام شده در مراحل اولیه به طور قابل توجهی به شکست این استارت آپ ها کمک کرد.

برای تیم، این اشتباهات منجر به استرس، اضافه کاری و ناتوانی در توسعه موثر محصول شد. برای این شرکت، این به معنای از دست دادن زمان گرانبها، کاربران، پول یا حتی بسته شدن بود.

بیایید ببینیم این اشتباهات چیست و چگونه از آنها اجتناب کنیم.

استارت آپ شرکتی است که برای رشد سریع طراحی شده است. ج) پل گراهام

هر استارت آپی چندین مرحله را طی می کند تا از یک ایده به محصولی با میلیون ها کاربر برسد. اولین مورد توسعه یک MVP برای اعتبار بخشیدن به ایده کسب و کار است. مرحله بعدی یافتن مناسب بازار محصول با آزمایش فرضیه های مختلف محصول است. اگر همه چیز خوب پیش برود، مرحله رشد زمانی وجود دارد که با پایگاه کاربر در حال گسترش، تیم در حال رشد و پیچیدگی محصول سروکار دارید. هر یک از این مراحل نیازمند رویکردها و تصمیمات معماری بسیار متفاوتی است. بیایید با استفاده از توسعه برنامه وب به عنوان مثال، روی دو مرحله اول بیشتر تمرکز کنیم.

اشتباهات انجام شده در این مراحل گران ترین هستند.

1. حداقل محصول قابل دوام

در ابتدا یک …

Source link