مشاهده‌پذیری به‌عنوان مهارهای فناوری اطلاعات برای تغییرات تکنولوژیکی در مرکز قرار می‌گیرد

صنایع فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور در حال تغییر سریعی هستند که ناشی از پذیرش فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، رایانش ابری و شبکه های 5G.

در این محیط پر سرعت، شیوه های مشاهده پذیری به طور فزاینده ای برای سازمان ها برای حفظ کارایی عملیاتی، همکاری و تجارب بهینه مشتری حیاتی هستند. گزارش جدیدی از New Relic، “وضعیت قابل مشاهده برای فناوری اطلاعات و مخابرات” بینش هایی را در مورد اینکه چگونه این صنایع از قابلیت مشاهده پذیری استقبال می کنند ارائه می دهد.

یافته های کلیدی در این گزارش عبارتند از:

  • 43 درصد از پاسخ دهندگان به پذیرش فناوری های هوش مصنوعی به عنوان محرکی برای نیازهای مشاهده پذیری اشاره کردند.

  • 56٪ یک پلت فرم مشاهده پذیری یکپارچه را به چندین ابزار ترجیح می دهند.

  • 55 درصد مشاهده‌پذیری، همکاری بین تیمی و تصمیم‌گیری را بهبود می‌بخشد.

  • 37 درصد از شرکت‌های فناوری اطلاعات/تلکو حداقل به صورت هفتگی قطعی را تجربه می‌کنند که منجر به متوسط ​​هزینه قطعی سالانه 12.71 میلیون دلار می‌شود.

  • احتمالاً 41 درصد ابزارهای مشاهده‌پذیری را ظرف یک سال برای به حداکثر رساندن هزینه‌ها تجمیع می‌کنند.

گرایش های رانندگی پذیرش قابلیت مشاهده فناوری اطلاعات/تلکو

مشاهده‌پذیری به‌عنوان مهارهای فناوری اطلاعات برای تغییرات تکنولوژیکی در مرکز قرار می‌گیرد

چرا این همه قطعی در فناوری اطلاعات و مخابرات وجود دارد؟

گزارش New Relic نشان داد که سازمان‌های فناوری اطلاعات و مخابرات، فرکانس بسیار بالاتری از تأثیر تجاری بالا را تجربه می‌کنند. قطعی ها نسبت به سایر صنایع، از جمله خرده فروشی، آموزش، مراقبت های بهداشتی و خدمات مالی.

مربوط:مشاهده پذیری وعده را نشان می دهد، اما چالش های داده مانع پذیرش می شود

پیتر پزاریس، مدیر ارشد طراحی و استراتژی در نیو رلیک، گفت: «در واقع، 37 درصد گزارش کردند که حداقل یک بار در هفته دچار خاموشی شده‌اند. ITPro امروز. سازمان‌های IT و مخابراتی پس از سازمان‌های انرژی و آب و برق، که 40.2 درصد گزارش کرده‌اند که یک بار در هفته یا بیشتر دچار قطعی می‌شوند، دومین فرکانس قطعی را دارند.

Pezaris با اضافه کردن توهین بیشتر به آسیب، خاطرنشان کرد که متوسط ​​زمان از کار افتادگی سالانه برای سازمان های IT و مخابراتی 26 ساعت است، به این معنی که تشخیص و رفع قطعی ها از این سازمان ها زمان بیشتری می برد.

او گفت: «با توجه به اینکه 35 درصد از پاسخ‌دهندگان گزارش داده‌اند که قطع برنامه‌های تجاری حیاتی بیش از 500 هزار دلار در ساعت هزینه دارد و 22 درصد تخمین می‌زنند که هزینه آن 1 میلیون دلار در ساعت است، این می‌تواند به طور متوسط ​​12.71 میلیون دلار در سال برای سازمان‌های فناوری اطلاعات و مخابرات هزینه داشته باشد.»

بنابراین فناوری اطلاعات برای بهبود وضعیت مشاهده‌پذیری که اکنون انجام نمی‌دهد، چه کاری باید انجام دهد؟

به گفته پزاریس، مانند سایر صنایع، عدم ادغام سازمان‌های فناوری اطلاعات و مخابرات را متوقف می‌کند. او خاطرنشان کرد که سازمان‌هایی که از طیف گسترده‌ای از ابزارهای نظارتی استفاده می‌کنند، تنها محیط خود را پیچیده‌تر می‌کنند، زیرا خدمات، هشدارها، گزارش‌ها و داده‌ها اغلب به صورت سیلو هستند. این باعث می‌شود که آنها نتوانند به سرعت وقفه‌های نرم‌افزار و سیستم را شناسایی کنند و علت اصلی قطعی قطعی را مشخص کنند.

مربوط:درک نقش شیرهای شبکه در مشاهده پذیری مرکز داده

او گفت: “بدون یک نمای شیشه ای تک شیشه ای در سراسر محیط، آنها در شناسایی و رفع مشکلات در مقایسه با سایر صنایع کندتر خواهند بود.”

چرا کارکنان فناوری اطلاعات و مخابرات از ابزارهای مشاهده‌پذیری متعدد استفاده می‌کنند؟

با توجه به اینکه فناوری اطلاعات و مخابرات همه در مورد فناوری هستند، به عنوان یک گروه، تمایل دارند از فناوری بیشتر استفاده کنند تا کمتر. در واقع، طبق گفته New Relic، آنها در واقع بیشتر از ابزارهای نظارتی متعدد استفاده می کنند.

پزاریس خاطرنشان کرد که این بررسی 17 قابلیت مشاهده کلیدی مانند نظارت بر امنیت، نظارت شبکه، نظارت بر زیرساخت، نظارت بر عملکرد برنامه، AIOps، و بیشتر. این گزارش نشان داد که 70 درصد از پاسخ دهندگان از چهار ابزار نظارتی یا بیشتر برای مدیریت این قابلیت‌های مشاهده‌پذیری کلیدی استفاده می‌کنند و 23 درصد از هشت ابزار یا بیشتر استفاده می‌کنند.

او گفت: «این به ما نشان می‌دهد که این سازمان‌ها زمان و هزینه زیادی را صرف تلاش برای حل مسائل در سیلوها می‌کنند تا با یک پلتفرم واحد و یکپارچه.

Pezaris گفت که سازمان‌ها – صرف نظر از صنعت – به سادگی نمی‌توانند از عهده قطعی‌ها برآیند، و نمی‌توانند ریسک از دست دادن مشتریان را به دلیل تجربه کاربری ضعیف مشتری داشته باشند. بر اساس این گزارش، تا سال 2026، اکثر پاسخ دهندگان انتظار دارند که نظارت بر امنیت (96٪)، نظارت بر شبکه (96٪) و نظارت بر زیرساخت (94٪) را مستقر کنند.

او گفت: «با انجام این کار، انتظار داریم شاهد قطعی های کمتری باشیم که بر صنعت تأثیر می گذارد.


Source link