مستندات و سئو مروری بر هوش مصنوعی جدید گوگل

گوگل مستندات جدیدی را در مورد ویژگی جدید جستجوی AI Overviews خود منتشر کرد که خلاصه‌ای از پاسخ به یک جست‌وجو و پیوندهایی به صفحات وب است که در آن اطلاعات بیشتری می‌توان یافت. مستندات جدید اطلاعات مهمی در مورد نحوه عملکرد ویژگی جدید و آنچه ناشران و SEO باید در نظر بگیرند ارائه می دهد.

چه چیزی باعث مرورهای کلی هوش مصنوعی می شود

AI Overviews نشان می دهد که چه زمانی قصد کاربر درک سریع اطلاعات است، به خصوص زمانی که این نیاز اطلاعاتی با یک کار مرتبط است.

«نمایش‌های هوش مصنوعی زمانی در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند که سیستم‌های ما تعیین می‌کنند … چه زمانی می‌خواهید اطلاعات را از طیف وسیعی از منابع، از جمله اطلاعات از سرتاسر وب و نمودار دانش Google به سرعت درک کنید».

در بخش دیگری از مستندات، محرک را به نیازهای اطلاعاتی مبتنی بر وظیفه مرتبط می‌کند:

“…و از اطلاعاتی که پیدا می کنند برای پیشبرد وظایف خود استفاده کنند.” “

بررسی های اجمالی هوش مصنوعی به چه نوع سایت هایی پیوند می خورد؟

واقعیت مهمی که باید در نظر گرفت این است که صرفاً به این دلیل که مرورهای هوش مصنوعی توسط نیاز کاربر به درک سریع چیزی ایجاد می‌شود، به این معنی نیست که فقط درخواست‌هایی با نیاز اطلاعاتی ویژگی جستجوی جدید را راه‌اندازی می‌کنند. اسناد گوگل به وضوح نشان می‌دهد که انواع وب‌سایت‌هایی که از پیوندهای مروری بر هوش مصنوعی بهره‌مند می‌شوند، شامل «سازندگان» (که به تولیدکنندگان ویدیو دلالت دارد)، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و سایر کسب‌وکارها را شامل می‌شود. این بدان معناست که بسیار بیشتر از وب‌سایت‌های اطلاعاتی است که از مرورهای هوش مصنوعی سود می‌برند.

اسناد جدید انواع سایت‌هایی را فهرست می‌کند که می‌توانند پیوندی را از مرورهای هوش مصنوعی دریافت کنند:

این به افراد امکان می‌دهد عمیق‌تر کاوش کنند و طیف متنوعی از محتوا را از ناشران، سازندگان، خرده‌فروشان، مشاغل و موارد دیگر کشف کنند و از اطلاعاتی که پیدا می‌کنند برای پیشبرد وظایف خود استفاده کنند.»

جایی که هوش مصنوعی اطلاعات منابع را مرور می کند

AI Overviews اطلاعاتی را از وب و نمودار دانش نشان می دهد. مدل‌های زبان بزرگ در حال حاضر باید به طور کامل از ابتدا در هنگام افزودن مقادیر قابل‌توجهی از داده‌های جدید بازآموزی شوند. این بدان معناست که وب‌سایت‌هایی که برای نمایش در ویژگی «نمایش کلی» انتخاب شده‌اند، از فهرست جستجوی استاندارد Google انتخاب می‌شوند که به نوبه خود به این معنی است که ممکن است Google از نسل افزوده‌شده بازیابی (RAG) استفاده کند.

RAG سیستمی است که بین یک مدل زبان بزرگ و پایگاه داده ای از اطلاعات خارج از LLM قرار دارد. این پایگاه داده خارجی می تواند یک دانش خاص مانند کل محتوای سیاست های منابع انسانی یک سازمان به یک فهرست جستجو باشد. این یک منبع اطلاعات تکمیلی است که می تواند برای بررسی مجدد اطلاعات ارائه شده توسط یک LLM یا نشان دادن محل مطالعه بیشتر در مورد سؤال مورد پاسخ استفاده شود.

بخشی که در ابتدای مقاله نقل شد اشاره می کند که AI Overviews به منابعی از وب و نمودار دانش اشاره می کند:

«نمایش‌های هوش مصنوعی زمانی در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند که سیستم‌های ما تعیین می‌کنند … چه زمانی می‌خواهید اطلاعات را از طیف وسیعی از منابع، از جمله اطلاعات از سرتاسر وب و نمودار دانش Google به سرعت درک کنید».

منظور از گنجاندن خودکار برای سئو چیست؟

گنجاندن در مرورهای هوش مصنوعی به صورت خودکار است و هیچ چیز خاصی برای مرورهای AI وجود ندارد که ناشران یا سئوکاران باید انجام دهند. اسناد گوگل می‌گوید که پیروی از دستورالعمل‌های آن‌ها برای رتبه‌بندی در جستجوی معمولی تنها کاری است که باید برای رتبه‌بندی در مرورهای هوش مصنوعی انجام دهید. «سیستم‌های» گوگل تعیین می‌کنند که چه سایت‌هایی برای نشان دادن موضوعاتی که در مرورهای هوش مصنوعی انتخاب می‌شوند، انتخاب می‌شوند.

به نظر می‌رسد همه اظهارات تأیید می‌کنند که ویژگی «نمای کلی» جدید داده‌ها را از فهرست جستجوی معمولی منبع می‌دهد. این امکان وجود دارد که گوگل فهرست جستجو را مخصوصاً برای مرورهای هوش مصنوعی فیلتر کند، اما من نمی توانم دلیلی برای انجام این کار توسط گوگل بیاندیشم.

تمام عباراتی که نشان‌دهنده گنجاندن خودکار هستند، به احتمال احتمالی Google از فهرست جستجوی معمولی استفاده می‌کند:

هیچ اقدامی برای بهره مندی ناشران از مرورهای هوش مصنوعی لازم نیست.

«نمایش‌های هوش مصنوعی پیوندهایی به منابعی را نشان می‌دهد که از اطلاعات موجود در عکس فوری پشتیبانی می‌کنند و موضوع را بیشتر بررسی می‌کنند».

“… طیف متنوعی از محتوا از ناشران، سازندگان، خرده فروشان، مشاغل و موارد دیگر…”

ناشران برای رتبه‌بندی در بررسی‌های کلی هوش مصنوعی، فقط باید راهنمای Google Search Essentials را دنبال کنند.

«سیستم‌های Google به‌طور خودکار تعیین می‌کنند که کدام پیوندها ظاهر شوند. هیچ چیز خاصی برای سازندگان وجود ندارد که در نظر گرفته شوند به جز پیروی از راهنمایی های معمول ما برای ظاهر شدن در جستجو، همانطور که در Google Search Essentials پوشش داده شده است.”

از نظر موضوعات فکر کنید

بدیهی است که کلمات کلیدی و مترادف در پرس و جوها و اسناد نقش دارند. اما به نظر من نقش بسیار بزرگی در سئو دارند. راه های زیادی وجود دارد که یک موتور جستجو می تواند یک سند را به منظور تطبیق یک صفحه وب با یک موضوع، حاشیه نویسی کند، مانند آنچه مارتین اسپلیت، کارمند گوگل از آن به عنوان حاشیه نویسی مرکزی یاد می کند. یک حاشیه نویسی مرکزی توسط Google برای برچسب گذاری یک صفحه وب با موضوع آن صفحه استفاده می شود.

حاشیه نویسی معنایی

این نوع حاشیه نویسی محتوای صفحه وب را به مفاهیم پیوند می دهد که به نوبه خود به یک سند بدون ساختار ساختار می بخشد. هر صفحه وب داده‌ای بدون ساختار است، بنابراین موتورهای جستجو باید آن را درک کنند. حاشیه نویسی معنایی یکی از راه های انجام این کار است.

Google حداقل از سال 2015 صفحات وب را با مفاهیم تطبیق داده است. یک صفحه وب Google در مورد محصولات ابری آنها در مورد نحوه ادغام تطابق عصبی در موتور جستجوی خود به منظور حاشیه نویسی محتوای صفحه وب با موضوعات ذاتی خود صحبت می کند.

این چیزی است که گوگل در مورد نحوه تطبیق صفحات وب با مفاهیم می گوید:

«جستجوی گوگل در سال 2015 با معرفی نوآوری های قابل توجه جستجوی هوش مصنوعی مانند سیستم رتبه بندی یادگیری عمیق RankBrain، شروع به ترکیب جستجوی معنایی کرد. این نوآوری به سرعت با تطبیق عصبی برای بهبود دقت بازیابی اسناد در جستجو دنبال شد. تطبیق عصبی به موتور بازیابی اجازه می دهد تا روابط بین مقاصد یک پرس و جو و اسناد بسیار مرتبط را بیاموزد و به جستجو اجازه می دهد به جای جستجوی مشابه ساده، زمینه یک پرس و جو را تشخیص دهد.

تطبیق عصبی به ما کمک می‌کند تا بازنمایی‌های فازی‌تر مفاهیم را در پرس‌و‌جوها و صفحات درک کنیم و آنها را با یکدیگر تطبیق دهیم. به جای کلمات کلیدی، به کل یک پرس و جو یا صفحه نگاه می کند و درک بهتری از مفاهیم اساسی ارائه شده در آنها ایجاد می کند.

گوگل تقریباً ده سال است که این کار را انجام می دهد و صفحات وب را با مفاهیم تطبیق می دهد. اسناد گوگل در مورد مرورهای هوش مصنوعی همچنین اشاره می‌کنند که نشان دادن پیوند به صفحات وب بر اساس موضوعات، بخشی از تعیین رتبه‌بندی سایت‌هایی در مرورهای هوش مصنوعی است.

گوگل چگونه آن را توضیح می دهد:

«نمایش‌های هوش مصنوعی پیوندهایی به منابعی را نشان می‌دهد که از اطلاعات موجود در عکس فوری پشتیبانی می‌کنند و موضوع را بیشتر بررسی می‌کنند.

… AI Overviews پیش نمایشی از یک موضوع یا پرس و جو را بر اساس منابع مختلف از جمله منابع وب ارائه می دهد.

تمرکز گوگل بر موضوعات برای مدت طولانی مورد توجه بوده است و به خوبی از زمانی گذشته است که سئوکاران تسلط خود را بر هدف گذاری کلمات کلیدی کاهش داده و شروع به دادن فرصتی به تاپیک تارگتینگ برای غنی سازی توانایی خود در ارائه محتوا در جستجوی گوگل، از جمله در مرورهای هوش مصنوعی، می کنند.

گوگل می‌گوید که همان بهینه‌سازی‌هایی که در مستندات Search Essentials برای رتبه‌بندی در جستجوی Google توضیح داده شده است، همان بهینه‌سازی‌هایی هستند که برای رتبه‌بندی در Google Overview اعمال می‌شوند.

این دقیقاً همان چیزی است که اسناد جدید می گوید:

«هیچ چیز خاصی برای سازندگان وجود ندارد که انجام دهند جز پیروی از راهنمایی‌های معمول ما برای ظاهر شدن در جستجو، همانطور که در Google Search Essentials پوشش داده شده است.»

مستندات مرتبط با سئوی جدید گوگل در بررسی اجمالی هوش مصنوعی را بخوانید

مروری بر هوش مصنوعی و وب سایت شما

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Piotr Swat

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور