مزایای SEO دامنه های جدید سطح بالا (nTLD)؟

جان مولر از گوگل به س questionالی درباره جدیدترین دامنه های سطح بالا (nTLD) پاسخ داد. این دامنه ها مانند .tool یا .shopping هستند. مولر به این س answeredال پاسخ داد و همچنین در مورد هر مقدار SEO برای nTLD ها نظر داد)

دامنه های جدید سطح بالا (nTLD)

دامنه های سطح بالا عمومی مانند .com ، .net و .org هستند.

نوع دیگری از دامنه وجود دارد که با کشورهایی مرتبط است به نام دامنه سطح بالا کد کشور (ccTLD). نمونه هایی از ccTLD ها .uk و .ru هستند.

دامنه های دیگری نیز وجود دارد که به عنوان دامنه های سطح بالای حمایت شده شناخته می شوند. نمونه هایی از دامنه های سطح بالای حمایت شده .edu و .mil هستند.

سوالی که جان مولر پاسخ داد مربوط به نوع جدیدی از دامنه است که دامنه های جدید سطح بالا (nTLD) نامیده می شوند.

nTLD یک دامنه سطح بالا عمومی است که معمولاً از یک کلمه کلیدی تشکیل می شود. همانطور که در بالا ذکر شد ، نمونه های معمولی nTLD ها .tool و .shopping هستند.

س Aboutال درباره مزایای SEO دامنه های کلمه کلیدی nTLD

این س soughtال به دنبال درک این بود که چگونه Google nTLD ها را فهرست بندی کرده و آیا مزایایی دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مولر گوگل به این س answeredال پاسخ داد و پاسخ خود را گسترش داد تا مزایای احتمالی سئو را شامل شود.

این سال است:

“من می خواهم بدانم که چگونه Google سایتها را با پسوندهای جدید مانند dot club یا dot dot نمایه می کند.

آیا اولویتی برای نمایه سازی دامنه های dot com نسبت به این موارد وجود دارد؟ “

دامنه های سطح بالا عمومی به طور مساوی رفتار می شوند

جان مولر از گوگل پاسخ داد:

“بنابراین ما با تمام دامنه های جدید سطح بالا مانند هر دامنه عمومی سطح بالا دیگر رفتار می کنیم.

بنابراین داشتن کلمات کلیدی در دامنه سطح بالا هیچ نوع ارزش اضافی ندارد. داشتن نام شهرها یا نام کشورها در دامنه سطح بالا ارزش اضافی ندارد.

ما اساساً با همه آنها مانند هر دامنه عمومی سطح بالا دیگر مانند leica.com رفتار می کنیم.

بنابراین از این دیدگاه ، اگر نام دامنه ای مناسب برای سایت خود پیدا کردید که می خواهید در طولانی مدت آن را حفظ کنید و یک دامنه جدید سطح بالا باشد ، قطعاً به دنبال آن باشید. من فکر می کنم این کاملا خوب است. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بدون “پاداش” جستجوگرها برای دامنه های جدید سطح بالا

مولر گوگل سپس افزود که هیچ کلمه کلیدی منطبق با nTLD هیچ مزایای سئو ندارد.

مولر توضیح داد:

“اما همچنین بخاطر داشته باشید که هیچ نوع پاداشی برای استفاده از یک دامنه سطح بالا که کاملاً مطابقت داشته باشد وجود ندارد.

این بدان معنا نیست که ما از نظر سئو می توانیم با آنها به عنوان چیزی بهتر از سایر دامنه های سطح بالا عمومی رفتار کنیم. “

نحوه برخورد گوگل با دامنه های سطح بالا

Google سابقه ای در برخورد با دامنه های سطح بالا عمومی دارد متفاوت از دامنه سطح بالا کد کشور (.uk ، .ru ، و غیره).

گوگل از بسیاری از دامنه های سطح کد کشور (ccTLD) به عنوان سیگنالی برای کشوری که Google باید یک صفحه وب را نشان دهد ، استفاده می کند تا نتیجه جستجوی یک صفحه وب را که از دامنه کد کشور استفاده می کند ، بومی سازی کند.

به همین دلیل است که به طور کلی افراد در ایالات متحده آمریکا ممکن است نتایج حاصل از دامنه .uk را نبینند و به همین دلیل نتایج جستجو در ایرلند ترجیح می دهند دامنه .ie باشد.

طبق یک صفحه پشتیبانی Google در مورد بین المللی سازی:

“اگر سایت شما دارای یک دامنه سطح بالا کدگذاری شده در کشور باشد (مانند .ie یا .fr) از قبل با یک منطقه جغرافیایی مرتبط است (در این مثال ایرلند یا فرانسه).

اگر از دامنه ای کدگذاری شده در کشور استفاده کنید ، قادر به تعیین موقعیت جغرافیایی نخواهید بود. شما می توانید یک کشور هدف را در گزارش بین المللی هدف گذاری مشخص کنید. “

درک این نکته که گوگل بسیاری از ccTLD ها را به عنوان سیگنال رتبه بندی محلی سازی جغرافیایی در نظر گرفته است ، ممکن است این سئوال را به این فکر انداخته است که آیا گوگل سایر دامنه ها را ترجیح می دهد؟

به عنوان مثال ، جامعه SEO از مدت ها پیش معتقد بود که دامنه های .edu دارای قدرت رتبه بندی ویژه ای هستند و به همین دلیل لینک های وب سایت های .edu نسبت به پیوندهای مربوط به دامنه های عمومی سطح بالا مانند .com دارای ارزش بالاتری هستند.

با این حال مدت هاست که گوگلداران اصرار دارند که گوگل با سایت های .edu متفاوت از سایر دامنه های سطح بالای عمومی رفتار نمی کند. اگرچه دامنه های .edu یک دامنه سطح بالای حمایت مالی هستند ، می توان پاسخ جان مولر را با گفته های قبلی در مورد عدم نمایش هرگونه فهرست بندی یا اولویت رتبه بندی برای یک نوع دامنه سطح بالا هماهنگ دانست (به استثنای مستند دامنه های سطح بالا کد کشور )

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مولر گفت که Google با دامنه های سطح بالای جدید (nTLDs) متفاوت از دامنه های سطح بالای عمومی رفتار نمی کند. این اطلاعات خوبی است زیرا به شما کمک می کند تا خلا knowledge دانش در نحوه برخورد Google با دامنه های مختلف سطح بالا عمومی را پر کنید. همچنین به این دلیل که می توانیم مزایای سئو را از کلمات کلیدی مرتبط با nTLD به عنوان دلیلی برای ثبت nTLD رد کنیم ، کمک می کند.

دلایل بسیار خوبی برای ثبت nTLD وجود دارد. اما به گفته جان مولر از گوگل ، مزایای سئو یکی از دلایل آن نیست.

استناد

جان مولر گوگل را در مورد ارزش SEO دامنه های جدید سطح بالا مشاهده کنید

https://www.youtube.com/watch؟v=C9dNFj0APvg