زمانی را به خاطر دارید که بازاریابی محتوا و توسعه در مورد همکاری، رشد متقابل و به اشتراک گذاری ایده ها بود؟ وقتی میتوانید به وبسایتی با یک پست مهمان نزدیک شوید که به دقت طراحی شده، دارای ارزش و نوع محتوایی است که مخاطبان آنها میبلعند؟
شما ساعتها در مورد لحن، مخاطبان و سبک محتوای سایت تحقیق میکنید و مطمئن میشوید که پست شما مناسب است. همه این تلاش ها با این امید ساده که کار شما مورد استقبال قرار گیرد، به اشتراک گذاشته شود، و در ازای آن، شما یک بک لینک با ارزش و مقداری قرار گرفتن در معرض کسب درآمد کسب کنید.
اما آن روزها رفته است. مرده و مدفون زیر سنگینی دلار بزرگ.
امروزه، بازاریابی محتوا، به ویژه عمل ارسال پست های مهمان، به یک کابوس مطلق تبدیل شده است. آنچه باید مبادله ارزش مستقیم باشد به یک بازی تقلبی تبدیل شده است که قوانین آن واضح است: پرداخت کنید، یا محتوای شما مستقیماً به سطل زباله می رود.
مدیران وبسایتهایی که زمانی مشارکتهای باکیفیت را پذیرفتند، اکنون به طرحها با تکخطهایی پاسخ میدهند که خلاصه میشود، “چقدر حاضرید برای این کار بپردازید؟” طنز ناامید کننده این است که این دروازه بانان اینترنت اغلب دیگر به ارزش، اصالت یا ارتباط محتوای شما اهمیت نمی دهند.
تنها چیزی که اهمیت دارد اندازه کیف پول شماست. هر چه بیشتر تمایل به سرفه کردن داشته باشید، سریعتر…