مرورگر Brave به دلیل فروش ادعایی داده‌های دارای حق چاپ در آتش است

Brave، یک مرورگر وب متمرکز بر حریم خصوصی، به دلیل فروش داده‌های دارای حق چاپ برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مورد انتقاد قرار گرفته است.

این موضوع بحث هایی را در مورد استفاده اخلاقی از داده ها و نیاز به شفافیت به راه انداخته است.

مقاله ای از الکس ایوانوف از Stack Diary اتهامات علیه Brave را آشکار کرد.

ایوانوف این نگرانی را مطرح کرد که Brave ممکن است داده های کاربران را بدون اجازه به شرکت هایی که سیستم های هوش مصنوعی را توسعه می دهند جمع آوری و بفروشد.

اگرچه Brave از حفاظت از حریم خصوصی قوی استفاده می کند، اما فروش ادعایی مطالب دارای حق چاپ برای آموزش هوش مصنوعی سوالاتی را در مورد شیوه های داده ایجاد می کند که ممکن است اعتماد کاربر و انتظارات از حریم خصوصی را نقض کند.

این جنجال بر تنش ها در مورد استفاده از داده های شخصی برای پیشبرد قابلیت های هوش مصنوعی در مقابل احترام به حریم خصوصی داده ها و حقوق مالکیت تاکید می کند. این نیاز به ارتباط شفاف و رضایت کاربر در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات آنها را نشان می دهد.

این وضعیت این سوال را مطرح می کند که آیا Brave واقعاً حریم خصوصی کاربر و کنترل داده ها را در اولویت قرار می دهد.

باز کردن اتهامات

ایوانوف ادعا کرد که Brave از طریق Brave Search API خود به محتوای دارای حق چاپ دسترسی پیدا می کند و به اشخاص ثالث اجازه می دهد تا از این داده ها برای آموزش هوش مصنوعی بدون مجوز مناسب استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی  نحوه افزودن شناسه های جهانی روی محصولات متغیر با SEO WooCommerce • Yoast

او استدلال کرد که عدم توجه Brave به حق چاپ و کسب درآمد از دسترسی به داده ها از نظر اخلاقی مشکوک است.

ایوانوف می نویسد:

«Brave به شما امکان می‌دهد مطالب دارای حق نسخه‌برداری را از طریق Brave Search API خود دریافت کنید، که همچنین به شما «حقوق» اختصاص می‌دهد.»

پاسخ شجاع

این اتهامات باعث شد تا جوزپ ام. پوجول، رئیس جستجو در Brave از اقدامات شرکت دفاع کند. پوجول گفت که مسائل مربوط به حقوق مربوط به نتایج موتور جستجوی Brave است نه خود محتوا.

پوژول توضیح می دهد:

Brave Search حق کسب درآمد و قرار دادن شرایط خدمات را در خروجی موتور جستجوی خود دارد.

Pujol همچنین اظهار داشت که تمام داده های ارائه شده همیشه به URL محتوا نسبت داده می شود.

تحقیقات

ایوانوف خاطرنشان کرد که Brave Search «قطعه‌های جایگزین اضافی» طولانی شبیه به قطعه‌های ویژه Google ارائه می‌کند. او این سوال را مطرح کرد که آیا این قطعات طولانی، از 150 تا 260 کلمه، با اصول استفاده منصفانه حق چاپ مطابقت دارند یا خیر.

علاوه بر این، ایوانوف از Brave به دلیل افشا نکردن جزئیات در مورد خزنده وب خود، که محتوای وب سایت را نمایه می کند، انتقاد کرد. او استدلال کرد که این امر مانع از مسدود کردن بریو از فروش احتمالی محتوای خود توسط صاحبان وب سایت می شود.

Brave پاسخ داد که خزنده آن به استاندارد robots.txt که وب سایت ها برای کنترل خزنده ها استفاده می کنند احترام می گذارد.

مفاهیم

ایوانوف در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد که عواقب اقدامات Brave فراتر از خود موتور جستجو است.

مطالب پیشنهادی  توییتر در حال بازگرداندن تأییدهای عمومی است

او درباره احتمال سوء استفاده از سیستم و ابهام در مورد قانونی بودن روش های Brave ابراز نگرانی کرد.

علاوه بر این، او موضع Brave را به چالش کشید که به عنوان یک موتور جستجو، حق دارد داده ها را کلمه به کلمه خراش دهد و دوباره بفروشد.

ایوانوف هشدار داد:

من جهانی را نمی بینم که در آن نتوان از آن سوء استفاده کرد.»

در حال حاضر، بحث ادامه دارد.

این موضوع سوالات مهمی را در رابطه با کاربرد اخلاقی داده ها، کسب درآمد از محتوای دیگران و سطح باز بودن نمایش داده شده توسط شرکت های فناوری بزرگ ایجاد می کند.

صنعت فناوری این مکالمات را در حین تکامل از نزدیک دنبال خواهد کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور