مرورهای هوش مصنوعی گوگل یک تحول است، نه یک انقلاب

پس از همه هجوم و پف کردن، Google's SGE-Turned-AI Overviews در 84 درصد از جستجوها منتشر شد – تنها به 15 درصد بازگشت.

به طور موقت. به احتمال زیاد. در حال حاضر. به همان اندازه به احتمال زیاد روزی به زودی عرضه خواهد شد.

بیایید همه یک مکث جمعی داشته باشیم و یک نفس عمیق بکشیم. همه چی درست میشه

از آنجایی که سئو در دو دهه گذشته تغییر کرده است، در واقع آنقدرها تغییر نکرده است.

در اینجا دلیل و چگونگی پیشروی در این بین آمده است.

آدم‌خواری جستجو سال‌هاست که اتفاق افتاده است – مرورهای هوش مصنوعی همین روند را ادامه می‌دهد

از یک طرف، AI Overviews «بازنده‌های» جدیدی ایجاد می‌کند و ترافیک جستجو را برای سایت‌های خاص و انواع پرس و جوی خاص آدم‌خوار می‌کند.

اما از سوی دیگر، این چیز جدیدی نیست.

من می توانم استدلال کنم که این بیشتر تحولی است از آنچه قبلاً برای چندین سال در زیر سطح اتفاق افتاده است.

ببینید، سئوکاران باهوش حداقل از سال 2018 پدیده “SERP صفر کلیک” را انتخاب کرده اند.

این تنها تا سال 2019، تا سال 2022 و امروز شتاب گرفت.

جایی که مرورهای هوش مصنوعی آماده ادامه نمایش لیست‌های خودکار، پاسخ‌های فوری و طرح‌بندی‌های جدید SERP هستند – همه اینها به قیمت 10 پیوند آبی ارگانیک سنتی «رایگان».

اما همه اینها حتی قبل از سال 2018 است.

نمودار دانش گوگل در حال حاضر “تقریبا به یک سوم از 100 میلیارد جستجوی ماهانه پاسخ داده است” که به اواسط سال 2016 باز می گردد. و این عدد تا سال 2020 به 500 میلیارد واقعیت رسید.

هر پرس و جوی سیاه و سفید و مشخصی مانند “فرمت تاریخ اروپایی” را در گوگل جستجو کنید و جستجوگر پاسخ واقعی را (از محتوای زیرین حذف شده) در عرض چند ثانیه می بیند.

Google - فرمت تاریخ اروپاییمرورهای هوش مصنوعی گوگل یک تحول است، نه یک انقلاب

نمونه های بی شماری از این روند به معنای واقعی کلمه وجود دارد.

وقتی وقت آن است که نوشیدنی خود را بعد از یک جمعه طولانی تلاش برای توضیح مرورهای هوش مصنوعی به مدیران ارشد بنوشید و با دستور العمل کوکتل منهتن مواجه می شوید – به جای اینکه نیاز داشته باشید روی ناشر کلیک کنید که در واقع به تکمیل هر پاسخ کمک کرده است.

گوگل - مواد تشکیل دهنده کوکتل منهتنگوگل - مواد تشکیل دهنده کوکتل منهتن

نکته این است که مرورهای هوش مصنوعی به سادگی یک روند از قبل موجود را تسریع می کند.

مطمئناً، پیشرفت‌های جدید تا مدت‌ها در آینده ادامه خواهند داشت و سئوکاران را مجبور می‌کنند تا به صورت روزانه (یا در این مرحله ظاهراً ساعتی) تکامل پیدا کنند.

ولی، پوشش نقره ای این است که هنوز “اقیانوس آبی” زیادی برای کشف وجود دارد.

در حالی که سئو در چند دهه گذشته بسیار تغییر کرده است، اصول اساسی نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است.

این تنها مزیت قدیمی بودن در فضای سئو است.

آیا به خاطر دارید که اولین بار «SEO» به دلیل پاندا، پنگوئن و تعداد زیادی از به‌روزرسانی‌های الگوریتم‌های حیوانی با نام‌های احمقانه از بین رفت که باعث لرزش بازاریابان شد؟

(و چطور باید همه اینها را به نام زیباترین حیوانات باغ وحش نامگذاری کنند؟)

بیایید، آیا هیچ یک از شما در چند هفته گذشته واقعا شگفت زده شده بود؟

چیزهایی که سئوکاران برای سال‌ها نظریه‌پردازی کرده‌اند، مانند تألیف رتبه‌بندی دامنه و موارد دیگر – علی‌رغم «آنچه گوگل می‌گوید» – در واقع به نوعی، کاملاً قانونی است.

سئوکاران (و به طور کلی بازاریابان دیجیتال) باید ابتدا محتوای خوبی برای مخاطبان خود ایجاد کنند و بیش از حد به یک کانال تکیه نکنند.

اوه، و این واقعیت که پیوندها هنوز واقعاً مهم هستند.

شوکه شدن! تعجب!

بنابراین، اگر در ابتدا سئوی خوبی انجام می‌دادید – نه تنها در ۱۲ ماه گذشته مطالب بیهوده‌ای را منتشر کرده‌اید و انتظار نتایج فوری را داشته باشید – تا حد زیادی مثل همیشه کار می‌کنید.

در غیر این صورت، از اینجا شروع می کنید.

نکته 1: اولویت بندی کلمات کلیدی و موضوعات بر اساس بازگشت سرمایه احتمالی در 6، 12 و 18+ ماه آینده

همه به داده های کلمه کلیدی دسترسی دارند. موضوع این نیست.

مشکل در سئو از روز اول همیشه این بوده است که شما با داده های گفته شده چه می کنید.

چگونه آن را تفسیر می کنید، چگونه آن را تحلیل می کنید و چگونه بر اساس آن تصمیم می گیرید.

این فقط در دنیایی از مرورهای هوش مصنوعی که به هجوم پرس و جوهای قیف برتر ادامه می دهند، بیشتر صادق است.

و به همین دلیل است که استراتژی‌های تحقیق کلیدواژه استفراغ داده‌های عمومی از همان ابتدا همیشه محکوم به شکست بوده‌اند.

مخصوصا الان

به عنوان مثال، نگاهی به “سئوی بین المللی” بیندازید.

این یک کلمه کلیدی بزرگ و آبدار است که قلب بازاریاب های عصبی را به لرزه در می آورد.

و هنوز؟ اساساً برای همه کسانی که این مطلب را می خوانند – به طور بالقوه 99.99٪ از شما – اتلاف وقت کامل است.

نمای کلی کلمات کلیدی - سئوی بین المللینمای کلی کلمات کلیدی - سئوی بین المللی

شما قبلاً می دانید که این یک کلمه کلیدی “سخت” است. چیزی که بیشتر از آن غافل می‌شویم این است که «سختی کلمات کلیدی» در اکثر ابزارها، اگر نگوییم همه، جانبدارانه است. اساساً به تعداد پیوندهای خارجی به هر صفحه که در حال حاضر در رتبه های برتر قرار دارد اشاره دارد.

بنابراین، رقابت در سطح صفحه، به عبارت دیگر، در مقابل در نظر گرفتن قدرت کلی برندهایی است که در حال حاضر رتبه بندی می شوند.

نگاهی گذرا به رتبه بندی برندها بیندازید:

نمای کلی SERP - سئوی بین المللینمای کلی SERP - سئوی بین المللی

این علاوه بر قصد خرید ناامیدکننده پایین است (به برآورد CPC مبتنی بر تبلیغات به عنوان یک پروکسی نیمه مناسب مراجعه کنید).

نکته؟

اکثریت قریب به اتفاق شما در وهله اول هیچ کسب و کاری ندارید حتی یک تکه محتوا در این زمینه ایجاد کنید – مگر اینکه…

  • شما در حال انتشار در یک سایت DR ~90+ برای شروع هستید.
  • شما سالها برای انتظار دارید.
  • یا شما روسای فوق العاده صبور. (آیا آنها اصلا وجود دارند؟)

هنوز هیچ کدام از اینها ارتباطی با کاری که گوگل با AI Overviews در این پرس و جو انجام می دهد ندارد.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


نکته 2: همیشه با هدف بالای مشتری + ارتباط محصول شروع کنید، سپس گسترش دهید

اکنون، این پرس و جوی بسیار دشوار را برای “بهترین سیستم های تلفن voip برای مشاغل کوچک” بررسی کنید:

نمای کلی کلمه کلیدی - بهترین سیستم های تلفن voip برای مشاغل کوچکنمای کلی کلمه کلیدی - بهترین سیستم های تلفن voip برای مشاغل کوچک

سخته، بدون شک حجم کم هم.

با این حال، اگر از منظر تجاری بسیار مرتبط باشد، به دلیل قصد بالا نیز می تواند بسیار سودآور باشد.

اگر در یک سایت کوچک هستید یا بودجه کمی دارید، احتمالاً باید طی چند ماه (اگر نه بیش از 12) به سمت بالا در مسیر اصلی Beachhead بروید.

با این حال، نکته این است که این واقعا ارزش مبارزه را دارد.

این امر به ویژه در مورد سئو B2B و تأثیر آن بر CPL ها صادق است، جایی که قصد خرید بالا اغلب بهتر از حجم خام است.

بنابراین، اگر نتایج سئو سال آینده به کار شما در سال جاری متکی باشد، دیگر زمان واقعی برای هدر دادن استرس در مورد چیزهایی که می توانید کنترل کنید ندارید.

یا انتشار در مورد موضوعاتی که در وهله اول هیچ شغلی در مورد هدف قرار دادن آنها ندارید.

بنابراین، در عوض، چیزهایی را که در آینده نزدیک تغییر نخواهند کرد، دو برابر کنید، مانند:

نکته 3: زمان، انرژی و بودجه خود را بر روی محتوا + جستارهایی متمرکز کنید که کمترین احتمال را دارد که به زودی مختل شوند.

هوش مصنوعی در آینده قابل پیش‌بینی دو مفهوم در دنیای محتوا و سئو دارد:

  • AI Overviews به ارائه پاسخ های فوری به پرسش های سیاه و سفیدی که از قبل آماده پاسخگویی هستند، ادامه خواهد داد.
  • هوش مصنوعی در تولید محتوا همچنین می‌تواند به طور مشابه محتوای سیاه و سفید قابل قبول-اگر غیرقابل الهام‌بخش برای پرس و جوهای عینی مشابه ایجاد کند.

جایی که بررسی اجمالی هوش مصنوعی و ایجاد محتوای هوش مصنوعی، به طور کلی، هنوز تا حد زیادی بد است، ذهنیت است.

نمی تواند هیچ تفاوت ظریف، متقاعدسازی، اعتبار یا منطقه خاکستری را اداره کند.

به همین دلیل است که می تواند به شما بگوید که “فرمول های پیشرفته اکسل” در تئوری چیست، اما:

  • هیچ فرمول پیشرفته اکسل را نمی توان به شما نشان داد.
  • نمی توانید توضیح دهید که چرا آنها اهمیت دارند یا چگونه به شما کمک می کنند.
  • نمی‌توان برخی از رایج‌ترین فرمول‌های پیشرفته اکسل را برای نوع خواننده یا مخاطب مناسب بر اساس حرفه نمایش داد.
  • نمی توان آنها را در قالبی قابل استفاده مانند یک الگوی رایگان یا ابزاری که محاسبات را برای شما انجام می دهد قرار داد.
فرمول پیشرفته اکسل - محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعیفرمول پیشرفته اکسل - محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

یه جور دیگه گفت:

بررسی اجمالی هوش مصنوعی و محتوای هوش مصنوعی همیشه برای رسیدگی به شرایط میانی و پایین‌تر به شدت مبارزه می‌کنند. یا همان هایی که در واقع منجر به فروش و فروش می شوند.

3 مرحله سفر مشتری 3 مرحله سفر مشتری

در اینجا یک مثال نهایی برای کمک به پیشبرد این نقطه به خانه آورده شده است.

سریع:

  • بهترین ساعت غواصی چیست؟

بیایید آن را در گوگل جستجو کنیم!

گوگل - بهترین ساعت های غواصیگوگل - بهترین ساعت های غواصی

لیست های خرید برتر عبارتند از:

  • چند مارک ساعت خودکار مستقل در محدوده 700-1400 دلار +.
  • چند حرکت کوارتز (بوووو!) در محدوده 200-600 دلار،
  • چند ساعت هوشمند که اگرچه برای ورزش کردن عالی هستند، اما قطعاً اصلاً «ساعت غواصی» نیستند.

چه چیزی برای نردهای ساعت از دست رفته است؟

هر واقعی واقعی ساعت های غواصی!

بدون سیکو، بدون تودور، بدون امگا، بدون رولکس.

شلیک کنید، حتی یک G-Shock مقرون به صرفه برای هیپسترها دیده نمی شود.

به عبارت دیگر، هر مصرف‌کننده ساعت «هوشمند» (بخوانید: آن‌هایی که مایلند بیشتر برای ساعت‌های بیشتر خرج کنند) می‌دانند که همه اینها نتایج بسیار وحشتناکی برای این سؤال هستند.

به تماشای چند ویدیوی یوتیوب در مورد «بهترین ساعت‌های غواصی» بروید و سپس به این فهرست اشاره کنید.

هیچ یک از این برندها یا ساعت‌ها نمی‌توانند در لیست «بهترین ساعت‌های غواصی» برای هیچ علاقه‌مند واقعی قرار بگیرند.

اکنون. چرا این نتایج اینقدر وحشتناک است؟

چون این در واقع یک موضوع ظریف است!

به Ahrefs بروید و خواهید دید که بیش از 860 (!) خوشه بالقوه برای “ساعت های غواصی” وجود دارد.

ترجمه: مقدار زیادی منطقه خاکستری و تفاوت های ظریف.

خوشه های بالقوه Ahrefs برای ساعت های غواصیخوشه های بالقوه Ahrefs برای ساعت های غواصی

حجم زیادی در عرصه “مقرون به صرفه” و “500-1000 دلار” وجود دارد.

بنابراین، همراه با دو نکته آخر: آیا Rolex به عنوان مثال، این کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد، حتی اگر آنها بتوانند نقاط برتر SERP را کسب کنند؟

جواب منفی.

زیرا آن‌ها با انبوهی از ترافیک پر می‌شوند که فقط 1000 دلار برای رها کردن یک ساعت در مقابل بیش از 10000 دلاری که در واقع برای رسیدن به یک ساعت لازم است.

در عوض، تودور یا امگا یا رولکس زمان بیشتری را روی خوشه “لوکس” صرف می کنند، در حالی که یک بازار دست دوم یا دلال ممکن است بر روی خوشه “وینتیج” تمرکز لیزری داشته باشد.

فراتر از هیاهو: تطبیق استراتژی های سئوی خود برای بررسی های اجمالی هوش مصنوعی گوگل

نوشته بدون شک روی دیوار است.

مرورهای هوش مصنوعی چشم انداز SERP را متحول می کند و به فرسایش سوالات آنلاین که به راحتی قابل پاسخگویی هستند ادامه می دهد.

اما هیچ کدام از اینها جدید نیست. یا صراحتاً تعجب آور است.

زیرا این به سادگی شتاب مستمر روندهای از پیش موجود است که حداقل از سال 2016 تاکنون رخ داده است.

بنابراین بله، مرورهای هوش مصنوعی به فرسایش موضوعات TOFU ادامه خواهد داد. اما، به هر حال پول واقعی اینجا نیست.

در عوض، اولویت‌بندی کلمات کلیدی مناسب را در زمان مناسب دوچندان کنید، بر جستارهایی تمرکز کنید که خریداران را به خود جلب می‌کند و نه چشم‌ها، و دوباره سفر خریدار معمولی را برای نحوه خرید افراد برای کالاهای شما دوباره ایجاد کنید.

سپس، فقط روی شکست دادن آنچه در مقابل شماست تمرکز کنید.

شاید جذاب ترین استراتژی نباشد. اما قابل پیش بینی سودآور است.

و در نهایت به همین دلیل است که همه ما باید در وهله اول در این موضوع باشیم.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link