مرورهای هوش مصنوعی گوگل در 47 درصد از نتایج جستجو ظاهر می شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مرورهای هوش مصنوعی گوگل تقریباً در نیمی از نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و تا حدودی نیز طول می‌کشد 48% فضای صفحه نمایش موبایل

این تحقیق که توسط Botify و DemandSphere انجام شد، بیش از 120000 کلمه کلیدی را در 22 وب سایت تجزیه و تحلیل کرد.

این مطالعه که بین ماه‌های آگوست و سپتامبر انجام شد، نشان می‌دهد که معیارهای سنتی SEO مانند نرخ کلیک ممکن است دیگر تصویر کاملی از عملکرد جستجو ارائه ندهند.

وقتی مرورهای هوش مصنوعی با قطعه‌های برجسته نشان داده می‌شوند – که اتفاق می‌افتد 60% از زمان – اینها می توانند تا 76% از صفحه نمایش های تلفن همراه، که لیست های منظم را از دید خارج می کند.

در حالی که رتبه بندی ارگانیک قوی همچنان حیاتی است، با 75% از بررسی AI اشاره می کند که از 12 صفحه برتر رتبه بندی شده است، کسب و کارها باید استراتژی های خود را با افزایش هوش مصنوعی در جستجو تطبیق دهند.

در اینجا نکات برجسته بیشتری از این مطالعه وجود دارد.

جستجوی صفر کلیک کنید

این مطالعه گرایش به سمت جستجوهای با کلیک صفر را برجسته می کند 60% جستجوها اکنون بدون کلیک کاربران روی پیوندها حل شده است.

این تغییر چالش جدیدی را برای مشاغل وابسته به ترافیک جستجوی ارگانیک ایجاد می کند.

حجم جستجو و طول کلمه کلیدی

یافته های کلیدی در مورد الگوهای جستجو عبارتند از:

  • کلمات کلیدی با زیر 1000 جستجوهای ماهانه مروری بر هوش مصنوعی ایجاد کرد 55% از زمان
  • کلمات کلیدی دم دراز (5+ کلمه) مروری بر هوش مصنوعی ایجاد کردند 73.6٪ از موارد
  • پرس و جوهای قصد تجاری، مرورهای هوش مصنوعی را نشان دادند 19.4٪ از زمان
  • پرس و جوهای اطلاعاتی این ویژگی را فعال کردند 58.7٪ از زمان

مسائل خزیدن

این تحقیق نشان داد که گوگل حدود 50 درصد از صفحات را در وب سایت های بزرگ از دست می دهد، در حالی که بینگ 20 درصد از صفحاتی را که ترافیک ارگانیک از گوگل دریافت می کنند، از دست می دهد.

این گزارش خاطرنشان می کند:

“شما ممکن است بهترین پاسخ را در صفحات سایت خود داشته باشید، اما اگر آنها در فهرست جستجوی گوگل یافت نشوند، در معرض خطر استناد نشدن در یک مرور کلی هوش مصنوعی – مهم نیست که در غیر این صورت چقدر خوب بهینه شده باشند.”

کیفیت و ارتباط محتوا

این مطالعه روش جدیدی را برای اندازه‌گیری ارتباط محتوا با استفاده از تحلیل شباهت کسینوس معرفی کرد.

این نشان داد که وب‌سایت‌های ذکر شده در مرورهای هوش مصنوعی اغلب با خلاصه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی مطابقت دارند، که نشان می‌دهد محتوای با کیفیت بالاتر با دید بهتر در نتایج جستجوی هوش مصنوعی مرتبط است.

این به چه معناست

این مطالعه چندین اولویت استراتژیک را برای مشاغل پیشنهاد می کند:

  • معیارهای بصری SERP مانند عمق پیکسل را اندازه گیری کنید تا میزان دید واقعی ارگانیک را تعیین کنید
  • شباهت معنایی بین محتوای صفحه و خلاصه‌های مرور کلی هوش مصنوعی را تجزیه و تحلیل کنید
  • کسب درآمد، رشد و دفاع از 12 موقعیت برتر رتبه بندی ارگانیک را در اولویت قرار دهید
  • اصول سئو قوی را برای پشتیبانی از عملکرد ارگانیک حفظ کنید
  • یک استراتژی جستجوی هوش مصنوعی گسترده تر ایجاد کنید که شامل پلتفرم های جدیدی مانند بینگ، جستجوی ChatGPT و هوش مصنوعی متا می شود.

روش شناسی و دامنه

این تحقیق که از 15 اوت تا 1 سپتامبر انجام شد، تجزیه و تحلیل کرد:

  • 36000 کلمه کلیدی تجاری
  • 85638 کلمه کلیدی اطلاعاتی
  • 22 وب سایت در بخش های تجارت الکترونیک، انتشارات و برندها
  • نتایج جستجوی دسکتاپ و موبایل

نگاه کردن به جلو

این مطالعه تغییراتی را در نحوه مشاهده نتایج جستجو توسط کاربران و اینکه چگونه کسب‌وکارها باید دید آنلاین خود را مدیریت کنند، نشان می‌دهد. مرورهای هوش مصنوعی چالش‌هایی را برای جستجوی ارگانیک ایجاد می‌کند، اما فرصت‌هایی را برای کسب‌وکارهای سازگار ایجاد می‌کند.

نکات کلیدی برای بازاریابان جستجو شامل حفظ رتبه بندی ارگانیک قوی، ردیابی موقعیت بصری SERP و ایجاد محتوایی است که نیازهای کاربر را برآورده می کند.

از آنجایی که موتورهای جستجو ابزارهای هوش مصنوعی خود را تقویت می‌کنند، حفظ پایه قوی سئو فنی و در عین حال گسترش استراتژی‌های متمرکز بر هوش مصنوعی برای دیده شدن بیشتر، حیاتی است.


تصویر ویژه: بازیگران هزاران/Shutterstock

Source link