تحقیقات جدید نشان می دهد که مرورهای هوش مصنوعی گوگل در 18 درصد از جستجوهای مربوط به ناشر ظاهر می شود.
علاوه بر این، یافتهها نشان میدهد که عوامل رتبهبندی جستجوی سنتی ممکن است برای محتوای ظاهر شده در مرورهای هوش مصنوعی کمتر مرتبط باشند.
در اینجا نکات برجسته بیشتری از مطالعه منتشر شده توسط ZipTie.dev وجود دارد که بیش از 500000 پرس و جو را در چندین صنعت تجزیه و تحلیل می کند.
یافته های کلیدی
دادهها نشان میدهد که 63 درصد از منابع ذکر شده در مرورهای هوش مصنوعی در 10 نتیجه جستجوی سنتی برتر یافت نمیشوند.
این تغییر نشان دهنده تغییر در استراتژی گوگل است، همانطور که توسط رودزکی توضیح داده شده است.
“در رتبه بندی سنتی، وظیفه گوگل ارسال شما به صفحاتی است که احتمالا از آنها راضی خواهید بود. با مرورهای هوش مصنوعی، هدف متفاوت است، نشان دادن بهترین پاسخ به شما است.
این تجزیه و تحلیل فرکانس های مختلفی از مرورهای هوش مصنوعی را در نتایج جستجو پیدا کرد:
- پرسوجوهای «چقدر» در 54 درصد مواقع مرورهای کلی هوش مصنوعی را نشان میدهند.
- پرس و جوهای مربوط به بررسی، مرورهای AI را تنها در 9 درصد مواقع نشان می دهد.
- پرس و جوهای “What is” در 39٪ مواقع نمای کلی هوش مصنوعی ایجاد می کنند.
این مطالعه همچنین اشاره میکند که گوگل از محتوای یوتیوب در مرورهای هوش مصنوعی استفاده میکند. این تغییر میتواند به ناشران دارای استراتژیهای ویدیویی فرصتهای بیشتر دیده شود.
سوالاتی درباره اقتدار
تحقیقات نشان میدهد که برخی از نشریات بهطور برجسته در مرورهای هوش مصنوعی نشان داده میشوند، حتی زمانی که موضوعات خارج از حوزههای تخصصی معمول آنها باشد.
به عنوان مثال، Business Insider اغلب برای اخبار افراد مشهور ذکر می شود، در حالی که Times of India در بحث های مربوط به سلامت ذکر شده است.
این روند نشان می دهد که ایده های سنتی در مورد اینکه چه کسی در یک موضوع اقتدار دارد اهمیت کمتری پیدا می کند.
نگاه کردن به جلو
نمای کلی هوش مصنوعی اکنون در بیش از 100 کشور و منطقه در دسترس است. با این حال، استفاده از آنها در اتحادیه اروپا به دلیل مقررات محدود است. در حال حاضر، این ویژگی فقط تعداد کمی تبلیغات دارد.
این مطالعه انتظار دارد که AI Overviews در آینده رشد بیشتری داشته باشد، اما به دو عامل اصلی اشاره می کند که می تواند این گسترش را کند کند.
رودزکی بیان می کند:
«گوگل به جز برای استفاده بسیار محدود، تبلیغاتی را در نمای کلی هوش مصنوعی قرار نمی دهد. هنگامی که آنها راهی خوب برای کسب درآمد پیدا کنند، احتمالاً سهم AI Overviews را افزایش خواهند داد.”
علاوه بر این، او خاطرنشان می کند که تجربه کاربر همچنان حیاتی است:
گوگل نمی تواند برای هر کلمه کلیدی، مروری بر هوش مصنوعی قرار دهد. این به نرخ رضایت بسیار پایین ترجمه می شود.»
روش شناسی
این تجزیه و تحلیل بیش از 500000 پرسش را در صنایع مختلف بین ژوئن تا دسامبر 2024 بررسی کرد.
مطالعه کامل و روش شناسی دقیق از طریق ZipTie در دسترس است.
تصویر ویژه: زیر آسمان/Shutterstock