مراقب مطالعات ضد سئو سایت باشید که استراتژی بازاریابی شما را نادرست می کند

در مارس 2024، SparkToro و Datos مطالعه‌ای را منتشر کردند که در آن بینش‌هایی در مورد اینکه «کاربران در کجا زمان می‌گذرانند در مقابل جایی که ارجاع‌های ترافیکی سرچشمه می‌گیرند» را منتشر کردند. از زمان انتشار بیش از 250000 نفر آن را دیده اند.

رند فیشکین بنیانگذار SparkToro بعداً مقاله ای روشنگر نوشت و نتیجه گرفت که هرگز نباید روی سئو تمرکز کنید و بیان کرد:

تنها حرکت معقول این است که روی منابع نفوذی که مخاطبان شما به آنها توجه می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید: حساب‌های اجتماعی که دنبال می‌کنند، کانال‌های YouTube که تماشا می‌کنند، پادکست‌هایی که به آن گوش می‌دهند، وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنند، رویدادهایی که شرکت می‌کنند و غیره. هر چیز دیگری از دست می‌رود. در فرصت.»

در یک نگاه، من فکر کردم که داده ها روشنگری هستند. اما وقتی عمیق‌تر جستجو کردم، متوجه شدم که بینش‌ها گمراه‌کننده به نظر می‌رسند.

فیشکین بر برخی از بازاریابان نفوذ زیادی دارد. اگر شما یکی از هزاران نفری هستید که این مطالعه و تحلیل را می‌خوانید، از شما می‌خواهم قبل از اینکه سئو را از ترکیب بازاریابی خود خارج کنید و بیش از حد بر کانال‌های اجتماعی و موضوعات تمرکز کنید، این مقاله را بخوانید.

بررسی اجمالی مطالعه

بر اساس داستان داده ها، ممکن است به این نتیجه برسید:

  • موتورهای جستجو بیشترین ترافیک را به خود اختصاص می دهند، اما شما نمی توانید هیچ نتیجه تجاری ایجاد کنید، بنابراین روی بازاریابی در سایت هایی با بیشترین ترافیک و مخاطب تمرکز کنید.
  • اجتماعی بیشترین تعداد بازدید است، بنابراین بودجه را در آنجا متمرکز کنید.
  • Threads سریعترین سایتی است که بازدید می کند، بنابراین به آن توجه کنید.

در جمله اول این گزارش آمده است:

“بیشتر ترافیک سایت ما از Google می آید، بنابراین بیشتر تلاش ها و هزینه های بازاریابی دیجیتال ما نیز باید در گوگل باشد.” – راهی کاملاً وحشتناک برای سرمایه گذاری در بازاریابی.

این لحن را برای اینکه خواننده چگونه باید داده های گزارش را تفسیر کند تعیین می کند.

نمودار «مقوله‌های سایتی که ارجاع داده‌اند در مقابل بازدیدهای دریافتی» خلاصه‌ای عالی از داده‌ها است. این نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان از سایت‌ها برای یادگیری یا مشارکت در آن پلتفرم بازدید می‌کنند، در حالی که موتورهای جستجو ترافیک بیشتری نسبت به سایر سایت‌ها روی هم می‌برند. Social دسته بندی سایت پربازدید است.

دسته بندی سایت هایی که ارجاعات را در مقابل بازدیدهای دریافتی ارسال کردندمراقب مطالعات ضد سئو سایت باشید که استراتژی بازاریابی شما را نادرست می کند

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که ترافیک Threads سریع‌تر از سایر سایت‌های پربازدید در حال رشد است

مهم ترین تغییرات در اشتراک ارجاع در میان سایت های کوچکتر و ارسال کننده ترافیکمهم ترین تغییرات در اشتراک ارجاع در میان سایت های کوچکتر و ارسال کننده ترافیک

اکنون، نظر فیشکین در بالا مهم می شود:

تنها حرکت معقول این است که روی منابع نفوذی که مخاطبان شما به آنها توجه می‌کنند سرمایه‌گذاری کنید: حساب‌های اجتماعی که دنبال می‌کنند، کانال‌های YouTube که تماشا می‌کنند، پادکست‌هایی که به آن گوش می‌دهند، وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنند، رویدادهایی که شرکت می‌کنند و غیره. هر چیز دیگری از دست می‌رود. در فرصت.»

بنابراین ما تشویق می‌شویم که در Threads و Social بیش از SEO سرمایه‌گذاری کنیم. اما آیا کار می کند؟

SparkToro این ترکیب را دنبال می کند – و به نظر می رسد که در حال شکست است

اگر حذف سئو و تمرکز فقط بر رسانه های اجتماعی کارساز بود، چرا SparkToro کشش و رشد خود را از دست می دهد؟

SparkToro ابزار Fishkin برای تحقیق در مورد مخاطب است. تقریباً به طور کامل به دلیل دنبال کردن و فشار فیشکین در رسانه های اجتماعی رشد کرد. این پیگیری باعث ایجاد علاقه کوتاه مدتی شد که در سال 2024 به شدت شروع به کاهش کرد.

این ابزار فقط برای کلمات کلیدی برند مانند “SparkToro” یا “ابزار تحقیق مخاطب” در 3 رتبه برتر قرار می گیرد که علاقه کم و میانگین جستجوی ماهانه 170 دارند.

SparkToro - موقعیت های جستجوی ارگانیکSparkToro - موقعیت های جستجوی ارگانیک

Google Trends در سال 2024 نسبت به سال 2023، 41 درصد کاهش در حجم جستجوی برند برای SparkToro را نشان می دهد. با نگاهی به صفحه قیمت گذاری SparkToro در archive.org، قیمت بسته کم درآمد در آوریل 2022 150 دلار در ماه و 50 دلار در ماه است. سال 2024.

کاهش قیمت و جستجوی برند نشان دهنده کاهش پایگاه کاربر و نیاز به جذب یا حفظ کاربران است. به طور کلی، این ابزار مورد توجه قرار گرفت اما سپس شروع به کاهش کرد.

SparkToro - MSV در طول زمانSparkToro - MSV در طول زمان

اگر تمرکز بر کارهای اجتماعی است، آیا SparkToro نباید بهتر عمل کند؟

به نظر می رسد SparkToro در حال حاضر ضعیف عمل می کند. با این حال، تیم ممکن است یک بازی طولانی انجام دهد و بر طراحی یک دسته کاملاً جدید برای “ابزارهای تحقیق مخاطب” تمرکز کند.

حجم جستجو برای کلمه کلیدی “ابزار تحقیق مخاطب” پس از راه اندازی SparkToro در سال 2018 شروع به رشد کرد و در سال گذشته 33 درصد افزایش یافت. اینها نشانه های آشکار یک دسته در حال ظهور هستند.

ابزار تحقیق مخاطب - MSV در طول زمانابزار تحقیق مخاطب - MSV در طول زمان

«ابزارهای پژوهشی مخاطب» کلیدواژه ای است که برای یافتن ابزاری برای «پژوهش مخاطب» استفاده می شود. این کلمه کلیدی قصد خرید بالایی برای نرم افزار دارد که بینش هایی را در مورد محل زندگی آنلاین مخاطبان یک برند ارائه می دهد.

SparkToro در واقع سئو را انجام می دهد، اما سعی می کند برای کلمات کلیدی که قبلاً رتبه بندی می کند تقاضا ایجاد کند. طبق گفته Semrush، برای کلمه کلیدی “ابزارهای تحقیق مخاطب” در جایگاه 1 قرار دارد.

کاربران از جستجوهای غیر مارک به دنبال چیزی هستند که به طور خاص مشکل را حل کنند و بفهمند که محصولات یا خدمات چگونه با راه حل مورد نیازشان ارتباط دارند. این یک قصد خرید است.

اما اگر یک دسته بندی جدید در بازار ایجاد نمی کنید، چرا با قصد خریدار برای کلمات کلیدی با جستجوی بالا در دسته بندی فعلی خود رتبه بندی نمی کنید؟

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


آیا جستجو در دسته بندی های جدید بازار کار می کند؟

سئو می‌تواند با رتبه‌بندی کلمات کلیدی بخش مجاور بازار در دسته‌های بازار جدید، اما حل مشکلات مشابه برای آن مخاطب، باعث رشد شود.

بازارهای مجاور بازارهایی هستند که در آن محصول، خدمات یا ایده شما مشکل یا فرصت های مشابهی را با مخاطبان متفاوت حل می کند.

به عنوان مثال، SparkToro به شما امکان می دهد لیستی از مخاطبین را در سایت های مطبوعاتی با مخاطبان همپوشانی ایجاد کنید. سپس این سایت می تواند یک کمپین یکپارچه روابط عمومی و سئو ایجاد کند تا به متخصصان روابط عمومی یا ارتباطات شرکتی کمک کند تا مخاطبان مرتبط با انتشارات هدف خود را پیدا کنند.

در این سناریو، آن‌ها می‌توانند یک کمپین حول «مخاطبان فهرست اولیه روزنامه‌نگاران» ایجاد کنند که در آن یک صفحه فرود با فهرستی از مخاطبین در CBC یا Fox ایجاد کنند.

هدف این صفحه کمک به متخصصان comms است که به دنبال مخاطبین در یک نشریه هستند تا فهرستی از همه نشریات و پلتفرم‌هایی را که همان مخاطبان از آنها بازدید می‌کنند بسازند.

اگرچه این کلمات کلیدی مجزا حجم جستجوی کمی دارند (مثلاً «فهرست‌های روزنامه‌نگاران CBC به طور متوسط ​​100-10 جستجوی ماهانه دارند)، این کلمات را در صدها نشریه ایجاد می‌کنند و سپس یک تور موضوعی روابط عمومی را انجام می‌دهند تا توضیح دهند که چگونه متخصصان comms می‌توانند عملکرد کمپین را با این هدف‌ها بهبود بخشند. انتشارات

کلمات کلیدی از Google Keyword Plannerکلمات کلیدی از Google Keyword Planner

کمپین ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

  • قیف: تقاضاها را در مورد یافتن مخاطب برای Fox یا CBC افزایش دهید، سپس برای یک ابزار یا ویژگی جدید خاص برای یافتن مخاطب برای این نشریات یا روزنامه نگاران بزرگ ثبت نام کنید.
  • در صفحه: صفحات فرود را در اطراف هر رسانه یا یک “کیت نمایه مخاطب” ایجاد کنید. این صفحه فرود می‌تواند تمام مکان‌هایی را که مخاطبان برای آن انتشارات، مخاطبین، جمعیت‌شناسی مخاطبان و غیره بازدید می‌کنند برجسته کند.
  • موتورهای جستجو: کارت امتیازی مخاطبان را برای «فهرست خبرنگاران CBC» یا سایر نام‌های نشریه رتبه‌بندی می‌کند.
  • تور موضوع روابط عمومی: از یک متخصص بخواهید در پادکست ها یا وبینارها ظاهر شود تا درباره نحوه یافتن مخاطبان این نشریات صحبت کند و مطالعه ای ایجاد کند که مسیر مخاطب را نشان دهد.

جست‌وجوی مخاطب توسط گروه‌های خاصی از روزنامه‌نگاران، هدف‌گذاری را دقیق‌تر می‌کند، زیرا مردم اغلب فقط بخش‌های خاصی مانند تجارت یا سبک زندگی را می‌خوانند. این داده ها می تواند در صفحه فرود مفید باشد.

محتوای این صفحات همچنین می تواند یک ویژگی یا ویجت جدید برای سایت باشد که نشان می دهد می توان از داده های کلمات کلیدی برای درک نیازهای مخاطب و آزمایش ویژگی های جدید استفاده کرد.

شما می توانید استدلال کنید که این نوع سئو ممکن است برای یک استراتژی رشد مبتنی بر محصول مورد نیاز نباشد. با این حال، رشد مبتنی بر محصول بر کاربران فنی تمرکز دارد که برنامه‌های خاص را پیدا کرده و نحوه حل مشکل را با ابزار به اشتراک بگذارند.

افرادی که مشکلات مشابهی دارند سپس خواهند دید که چگونه مشکل را حل کرده اند و همین کار را انجام می دهند. این نوع استراتژی سئو به کاربران فنی (به عنوان مثال، سازندگان فهرست رسانه ها) در نقش ارتباطات شرکتی راهی می دهد تا از فهرست اولیه برای یافتن سایر مخاطبان مرتبط استفاده کنند.

این نوع کمپین ارزش منحصربه‌فردی را در استراتژی رشد مبتنی بر محصول ارائه می‌کند (یعنی مخاطبان فنی از محصول استفاده می‌کنند و آن را دوست دارند، بنابراین آن را با سایر کاربران فنی به اشتراک می‌گذارند). این صفحه می‌تواند دارایی‌ای باشد که کاربران فنی، افراد روابط عمومی یا روابط رسانه‌ای، در این مورد، به راحتی می‌توانند زمانی که شخصی به فهرستی از سایت‌ها و مخاطبین نیاز دارد، به اشتراک بگذارند.

سئو در بازارهای جدید و با رشد مبتنی بر محصول کاربرد دارد، اما میزان ترافیک در این بازارها ممکن است به اندازه بازارهای نوظهور یا تثبیت شده قوی نباشد.

در مورد بازاریابی جستجو در بازارهای نوظهور یا بالغ چطور؟

با رشد بازار، خریداران از موتورهای جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات، خدمات یا ایده های آن دسته استفاده می کنند.

من دوست دارم از منحنی پذیرش نوآوری برای درک و برنامه ریزی اهداف کلیدواژه و استراتژی ارتباطات رسانه ای استفاده کنم زیرا با افزایش پذیرش فناوری یا نوآوری، حجم جستجو نیز افزایش می یابد.

  • مبتکران: علاقه مندان فنی که به دنبال حل مشکلات جدید هستند.
  • پذیرندگان اولیه: رویاپردازانی که در حل مشکلات فرصت بزرگی را می بینند.
  • اکثریت اولیه: کاربران عملگرا که می خواهند مشکلات را حل کنند اما به اثبات نیاز دارند که کار می کند.
  • اکثریت دیررس: در مورد فناوری یا تغییرات شک و تردید دارید.
  • عقب مانده ها: کارها را در استاندارد بازار انجام دهید.

به عنوان مثال، Ebikes یک بازار در حال ظهور در ایالات متحده است که در برخی ایالت ها و شهرها نرخ پذیرش بسیار بالاتر از نرخ ملی است. همانطور که افراد بیشتری از ebike استفاده می کنند و در مورد استفاده از آن صحبت می کنند، تقاضا و جستجوهای Google برای محصول افزایش می یابد.

مطالعه موردی اخیری که برای Search Engine Land درباره دسته ebikes نوشتم این موضوع را نشان می دهد.

کلمه کلیدی “ebike” بین 100000 تا 1 میلیون جستجوی ماهانه با 900٪ افزایش سالانه دارد (برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل).

برنامه ریز کلمات کلیدی، چندین کلمه کلیدی را در این حجم جستجو فراتر از “ebike” جمع می کند تا Google Trends بتواند دیدگاه دیگری در مورد رشد ارائه دهد. اما Google Trends با بیش از 17 درصد افزایش در جستجو در سال 2024 نسبت به سال 2023، علاقه فزاینده ای به این دسته نشان می دهد.

Google Trends برای Google Trends برای

برای این اصطلاح که به سرعت در حال رشد است، این برند دارای نقاطی در ویژگی خرید، تبلیغات پولی و فهرست‌های استاندارد آبی گوگل است.

رتبه‌بندی استاندارد ارگانیک می‌تواند به تنهایی 35 درصد نرخ کلیک (CTR) داشته باشد، اما گرفتن سه موقعیت کلیدی می‌تواند به دلیل حضور برند در صفحه، CTR را افزایش دهد.

CTR همچنین می تواند بهبود یابد زیرا دوچرخه این برند از طریق تلاش های روابط عمومی به رسمیت شناخته شده است.

بیایید از اعداد تقریبی برای تخمین ترافیک برای این کلمه کلیدی استفاده کنیم که یک فرد هنگام خرید دوچرخه از آن استفاده می کند.

این شامل بازدیدهای برگشتی با تبدیل‌های پنهان (مثلاً تبدیل‌های غیرآخرین کلیک) برای کسانی که در اولین کلیک خرید می‌کنند نمی‌شود.

 طرح بندی SERP گوگل برای  طرح بندی SERP گوگل برای

چرا یک برند ebike نمی‌خواهد برای این کلمه کلیدی تسلط مشابهی با Lectric داشته باشد؟

نتیجه گیری روشنگرانه

با استفاده از یک استراتژی یکپارچه روابط عمومی و سئو، هر مرحله از سفر مخاطب خود را با پیام رسانی مناسب بر اساس رسانه ای که استفاده می کند و نحوه استفاده از آن هدف قرار دهید.

مقوله‌های-سایت-ارسال شده-ارجاع-در مقابل-بازدیدهای دریافتیمراقب مطالعات ضد سئو سایت باشید که استراتژی بازاریابی شما را نادرست می کند

این نمودار بالا داستان مهمی را در مورد طراحی استراتژی بازاریابی شما بیان می کند و این نقطه داده بخش مهمی از آن داستان است:

  • 70 درصد از خریداران آنلاین که به صورت هفتگی در رسانه‌های اجتماعی نیز فعال هستند، از جستجوی Google برای اطلاع‌رسانی یا ارزیابی خریدهایی که توجه آنها را در رسانه‌های اجتماعی جلب کرده است، گزارش می‌دهند.

بنابراین، مخاطب ممکن است سفر خود را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی آغاز کند، اما با پیشرفت در تصمیم‌گیری خرید، از موتورهای جستجو نیز استفاده خواهد کرد.

این بدان معناست که باید در هر مرحله از سفر آنلاین مخاطب، از جمله استفاده از تکنیک های روابط عمومی و سئو، بودجه ای سرمایه گذاری شود.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link