Bjarne Sørbø از ابتدا بخشی از کوه سبز بوده است. او زمانی که در سال 2013 به عنوان مدیر سایت شروع به کار کرد، کارمند شماره سه بود. او اکنون مسئول یک تیم بین سایتی و متقابل است که از تکنسین های محلی پشتیبانی می کند و در عین حال فرآیندهای جهانی و رویه های عملیات مرکز داده را در شرکتش توسعه می دهد. .
اعضای تیم او که در چندین سایت و رشته کار می کنند، اغلب در پروژه هایی خارج از تیم اصلی خود درگیر هستند. اعضای تیم مجموعه مهارت های منحصر به فرد خود را از اتوماسیون، مخابرات، عملیات، مدیریت فرآیند، امنیت و حفاظت در برابر آتش دارند و با هم پایه ای قوی برای تعالی عملیاتی تشکیل می دهند. آنها از این ورودی از همه گوشه های شرکت برای حمایت و به اشتراک گذاری دانش خود در سراسر سازمان استفاده می کنند.
Svein Atle Hagaseth، مدیرعامل Green Mountain میگوید: «Bjarne فرهنگی را پرورش میدهد که در آن همه به دلیل تخصصشان مورد تایید قرار میگیرند، اما در عین حال درک میکنند که بخشی از یک تیم هستند.
گفتگو با Bjarne Sørbø
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سفر Bjarne به مرکز داده و رازهای موفقیت تیمش، با او به گفتگوی عمیق نشستیم:
لحظه ای که برنده جایزه مدیر سال مرکز داده 2024 شدید، چه حسی داشتید؟
بیارن به اشتراک گذاشت: «برنده شدن این جایزه یک تجربه عالی بود. “من واقعاً با این شناخت احساس فروتنی و افتخار کردم، به خصوص که رهبران با استعداد زیادی در این صنعت وجود دارد. از این فرصت استفاده خواهم کرد تا سفیر خوبی برای مدیران مراکز داده باشم.”
سرگرم کننده ترین قسمت کار شما چیست؟
کار با مردم! هم کارمندان خودمان و هم مشتریان و شرکای ما. در محیط پرمخاطره یک مرکز داده، جایی که هر ثانیه اهمیت دارد، این عنصر انسانی است که تفاوت را ایجاد میکند. حفظ 100% زمان بهطور حیاتی به افراد وابسته است. کسانی که در آنجا کار می کنند باید مهارت ها، نگرش ها و منابع مناسب را برای انجام کار خود داشته باشند نتایج ما.”
به نظر شما مهمترین ویژگی برای مدیر مرکز داده برجسته بودن چیست؟
بیارن فلسفه خود را توضیح می دهد: “همه چیز در مورد حضور در تیم شماست. من دوست دارم از نزدیک با اعضای تیم کار کنم و در پروژه های مختلف عمل کنم. سبک من مبتنی بر اعتماد است و بسیار غیر سلسله مراتبی است. من آن شخص نیستم. مدیری که تمام روز در دفترش می نشیند و گزارش می خواند.”
سبک مدیریتی او مبتنی بر اعتماد و توانمندسازی است. من به تیمم قدرت میدهم تا بهترین تصمیمها را برای شرکت بگیرد، از اشتباهات درس بگیرد و مسئولیت را بپذیرد. این تیمهای قوی ایجاد میکند که عملکرد خوبی دارند.»
ایرنه ویکینگستاد، مدیر ارشد مردم و فرهنگ در کوه سبز، افزود: «بیارن اعضای تیم خود را با اختیارات تفویض شده و سطح بالایی از اعتماد توانمند می کند. به این ترتیب، آنها می توانند خلاق، مبتکر باشند و برای بهترین شرکت تصمیم بگیرند. این یک روش دموکراتیک، غیر بوروکراتیک و مشارکتی برای مدیریت است. بخش کلیدی این امر «ایمنی روانی» است، به این معنی که کارکنان میدانند که اگر صحبت کنند، اگر مشارکت کنند و تصمیم بگیرند، جایی برای اشتباه وجود دارد. بالاخره ما از اشتباهات درس می گیریم.»
امیدوارید در پنج سال آینده چه کاری را به صورت حرفه ای انجام دهید؟
بیارن علیرغم تصدی 11+ سالهاش، به جای تمجیدهای شخصی، بر اهداف جمعی متمرکز است. چشم انداز او برای پنج سال آینده افزایش مقیاس سازمان با حفظ فرهنگ و ارزش های اصلی آن است.
او گفت: «من هیچ جاهطلبی شغلی خاصی از طرف خودم به جز حمایت از سفر رشد قوی Green Mountain ندارم.» ما زمان های هیجان انگیزی در پیش داریم و هر هفته پذیرای همکاران جدید در شرکت هستیم.
“علاوه بر تمرکز من بر کوه سبز، من می خواهم شهرت صنعت را تقویت کنم و افراد بیشتری را برای شروع حرفه مرکز داده ترغیب کنم. امیدوارم بتوانم حتی بیشتر از نزدیک با موسسات آموزشی برای رسیدن به این هدف همکاری کنم.”
چه توصیه ای به مدیران جدید یا مشتاق صنعت مرکز داده دارید؟
برای کسانی که به دنبال ورود به دنیای مدیریت مرکز داده هستند، توصیه او ساده و در عین حال عمیق است: “مطمئن شوید که اعضای تیم خود را اولویت اول خود قرار می دهید. مهمترین چیز شغل شما نیست، بلکه موفقیت تیم و سازمان است. “
او معتقد است که اقدام به نفع مشتری و شرکت مورد توجه و قدردانی قرار خواهد گرفت. او اطمینان داد: “این نوع نگرش به شما یک حرفه جالب در صنعت می دهد.”
آینده ای روشن در پیش است
بیارن به توسعه مهارت ها معتقد است و مسئول رشد چندین برنامه آموزشی در داخل و خارج از شرکت بوده است. او آغازگر «آکادمی سبز» داخلی بود. این ابتکار همه فرصتهای آموزشی و آموزشی متفاوتی را که Green Mountain پشتیبانی میکند، در بر میگیرد. تیم او با داشتن پایه ای قوی از شایستگی می تواند در رویکرد خود به حل مسئله مبتکر و راه حل محور باشد. این بدان معنی است که تیم تلاش می کند تا امکانات و فناوری جدید را کشف کند. یک راه حل خنک کننده آبدره، پروژه های آزمایشی در مورد استفاده مجدد از گرما، و برنامه بهره وری انرژی او برای مشتریان تنها نمونه هایی از راه حل های نوآورانه در Green Mountain هستند.
بیارن یک مدیر نمونه است که برای تیم، مشتریان و شرکت خود تلاش بیشتری می کند. همانطور که گفتگوی خود را به پایان رساندیم، واضح بود که اشتیاق بیارن به کارش و تیمش نیروی محرکه موفقیت او هستند. داستان او فقط در مورد مدیریت یک مرکز داده نیست. این در مورد رهبری با قلب، الهام بخشیدن به دیگران، و تلاش مداوم برای برتری است. تبریک بیارن!