مدیر عامل YouTube از حذف تعداد نپسندیدن دفاع می کند

سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب، در نامه سالانه خود که اولویت‌های این شرکت در سال را مشخص می‌کند، از حذف تعداد عدم پسندیدن ویدیوها دفاع می‌کند.

ممکن است بسیاری از شنیدن این موضوع که بررسی مجدد تصمیم برای حذف موارد نپسندیدن در برنامه‌های یوتیوب برای سال جاری نیست، ناامید شوند، زیرا Wojcicki بر این باور است که بهترین گزینه برای پلتفرم آینده است.

این کاملاً متفاوت از احساس یکی از بنیانگذاران YouTube در مورد این تصمیم است که می گوید این یک حرکت بد بود.

Wojcicki بسیاری از آنچه را که قبلاً از سخنگویان YouTube شنیده بودیم تکرار می‌کند و می‌گوید دوست نداشتن‌ها حذف می‌شوند زیرا گاهی اوقات بازتابی از نظر بینندگان نسبت به کانال هستند و نه خود ویدیو.

ما از بسیاری از شما در مورد حذف تعداد نپسندیدن عمومی در YouTube شنیدیم، و می دانم که این تصمیم بحث برانگیز بود. برخی از شما به نپسندیدن‌ها اشاره کردید به شما کمک کرد تصمیم بگیرید چه ویدیوهایی را تماشا کنید.

با این حال، مردم به دلایل زیادی از ویدیوها خوششان نمی‌آید، از جمله برخی که هیچ ارتباطی با ویدیو ندارند، به این معنی که انتخاب ویدیوها برای تماشا همیشه روش دقیقی نیست.

به همین دلیل است که دوست نداشتن‌ها هرگز در صفحه اصلی، نتایج جستجو یا صفحه‌های Up Next که در آن کاربران به احتمال زیاد ویدیویی را انتخاب می‌کردند، نشان داده نمی‌شد.

علاوه بر این، Wojcicki این اصطلاح استاندارد شرکت را تکرار می‌کند که بهترین کار حذف نپسندیدن‌ها در سراسر سایت است، زیرا کانال‌های منتخبی هدف «حملات دوست نداشتن» هستند.

ما همچنین شاهد بودیم که تعداد نپسندیدن‌ها به بخش‌هایی از اکوسیستم ما از طریق حملات نپسندیدن آسیب می‌زند، زیرا افراد فعالانه برای افزایش تعداد نپسندیدن‌ها در ویدیوهای سازنده تلاش می‌کردند.»

Wojcicki می گوید ظاهراً حذف موارد ناپسند تأثیری بر بینندگان ندارد.

با این حال، این تأثیر بر تجربه کاربر را در نظر نمی گیرد.

او ادامه می دهد:

بنابراین ما با حذف تعداد نپسندیدن در میلیون‌ها ویدیو در طول چندین ماه آزمایش کردیم. از هر نظری که به آن نگاه کردیم، تفاوت معناداری در بینندگان مشاهده نکردیم، صرف نظر از اینکه تعداد دفعات عدم پسند عمومی وجود داشت یا خیر. و مهمتر از همه، حملات ناپسند را کاهش داد.”

دکمه نپسندیدن در سایت باقی می ماند و کانال ها می توانند تعداد نپسندیدن خود را در استودیوی YouTube پیدا کنند.

نپسندیدن‌ها همچنان در الگوریتم توصیه YouTube لحاظ می‌شوند و بر ویدیوهایی که در صفحه اصلی به کاربران پیشنهاد می‌شوند تأثیر می‌گذارند.

نکات برجسته دیگر از نامه سالانه مدیر عامل یوتیوب سوزان وویچیکی

در نامه Wojcicki می آموزیم:

  • تعداد بازدیدهای YouTube Shorts به 5 تریلیون رسیده است.
  • تعداد کانال هایی که بیش از 10000 دلار در سال درآمد دارند نسبت به سال 40 درصد افزایش یافته است.
  • عضویت در کانال YouTube و کالاهای دیجیتال پولی بیش از 110 میلیون بار در سال 2021 خریداری یا تمدید شد.

اولویت‌های کلیدی YouTube برای سال شامل YouTube Shorts، کمک به سازندگان برای کسب درآمد بیشتر و بهبود تجربه خرید است.

شورت یوتیوب

در ماه‌های آینده YouTube با معرفی راه‌های بیشتری برای ترکیب مجدد محتوا، Shorts را گسترش خواهد داد.

YouTube همچنان به سازندگان اجازه می دهد از طریق Shorts Fund که اکنون در بیش از 100 کشور در دسترس است، از Shorts درآمد کسب کنند.

صندوق Shorts منحصر به سازندگان در YouTube Partner Program (YPP) نیست. بیش از 40٪ از سازندگانی که در سال گذشته از صندوق Shorts پرداختی دریافت کردند، در YPP نبودند.

امسال، YouTube روش‌های جدیدی را برای سازندگان Shorts آزمایش می‌کند تا از طریق BrandConnect، برنامه‌ای که سازندگان را با مارک‌ها مطابقت می‌دهد، محتوای مارک دار بسازند.

کسب درآمد از محتوا

Wojcicki به‌روزرسانی‌های اخیر زیر را برای کسب درآمد از محتوا برجسته می‌کند، که امسال نیز اولویت‌های آنها خواهد بود:

  • چک های پیش از انتشار: به سازندگان اجازه می‌دهد قبل از انتشار، متوجه شوند که آیا مشکلی با حق نسخه‌برداری یا مناسب بودن آگهی وجود دارد یا خیر.
  • به‌روزرسانی‌های دستورالعمل‌های مناسب برای آگهی‌دهنده: امکان کسب درآمد از محتوای اضافی را فراهم می کند.
  • جزئیات بیشتر در مورد نقض سیاست: این شرکت افراد بیشتری را استخدام می‌کند تا جزئیات مربوط به نقض خط‌مشی را به سازندگان ارائه دهد، مانند مُهر زمانی محل وقوع تخلف.

خرید یوتیوب

YouTube به کار بر روی یک برنامه آزمایشی برچسب‌گذاری محصول ادامه می‌دهد که به بینندگان این فرصت را می‌دهد تا محصولاتی را که در ویدیوها نمایش داده می‌شوند، مرور کنند، اطلاعات کسب کنند و خرید کنند.

این شرکت در مراحل اولیه آزمایش نحوه ادغام خرید با شورت است.

همچنین در حال آزمایش خرید پخش زنده در ایالات متحده، کره جنوبی و برزیل است.

امسال، YouTube با مشارکت با پلتفرم‌های تجاری مانند Shopify، خرید را برای سازندگان و برندهای بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

منبع: وبلاگ رسمی یوتیوب


تصویر ویژه: Wachiwit/Shutterstock