مدیر عامل گوگل یک 2025 فراتر از یک جعبه جستجو را توصیف می کند

ساندار پیچای گوگل استراتژی 2025 را تشریح کرد و بر هوش مصنوعی متمرکز بر مصرف کننده، توسعه سریع برنامه های عامل، نمونه اولیه هوش مصنوعی کروم به نام Project Mariner و ارتقاء به Gemini و Project Astra تاکید کرد که نشان دهنده تغییر به سمت برنامه های هوش مصنوعی به عنوان رابط کاربری برای جستجو است.

اگرچه پیچای نگفت که گوگل تاکیدی بر جعبه جستجوی گوگل ندارد، اما تاکید کرد که در سال 2025 تمرکز بر برنامه های هوش مصنوعی به عنوان نقطه اصلی تماس بین کاربران و نحوه تعامل آنها با گوگل افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال، Project Mariner یک افزونه Chrome AI است که می‌تواند کارهایی مانند گرفتن فهرست ده رستوران برتر از تریپ ادوایزر و انداختن آن در Google Maps را انجام دهد.

این تمرکز روی هوش مصنوعی نشان می‌دهد که گوگل در حال گذار به سمت تجربه‌های کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی است که تفسیر بزرگ‌تری از معنای جستجو را نشان می‌دهد، تجربه جستجویی که بسیار فراتر از پرسش و پاسخ متنی است.

آینده گوگل به هوش مصنوعی بستگی دارد

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، چشم‌اندازی را برای سال 2025 ترسیم کرد که بر ضرورت بازگشت به ریشه‌های خود به‌عنوان شرکتی که به سرعت نوآوری می‌کند، تأکید می‌کند، چیزی که پیچای از آن به عنوان «خراش» یاد می‌کند که به معنای سخت‌کوش بودن و مدبر بودن، توانایی انجام کارهای زیادی است. زمان سریع (و منابع کمتر). از همه مهمتر، او بر حل مشکلات دنیای واقعی تاکید کرد.

او همچنین «ساخت کسب‌وکار بزرگ و جدید» را در اولویت قرار می‌دهد که می‌تواند به معنای ایجاد فرصت‌های تجاری جدید با هوش مصنوعی باشد که نشان‌دهنده تمرکز قوی بر هوش مصنوعی به عنوان موتوری برای نوآوری در سال 2025 است.

اپلیکیشن جمینی

پیچای همچنین برنامه Gemini را به عنوان تمرکز اصلی برای سال 2025 ذکر کرد و اظهار داشت که آنها با Gemini در حال رشد هستند و پذیرش گسترده تر Gemini در سال 2025 مورد توجه قرار خواهد گرفت. رویکرد به محصولات و خدمات هوش مصنوعی متمرکز بر مصرف کننده

معنای این امر برای سئو این است که ما واقعاً نیاز داریم که به یک تصویر بزرگتر از معنای جستجو فکر کنیم. شاید سال 2025، پس از بیش از 15 سال خروج گوگل از پارادایم ده پیوند آبی، باشد که جامعه سئو در مورد معنای جستجو در صورت چندوجهی بودن بیشتر فکر کند.

پیچای نقل شده است که گفت:

با برنامه Gemini، حرکت قوی، به ویژه در چند ماه گذشته وجود دارد… اما ما باید در سال 2025 کاری انجام دهیم تا شکاف را کم کنیم و در آنجا نیز یک موقعیت رهبری ایجاد کنیم. … بزرگ‌نمایی Gemini در سمت مصرف‌کننده بزرگترین تمرکز ما در سال آینده خواهد بود.»

محصولات هوش مصنوعی “به طور گسترده تکامل خواهند یافت”

یکی از بنیانگذاران Google Deep Mind گفته است که گوگل قصد داردشارژ توربوبرنامه Gemini، با بیان اینکه:

“…خود محصولات طی یکی دو سال آینده به طور گسترده پیشرفت خواهند کرد.”

این بدان معناست که برنامه Gemini در تلاشی برای فراگیرتر کردن آن به عنوان رابط بین بازدیدکنندگان احتمالی وب سایت و جستجوی Google، عملکردهای بیشتری را به دست خواهد آورد، که فاصله قابل توجهی از رابط با کادر جستجو دارد.

این چیزی است که ناشران و سئوکاران باید با ورود به سال 2025 واقعاً در مورد آن فکر کنند. Google بر افزایش پذیرش کاربر از برنامه Gemini تمرکز دارد. اگر این اتفاق بیفتد، به این معنی است که افراد بیشتری به جای کادر جستجوی Google با آن ارتباط برقرار می کنند.

دستیار جهانی (پروژه Astra)

یکی دیگر از مواردی که صنعت سئو باید به طور جدی در نظر بگیرد، دستیار جهانی گوگل با نام رمز Project Astra است. گزارش شده است که یکی از بنیانگذاران Deep Mind درباره دستیار جهانی خود صحبت کرده است، چیزی که Project Astra به آن گفته می شود.

مدیر عامل گوگل یک 2025 فراتر از یک جعبه جستجو را توصیف می کند

از او نقل شده است که می تواند:

“…به طور یکپارچه روی هر دامنه، هر روش یا هر دستگاهی کار می کند.”

معنای کلمه “دامنه” این است که می تواند در هر موضوعی مانند پاسخ دادن به سوالاتی در مورد مراقبت های بهداشتی، مسیرها، سرگرمی ها و در مورد هر موضوعی عمل کند. بخش مربوط به مدالیته اشاره ای به متن، صدا، تصاویر و ویدئو است.

این یک وضعیت جدی برای سئو است. جستجوی عامل جدید Deep Research گوگل نمونه ای از یک فناوری مخرب است که ممکن است تأثیر منفی بر اکوسیستم وب داشته باشد.

یکی از محققان Google Deep Mind که در پروژه Astra کار می‌کرد نیز به عنوان یکی از مخترعان ثبت اختراع در مورد کنترل عوامل هوش مصنوعی تعاملی از طریق ورودی‌های چندوجهی فهرست شده است.

عنوان این پتنت کنترل عوامل تعاملی با استفاده از ورودی های چند وجهی است. شرح اختراع به شرح زیر است:

«روش‌ها، سیستم‌ها و دستگاه‌ها، از جمله برنامه‌های رایانه‌ای که روی یک رسانه ذخیره‌سازی رایانه کدگذاری شده‌اند، برای کنترل عوامل. به طور خاص، یک عامل تعاملی را می‌توان بر اساس ورودی‌های چندوجهی کنترل کرد که هم شامل یک تصویر مشاهده‌ای و هم یک دنباله متن زبان طبیعی است.

این تنها یکی از ده‌ها محققی است که بر روی پروژه Astra کار کرده‌اند. Astra یکی دیگر از پروژه هایی است که گوگل روی آن کار می کند و جایگزین جعبه جستجوی سنتی به عنوان نقطه تماس افراد برای تعامل با داده های وب می شود.

پیشنهادی درباره برنامه های گوگل برای سال 2025

نکته مهم از همه اینها این است که ناشران و سئوکاران باید از تمرکز صرف بر روی جعبه جستجو فاصله بگیرند و کمی وقت بگذارند تا در هوش مصنوعی چندوجهی چه اتفاقی می افتد. در سال 2025، هوش مصنوعی فقط مروری بر هوش مصنوعی نیست. هوش مصنوعی Gemini است، ویژگی‌های جدیدی است که به Gemini می‌آید و احتمالاً انتشار ویژگی‌های توسعه‌یافته از Project Astra، یک عامل جهانی چندوجهی است. جستجوی عاملی در حال حاضر در قالب جمینی دیپ تحقیق اینجاست. همه اینها یک انحراف از کادر جستجوی سنتی به عنوان نقطه تماس بین کاربران، گوگل و وب سایت ها است.

این گزارش را در CNBC بخوانید

پیچای، مدیرعامل گوگل به کارمندان می‌گوید برای سال 2025 بزرگ آماده شوند: “مخاطرات بالا هستند”

Source link