ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل و تیم اجرایی آن هفته گذشته جلسه ای استراتژی با کارمندان در مورد چشم انداز سال 2025 خود و آنچه گوگل برای رسیدن به آن باید روی آن تمرکز کند برگزار کردند. همانطور که میتوانید تصور کنید، بخش عمدهای از آن مربوط به هوش مصنوعی و ارسال محصولات هوش مصنوعی است که بهتر، سریعتر و متمرکز بر مصرفکننده هستند.
این موضوع در گزارش CNBC به نام پیچای، مدیر عامل گوگل، به کارمندان میگوید که برای سال 2025 بزرگ آماده شوند، پوشش داده شد: “مخاطرات بالا هستند”.
جمینی متمرکز بر مصرف کننده. پیچای گفته است: “تقویت جمینی در سمت مصرف کننده بزرگترین تمرکز ما در سال آینده خواهد بود.” مسئله این است که ChatGPT از OpenAI به سرعت در حال تبدیل شدن به برند برای هوش مصنوعی است، مانند Google برای جستجو. در مقاله CNBC آمده است:
یکی از نظراتی که پیچای با صدای بلند خوانده بود نشان میدهد که ChatGPT «در حال تبدیل شدن به مترادف با هوش مصنوعی به همان روشی است که گوگل جستجو میکند» و پرسشکننده میپرسد: «برنامه ما برای مبارزه با این موضوع در سال آینده چیست؟ یا اینکه ما آنقدر روی مصرف کننده که با LLM مواجه است تمرکز نمی کنیم؟
پیچای میخواهد گوگل همان باشد، نه OpenAI. مشخص نیست که آیا آن در جستجوی Google یا حالت هوش مصنوعی جدید در جستجو یا چیز دیگری ساخته می شود.
مقایسه OpenAI با گوگل پیچای همچنین نموداری از مدلهای زبان بزرگ را نشان داد که Gemini 1.5 GPT OpenAI و سایر رقبا را پیشتاز کرد. اما او پیشنهاد کرد که ممکن است این پیشتاز باقی نماند و ممکن است گوگل مجبور به بازی کند. پیچای گفت: «من انتظار دارم در سال 2025 مقداری به عقب و جلو بروند». “من فکر می کنم که ما پیشرفته خواهیم بود.”
او گفت: «در تاریخ، همیشه لازم نیست اول باشید، اما باید به خوبی اجرا کنید و واقعاً به عنوان یک محصول در کلاس بهترین باشید. “من فکر می کنم این چیزی است که 2025 در مورد آن است.”
سریعتر بسازید و ارسال کنید. پیچای همچنین تاکید کرد که این شرکت باید به ریشه های اولیه خود بازگردد و سریعتر بسازد و ارسال کند و در عین حال خراب تر باشد. در سرتاسر جلسه، پیچای مدام به کارکنان یادآوری میکرد که باید «بیخطر بمانند».
پیچای گفت: “در روزهای اولیه گوگل، شما به نحوه ساخت مراکز داده ما توسط بنیانگذاران نگاه می کنید، آنها واقعاً در هر تصمیمی که می گرفتند، بی ارزش بودند.” «اغلب، محدودیت ها منجر به خلاقیت می شود. همه مشکلات همیشه با تعداد افراد حل نمیشوند.»
این به گوگل کمک می کند تا در این زمینه رقابت کند.
پیچای گفت: “من فکر می کنم سال 2025 بحرانی خواهد بود.” “من فکر می کنم واقعا مهم است که فوریت این لحظه را درونی کنیم و باید به عنوان یک شرکت سریعتر حرکت کنیم. مخاطرات زیاد است. این لحظات مخل است. در سال 2025، ما باید بی وقفه بر روی باز کردن مزایای این فناوری متمرکز شویم و مشکلات واقعی کاربران را حل کنیم.
چرا ما اهمیت می دهیم. سال 2025 سال بزرگی برای هوش مصنوعی، OpenAI، مایکروسافت، گوگل و سایر استارت آپ های هوش مصنوعی خواهد بود. امسال سال مهمی برای این شرکت ها برای به دست آوردن سهم بازار و شناخت برند در این فضا است.
همچنین سال هیجان انگیزی خواهد بود، زیرا این فناوری های هوش مصنوعی باید به تغییرات اساسی در رفتار مصرف کننده منجر شود.