همه مدیران اشتباه می کنند. با این حال، برخی از اشتباهات نه تنها قابل اجتناب هستند، بلکه برای تجارت پرهزینه هستند و مانع از توسعه و رشد تیم می شوند.
بیشتر مدیران آنقدر مشغول انجام یک بازی جبرانی هستند – رسیدگی به مسائل غیرمنتظره، تقویمهای پر از جلسات، و آرام کردن ذینفعان ناراضی – که به اقدامات مضری که به بهرهوری و عملکرد تیمشان آسیب میزند توجه نمیکنند.
این اشتباهات که اغلب تکرار می شوند می توانند به یک عادت تبدیل شوند – آنها شروع به خزش در هر چیزی که می گویند و انجام می دهند، می شوند. اما عادات ناخودآگاه مانند اینها نه تنها به سختی قابل تشخیص هستند، بلکه شکستن آنها حتی سخت تر است. هنگامی که مغز شما یاد می گیرد که چگونه کارها باید انجام شوند، با خلبان خودکار کار می کند و بیشتر تصمیمات را برای شما می گیرد.
برای شکستن الگوهای ناسالم تفکر و عمل، مدیران باید به نحوه برقراری ارتباط، همکاری و انجام کار توجه ویژه ای داشته باشند. به ویژه باید به این 5 اشتباه که سایر مدیران خوب مرتکب نمی شوند توجه کنند:
تفویض اختیار، سپس کناره گیری
جان سی ماکسول گفت توسعه رهبران اطراف شما «اگر میخواهید چند کار کوچک را به درستی انجام دهید، خودتان آنها را انجام دهید. اگر میخواهید کارهای بزرگ انجام دهید و تأثیر زیادی بگذارید، تفویض اختیار را یاد بگیرید.»
یادگیری خوب تفویض اختیار، حیاتی ترین بخش کار یک مدیر است، اما انجام درست آن کار بزرگی است…