مخاطبان شما کسانی نیستند که فکر می کنید – هوش مصنوعی بهتر می داند

مخاطبان شما کسانی نیستند که فکر می کنید – هوش مصنوعی بهتر می داند

تنها 36 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر Plus Company-Statista از 350 رهبر بازاریابی نشان دادند که از استفاده از ابزارهای موجود برای سنجش تأثیر محتوای خلاقانه خود بسیار خوشحال هستند.

بازاریابان برای چندین دهه به ابزارهای سنتی مانند ردیابی برند، تجزیه و تحلیل روند فروش/درآمد، معیارهای عملکرد کمپین، مدل‌سازی ترکیب رسانه، مدل‌سازی اسناد و تست افزایشی متکی بودند. پس جای تعجب نیست که در عصر دیجیتالی پرشتاب، 64 درصد دیگر پاسخ دهندگان گفتند که از قابلیت های اندازه گیری خود ناراضی هستند. روش‌های سنتی با روش‌های بازاریابی مدرن همگام نیستند.

از بین تمام عناصری که در یک کمپین بازاریابی قابل اندازه گیری هستند، محتوای خلاقانه گریزان ترین آنهاست. کلیشه‌هایی مانند «شما نمی‌توانید آنچه را که نمی‌توانید اندازه‌گیری کنید مدیریت کنید» به ذهن خطور می‌کند، زیرا چگونه می‌توانید چیزی را به همان اندازه ذهنی و خلاقانه محاسبه کنید؟ چگونه یک بازاریاب می تواند اجرای خلاقانه را به فروش مرتبط کند؟

مشکل دیگر این است که این رویکردها در شرایط بازار و برای شرایطی طراحی شده اند که دیگر وجود ندارند. در بازار به سرعت و دائماً در حال تغییر امروزی، روش‌های سنتی سرعت تحقیق و توسعه خلاق را کاهش داده و رقابت‌پذیری را کاهش می‌دهند. چه کسی هفته ها یا حتی ماه ها فرصت دارد تا منتظر نتایج یک مطالعه برند باشد؟

که دیگر آن را قطع نمی کند. ما اکنون در یک محیط بلادرنگ کار می کنیم که نیازمند توانایی پاسخگویی به شرایط متغیر بازار در پرواز است. در واقع، در مطالعه Plus Company-Statista، 58 درصد از بازاریابان فقدان داده های زمان واقعی را به عنوان یک چالش حیاتی در تطبیق استراتژی های خلاقانه ذکر کردند.

هوش مصنوعی می‌تواند این مشکل را حل کند و به کمپین‌های پاسخگوتر اجازه دهد که با چابکی بیشتر خواسته‌های بازار را برآورده کنند. می‌تواند بینش‌های بی‌درنگ و داده‌های دقیق‌تری در مورد تعامل با مخاطب ارائه کند، و بازاریابان را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند که نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد.

شرکت‌هایی که به طور کامل از راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال می‌کنند، برای تولید کمپین‌های با عملکرد بالا، انطباق با رفتارهای متغیر مصرف‌کننده و اندازه‌گیری تأثیر خلاقانه با دقت بیشتر، مجهزتر خواهند بود. برندها با توسعه رویکرد خود به استراتژی و توسعه خلاقانه، می توانند در بازاری که به طور فزاینده ای پویا است، رقابتی باقی بمانند. در نظرسنجی Plus Company-Statista، 89 درصد از بازاریابان موافق هستند. اما تنها 54 درصد هوش مصنوعی را برای ایده و استراتژی خلاقانه در فرآیندهای خود ادغام کرده اند.

چرا شکاف؟ یکی از عوامل مهم مقاومت در برابر تغییر است. 45 درصد از بازاریابان آن را به عنوان یک مانع مهم تشخیص می دهند. در شرکت های کوچکتر این رقم به 71 درصد می رسد.

حرفه ای های سطح متوسط ​​بیشترین هیجان را برای هوش مصنوعی نشان می دهند، با 57٪ آن را “بسیار مفید” ارزیابی می کنند، اما در سطح VP، این اشتیاق تا حد زیادی به دلیل نگرانی در مورد هزینه ها، به تنها 49٪ کاهش می یابد.

تکثیر فناوری جدید، ارتقای پرهزینه ویژگی‌های هوش مصنوعی در پلت‌فرم‌های فضای کاری اصلی و دشواری دسترسی انبوه به همه کارکنان همچنان چالش‌های بسیار ملموسی را برای مدیران ایجاد می‌کند.

با این حال، مزایای ارائه شده توسط پذیرش هوش مصنوعی باید بیشتر از این نگرانی ها باشد. به عنوان مثال، شناسایی بازار هدف را در نظر بگیرید. فقدان بینش و داده جامع مخاطب می‌تواند منجر به درک محدودی از رفتار و ترجیحات مصرف‌کننده شود و ایجاد خلاصه‌هایی را که منجر به خلاقیت مؤثر می‌شود، دشوار می‌سازد. برای اهداف برنامه‌ریزی، هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور خودکار بینش‌های مخاطبان، خلاق، رسانه‌ها و بازار را با قدرت پیش‌بینی بسیار بیشتر به یک خلاصه ارائه دهد.

وقتی نوبت به اندازه‌گیری عملکرد کمپین می‌رسد، هوش مصنوعی بازاریابان را قادر می‌سازد تا تعامل بی‌درنگ مخاطب و نحوه تعامل بخش‌های مختلف با محتوای خلاقانه را مطالعه کنند. هوش مصنوعی تأثیر تبدیل را در بین تعاملات مخاطب هدف شما با محتوای بالا، وسط و پایین قیف دنبال می کند. تجزیه و تحلیل جامع اسناد خلاقانه با مطالعه رفتار مخاطب قبل، در حین و بعد از قرار گرفتن در معرض، به ارزیابی تأثیر بلندمدت کمک می کند. این تجزیه و تحلیل پیام‌ها را با اندازه‌گیری واکنش‌های احساسی، یادآوری و آگاهی از برند، اصلاح می‌کند و اطمینان می‌دهد که خلاقیت به موفقیت کلی کمپین کمک می‌کند.

برای ماندن در رقابت، برندها باید از مقاومت فراتر رفته و روی ابزارهای هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنند که بینش های عمیق تر را باز می کند، توصیه های عملی ارائه می دهد و فرآیندها را ساده می کند. آینده سنجش تاثیر خلاقانه در پذیرش ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ماندن در رقابت و چابکی در یک بازار همیشه در حال تحول نهفته است.

چیزهای جدید همیشه با ترس از تغییر مواجه می‌شوند و همیشه کسانی هستند که ترجیح می‌دهند با روش‌ها و ابزارهایی که می‌دانند زندگی کنند تا اینکه مزایای بالقوه آن‌هایی را که نمی‌دانند کشف کنند، حتی وقتی می‌دانند که روش‌های قدیمی فقط می‌توانند. آنچه را که بازار همیشه در حال تغییر تقاضا می کند، ارائه دهد.

چه ترس از تغییر، بی‌میلی سازمانی، چالش‌های ورود و پیاده‌سازی در سراسر شرکت یا صرفاً هزینه ساده، موانع پذیرش هوش مصنوعی به عنوان راهی برای برنامه‌ریزی توربوشارژ، اندازه‌گیری و بهینه‌سازی محتوای خلاقانه برای اکثر شرکت‌ها ترسناک است. حتی اگر بیشتر می گویند که موافق هستند که هوش مصنوعی ابزار ارزشمندی است، یکپارچه سازی واقعی کند است.

برای ایجاد درک عمیق تر از ارزش غلبه بر این موانع، راهنمای بازاریاب 2025 برای سنجش هوش مصنوعی و تأثیر خلاقانه یک مکان عالی برای شروع است. در آنجا نتایج آخرین گزارش Plus Company-Statista در مورد پذیرش هوش مصنوعی و مزیت های رقابتی آن را خواهید دید.

می توانید آن را دانلود کنید اینجا.

Source link