محصولات خارج از انبار ممکن است بر روی دید جستجو تأثیر بگذارند

اگر کالای برای فروش در وب‌سایت خرده‌فروش فهرست شده باشد، ممکن است نمایان بودن صفحه محصول را کاهش دهد.

این را جان مولر، مدافع جستجوی گوگل، در جریان یک پاتوق اخیر در ساعات اداری سئوی مرکزی جستجوی گوگل بیان کرد.

یک سوال توسط مالک فروشگاه تجارت الکترونیک ارسال می شود که می پرسد در صورت فروش محصولات، رتبه بندی جستجو برای کلمات کلیدی تراکنش می تواند تأثیر منفی بگذارد.

مولر می‌گوید، از نظر تئوری، گوگل می‌تواند دید صفحات محصول را با اقلام موجود در انبار کاهش دهد.

با این حال، لازم نیست که چنین باشد. پاسخ کامل او را در بخش زیر بخوانید.

گوگل با محصولات خارج از انبار به عنوان Soft 404 برخورد می کند

مولر این احتمال را رد نمی کند که محصولات موجود در انبار کاهش یافته در نتایج جستجو دیده شوند.

او توضیح می‌دهد که گوگل «غیر از انبار» را به عنوان یک خطای نرم 404 تلقی می‌کند:

در انبار موجود نیست – ممکن است. این یک جورهایی ساده شده است. من فکر می کنم موارد متعددی وجود دارد که در مورد خود محصولات به میان می آیند، زیرا می توانند به عنوان یک نتیجه جستجوی معمولی نشان داده شوند.

آنها همچنین می توانند به عنوان یک نتیجه خرید ارگانیک نیز نشان داده شوند. اگر چیزی در انبار موجود نیست، من معتقدم که نتیجه خرید ارگانیک ممکن است نشان داده نشود – من 100٪ مطمئن نیستم.

و وقتی نوبت به نتایج جستجوی عادی می‌رسد، ممکن است این اتفاق بیفتد که وقتی می‌بینیم چیزی موجود نیست، فرض می‌کنیم که بیشتر شبیه یک خطای 404 نرم‌افزار است، جایی که آن URL را نیز از نتایج جستجو حذف می‌کنیم.

از نظر تئوری، اگر چیزی از انبار خارج شود، می‌تواند روی دید در جستجو تأثیر بگذارد.

Google همچنان صفحه محصول را در صورت مرتبط بودن نشان می دهد

اینکه آیا گوگل صفحه محصول را دارای خطای 404 soft 404 تلقی می کند یا خیر، بستگی به ارزشی فراتر از خود محصول دارد.

اگر صفحه به عنوان منبعی برای اطلاعات در مورد محصول دو برابر شود – اطلاعاتی که در صورت اتمام موجودی محصول همچنان می تواند مفید باشد – احتمالاً در نتایج جستجو قابل مشاهده خواهد بود.

مولر ادامه می دهد:

«لازم نیست اینطور باشد. به ویژه، اگر اطلاعات زیادی در مورد آن محصول به هر حال در آن صفحات دارید، آن صفحه همچنان می تواند برای افرادی که در جستجوی یک محصول خاص هستند کاملاً مرتبط باشد. بنابراین لزوماً چیزی نیست که موجودی آن تمام شود و آن صفحه از جستجو محو شود.»

در نهایت، مولر اضافه می‌کند که بقیه رتبه‌بندی یک سایت تحت تأثیر تمام شدن موجودی محصول قرار نمی‌گیرد.

نکته دیگری که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که حتی اگر یک محصول از انبار خارج شود، بقیه رتبه‌بندی سایت تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرد.

بنابراین حتی اگر بخواهیم آن یک محصول خاص را حذف کنیم زیرا فکر می کنیم بیشتر شبیه یک صفحه نرم افزار 404 است، سپس افرادی که محصولات دیگر را در سایت جستجو می کنند، باز هم آن ها را به طور معمول نشان می دهیم. به این معنا نیست که هیچ نوع اثر منفی که به قسمت‌های دیگر سایت مبادله می‌شود، وجود داشته باشد.»

پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید:


تصویر ویژه: گورودنکوف/شاتراستوک