در Yoast، ما دوست داریم بگوییم: “محتوا پادشاه است”. اما به چه معنا است؟ به طور خلاصه، به این معنی است که برای رتبه بندی به محتوا نیاز دارید. اما نه فقط هر محتوا. باید معنادار و بدیع باشد. در این پست اصول سئو، توضیح خواهیم داد که چرا برای جذاب کردن سایت خود برای بازدیدکنندگان به محتوا نیاز دارید. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا گوگل کیفیت پایین را دوست ندارد یا لاغر محتوا، و آنچه می توانید در مورد آن انجام دهید.
محتوای نازک چیست؟
محتوای نازک محتوایی است که برای کاربر ارزش کمی دارد یا اصلاً ارزش ندارد. گوگل صفحات وابسته با کیفیت پایین، صفحات درگاهی (صفحاتی که برای یک کلمه کلیدی بهینه شده اند که کاربر را به صفحه دیگری هدایت می کند) یا صفحاتی که محتوای بسیار کم یا بدون محتوا دارند را به عنوان صفحات محتوای نازک در نظر می گیرد.
اما در دام تولید محتویات بسیار مشابه نیفتید! صفحات غیر اصلی، صفحات دارای محتوای خراشیده و تکراری نیز صفحات محتوای نازک محسوب می شوند. و گوگل صفحاتی را که مملو از کلمات کلیدی هستند نیز دوست ندارد، زیرا یاد گرفته است بین محتوای با ارزش و بی کیفیت تمایز قائل شود، به خصوص از Google Panda. به همین دلیل است که گوگل بهروزرسانی محتوای مفید را نیز راهاندازی کرده است تا بین محتوای مفید و اصلی و محتوای کم کیفیت تمایز قائل شود.
گوگل چه می خواهد؟
گوگل سعی می کند بهترین نتایج را برای کاربران خود ارائه دهد. بهترین نتیجه معمولاً نتیجه ای است که با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد. بنابراین، اگر میخواهید رتبه بالایی کسب کنید، باید گوگل را متقاعد کنید که به سوال کاربر پاسخ میدهید.
وقتی به این شکل به آن نگاه می کنیم، منطقی است که چرا محتوای نازک به ندرت به عنوان بهترین نتیجه واجد شرایط است. اگر اطلاعات کافی وجود نداشته باشد، مردم احتمالاً پاسخ خود را پیدا نخواهند کرد. بنابراین تیسعی کنید کپی لذت بخش و آموزنده بنویسید. نه فقط برای خوشحال کردن گوگل، بلکه (حتی مهمتر از آن) برای خوشحال کردن کاربران خود.
بیشتر بخوانید: اصول سئو: گوگل چه کاری انجام می دهد؟ »
بهترین نتیجه باشد
اکنون که فهمیدید گوگل چه میخواهد، زمان آن رسیده است که در مورد کلمات کلیدی که میخواهید رتبهبندی کنید، یک کپی معنادار بنویسید. اگر در مورد چیزی که به آن علاقه دارید وبلاگ می نویسید، این نباید خیلی مشکل ساز باشد. به هر حال، اگر درباره موضوعی بنویسید که دوست دارید (و احتمالاً همه چیز را در مورد آن می دانید)، به راحتی می توانید به گوگل نشان دهید که محتوای شما حاوی دیدگاه یک متخصص است!
من نمی دانم چگونه مطالب طولانی تر بنویسم
هر موقعیتی متفاوت است. ما میدانیم که همیشه نمیتوان یک متن مفصل درباره همه چیز نوشت. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید که صدها قطعه مختلف کامپیوتر را می فروشد، نوشتن یک متن گسترده در مورد همه چیز می تواند چالش برانگیز باشد.
توصیه ما: مطمئن شوید که هر صفحه دارای محتوای مقدماتی اصلی است، نه فقط یک تصویر و یک خرید دکمه کنار قیمت اگر محصولات زیادی را میفروشید که بسیار شبیه هم هستند، میتوانید صفحه دستهبندی را به جای صفحه محصول بهینه کنید یا برای جلوگیری از مشکلات محتوای تکراری از قوانین متعارف استفاده کنید.
چگونه به شما کمک کنیم؟
آیا در مورد بررسی های تحلیل محتوای ما شنیده اید؟ این بخشی از افزونه Yoast SEO است و به شما کمک می کند تا نسخه ای عالی بنویسید. به عنوان مثال، یکی از بررسی ها نوشتن حداقل 300 کلمه در هر صفحه یا پست است. این تضمین می کند که محتوای نازکی را منتشر نمی کنید. همچنین بررسی میکنیم که آیا قبلاً از یک کلمه کلیدی استفاده نکردهاید، که به شما کمک میکند از ایجاد محتوای مشابه جلوگیری کنید.
و در مورد پر کردن کلمات کلیدی چطور؟ بله، ما آن را نیز بررسی می کنیم! بررسی چگالی کلمه کلیدی ما به شما نشان میدهد که آیا از کلمه کلیدی خود خیلی زیاد یا کم استفاده کردهاید، بنابراین متنی بهینه شده و با صدای طبیعی دریافت میکنید. به همین دلیل باید مطمئن شوید که حداقل این چراغ ها سبز هستند!
اگر می خواهید یک قدم جلوتر بروید، می توانید از بررسی خوانایی ما استفاده کنید. این به شما امکان می دهد مطمئن شوید که کیفیت متن شما خوب است و خوانندگان می توانند به راحتی محتوای شما را درک کنند.
مراحل بعدی
آیا واقعاً می خواهید یاد بگیرید که چگونه محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی کند؟ سپس ممکن است بخواهید آموزش کپی رایتینگ SEO ما را امتحان کنید! شما را در کل فرآیند تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد محتوا راهنمایی می کند. این آموزش به شما کمک می کند تا مهارت های نوشتن محتوای عالی برای وب سایت خود را توسعه دهید!
به خواندن ادامه دهید: سئوی محتوا: راهنمای نهایی »