محتوای تکراری بر کیفیت سایت تأثیر نمی گذارد

تیم جستجوی مرکزی گوگل ویدیوی جدیدی را در سری “SEO Made Easy” خود منتشر کرده است. در آن، مارتین اسپلیت، مدافع جستجو، به نگرانی های رایج در مورد محتوای تکراری می پردازد و راه حل های عملی را برای صاحبان وب سایت ارائه می دهد.

خوراکی های کلیدی

علیرغم نگرانی‌هایی که در جامعه سئو وجود دارد، گوگل اصرار دارد که محتوای تکراری به کیفیت درک شده سایت آسیبی وارد نمی‌کند.

اسپلیت بیان می کند:

برخی از مردم فکر می‌کنند که بر کیفیت درک شده یک سایت تأثیر می‌گذارد، اما اینطور نیست. با این حال، برخی از چالش ها را برای صاحبان وب سایت ایجاد می کند، زیرا ردیابی عملکرد صفحات با موارد تکراری دشوارتر است.

با این حال، می تواند چندین چالش عملیاتی ایجاد کند که صاحبان وب سایت باید به آنها رسیدگی کنند:

  • مشکل در ردیابی معیارهای عملکرد صفحه
  • رقابت بالقوه بین قطعات محتوای مشابه
  • سرعت خزیدن آهسته تر، به خصوص در مقیاس

اسپلیت می افزاید:

«ممکن است محتوای مشابه با یکدیگر رقابت کند و اگر این اتفاق در مقیاس بزرگ‌تر رخ دهد، خزیدن صفحات بیشتر طول می‌کشد. بنابراین عالی نیست و چیزی است که ممکن است بخواهید آن را تمیز کنید، اما چیزی نیست که باید خوابتان را از دست بدهید.»

سه راه حل

1. تگ های متعارف را پیاده سازی کنید

Splitt استفاده از تگ های متعارف در هدرهای HTML یا HTTP را برای نشان دادن URL های ترجیحی برای محتوای تکراری توصیه می کند.

در حالی که گوگل این موارد را به‌عنوان پیشنهادات و نه دستورالعمل‌ها در نظر می‌گیرد، اما به هدایت تصمیم‌های نمایه‌سازی موتور جستجو کمک می‌کند.

اسپلیت توضیح می دهد:

این تگ اغلب توسط صاحبان وب‌سایت به اشتباه استفاده می‌شود، بنابراین جستجوی Google نمی‌تواند به آن تکیه کند و آن را به عنوان یک اشاره در نظر می‌گیرد، اما به هر حال ممکن است URL دیگری انتخاب کند.»

2. لینک های داخلی و تغییر مسیرها را مدیریت کنید

هنگامی که Google URL های متعارف متفاوتی را از آنچه مشخص شده انتخاب می کند، صاحبان وب سایت باید:

  • پیوندهای داخلی را بررسی و به روز کنید تا به URL های معمولی ترجیحی اشاره کنید
  • اجرای تغییر مسیرهای 301 را برای پیوندهای خارجی در نظر بگیرید
  • اطمینان حاصل کنید که تغییر مسیرها به طور مناسب برای حفظ عملکرد سایت پیکربندی شده اند

3. محتوای مشابه را ادغام کنید

استراتژیک ترین رویکرد شامل ترکیب صفحات مشابه به موارد زیر است:

  • بهبود تجربه کاربری
  • ساده کردن گزارش کنسول جستجو
  • شلوغی سایت را کاهش دهید

اسپلیت توضیح می دهد:

اگر متوجه شدید که چندین صفحه بسیار مشابه دارید، حتی اگر گوگل آنها را تکراری نمی‌داند، سعی کنید آنها را ترکیب کنید. این کار یافتن اطلاعات را برای کاربران شما آسان‌تر می‌کند، گزارش‌دهی در کنسول جستجوی Google را آسان‌تر می‌کند و باعث کاهش شلوغی در سایت شما می‌شود.»

اعلامیه های کنسول جستجو

کنسول جستجوی Google ممکن است صفحاتی را با اعلان‌های محتوای تکراری مختلف پرچم‌گذاری کند:

  • “تکراری بدون استاندارد منتخب کاربر”
  • “صفحه جایگزین با برچسب متعارف مناسب”
  • «Google تکراری، متعارف متفاوتی را نسبت به کاربر انتخاب کرد»

این اعلان‌ها نشان می‌دهند که Google محتوا را احتمالاً تحت نشانی‌های اینترنتی متفاوتی نسبت به آنچه در ابتدا در نظر گرفته شده بود، فهرست کرده است.

ملاحظات سئو بین المللی

Splitt به محتوای تکراری در زمینه‌های بین‌المللی می‌پردازد و اشاره می‌کند که محتوای مشابه در نسخه‌های چند زبانه قابل قبول است و توسط سیستم‌های Google به‌طور مناسب مدیریت می‌شود.

وی بیان می کند:

اگر متوجه شدید که چندین صفحه بسیار مشابه دارید، حتی اگر گوگل آنها را تکراری نمی‌داند، سعی کنید آنها را ترکیب کنید. این کار یافتن اطلاعات را برای کاربران شما آسان‌تر می‌کند، گزارش‌دهی در کنسول جستجوی Google را آسان‌تر می‌کند و باعث کاهش شلوغی در سایت شما می‌شود.»

چرا این مهم است

این راهنما نشان‌دهنده موضع فعلی Google در مورد محتوای تکراری است و بهترین روش‌ها را برای سازماندهی محتوا و بهینه‌سازی ساختار URL روشن می‌کند.

ویدیوی کامل را در زیر ببینید:


تصویر ویژه: AnnaKu/Shutterstock

Source link