محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی: خطرات اتکای بیش از حد

خطرات اتکای بیش از حد به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

اگر در حال تعقیب گرایش‌ها هستید تا ترافیک خود را افزایش دهید – و منظورم از آن، انتخاب تاکتیک هفته است، مانند استفاده از هوش مصنوعی مولد یا مدل‌های زبان بزرگ (LLM) بدون بررسی قابلیت آنها یا اینکه آیا با استراتژی شما مطابقت دارند یا خیر. تجارت – احتمالاً برای گاز گرفتن شما برمی گردد.

مشکلات دنبال کردن روند: وفادار ماندن به برند خود

در تجارت، یک مفهوم قدیمی وجود دارد که توسط افرادی مانند سایمون سینک به گفتگو بازگردانده شده است. هنگامی که خود را در مقابل شخص دیگری در صنعت خود قرار می دهید و می خواهید در برابر آنها “پیروز” شوید، مطمئناً شکست خواهید خورد.

تجارت یک نبرد محدود نیست، اما اغلب، ما مانند آن رفتار می کنیم. هدف یک کسب و کار ادامه فعالیت است، نه لزوماً “برنده شدن” در برابر رقبای خود.

اپل هرگز به Zune مایکروسافت که ممکن است محصولی بهتر از محصول آنها باشد، چشم بر هم نزد. اپل به سادگی سعی می کرد تمام تلاش خود را انجام دهد تا به مشتریانش کمک کند تا بهترین زندگی خود را داشته باشند. چند ماه پس از انتشار Zune، اپل آیفون را منتشر کرد که کل محصول را تقریباً منسوخ کرد. با این حال، ظاهراً این هدف اصلی اپل از ایجاد آیفون نبود.

در بهترین جهان به عنوان یک تجارت، شما یک بازی بی نهایت انجام می دهید، فقط به دنبال بهتر شدن در برابر “خود” قدیمی خود هستید – دائماً در مورد محصول یا خدمات خود تکرار می کنید تا به طور تدریجی بهتر از قبل شوید.

بسیاری از کسب‌وکارها یا افراد احساس می‌کنند که باید روندها را دنبال کنند، زیرا «همه این کار را انجام می‌دهند»، که ذاتاً مقایسه‌ای است: شما می‌خواهید، اگر از همه بهتر نباشید، حداقل همان باشید..

پیروی از روندها به این طریق اغلب منجر به اقدام بدون برنامه ریزی می شود، نادیده گرفتن نحوه انطباق آن با آمیخته بازاریابی شما، اینکه آیا مشتریان ایده آل شما وقت خود را در آنجا می گذرانند و سایر ملاحظات مهم برای استراتژی و تاکتیک های تجاری.

تمام این تصمیم گیری های عجولانه برای “پیوستن به باند واگن” می تواند منجر به اشتباه در هزینه برای کسب و کار در آینده شود.

و استفاده از ربات‌های هوش مصنوعی یا LLM برای نوشتن کامل محتوای خود برای شما – این مسیری را طی می‌کند که می‌تواند به طور فعال به کسب و کار شما آسیب برساند، نه تنها در دراز مدت بلکه در کوتاه مدت، به دلیل تلاش گوگل در حال شناسایی محتوایی است که ابتدا موتور جستجو است نه افراد.

کاوش عمیق تر: چگونه در دنیای محتوای مفید گوگل زنده بمانیم و پیشرفت کنیم

ملاحظات در هنگام استفاده از ChatGPT

به عنوان یک صاحب کسب و کار، می توانم به شما بگویم که فقط از یک راه از ChatGPT استفاده می کنم: ایجاد فرمول های Excel، Colab و Google Sheets.

من به هیچ وجه، شکل یا شکلی با مدل AI یا LLM به محتوا دست نمی‌دهم. و من به شما می گویم چرا.

تصویری از درخواست‌های نویسنده به ChatGPT در 30 روز گذشته
تصویری از درخواست‌های نویسنده به ChatGPT در 30 روز گذشته

لحن صدا و ثبات برند

مصرف کنندگان کاملاً «چرا» را می خرند. ما به چیزهایی مانند شفافیت زنجیره تامین، جبران ردپای کربن و موارد دیگر اهمیت می دهیم. ما به “متفاوت فکر کردن” اهمیت می دهیم.

این «چرا»، وقتی درست متوجه شوید، پایه و اساس برند شماست. و این یک استاندارد طلایی است که همیشه می خواهید به آن رجوع کنید.

اگر محتوایی را که مستقیماً از یک درخواست به پلتفرم هوش مصنوعی ترجیحی خود تبدیل می‌شود، استفاده می‌کنید، احتمالاً چیزی را که شبیه برند شما باشد، پس نخواهید گرفت و ویرایش آن به گونه‌ای که به نظر می‌رسد نام تجاری شما می‌تواند به راحتی زمان بیشتری از زمان لازم را بگیرد. در وهله اول آن مقاله را خودتان بنویسید.

در حالی که من خودم با یک مدل مبتنی بر هوش مصنوعی یا LLM کار نکرده‌ام، حتی نسبت به محتوای پایه شک دارم. شبیه برند شماست گاهی اوقات به سختی می توان تفاوت های ظریف در لحن برند را در فرمول، بیانیه بله/خیر یا اگر/دیگر تدوین کرد.

سازگاری محتوا می‌تواند از یک موضوع به موضوع دیگر با ChatGPT و LLMها نیز مشخص باشد، زیرا به سطح کیفیت اطلاعاتی که قبلاً در وب منتشر شده است و اینکه آیا آن مدل واقعاً آن محتوا را دیده است یا خیر، بستگی دارد.

اگر با یک موضوع خاص یا تخصصی کار می کنید – یا حتی با موضوعی ذهنی، مانند اینکه چگونه مشخصات یک دوربین بر هنر عکس تأثیر می گذارد، ممکن است با یک مقاله پیچیده و کاملاً متناقض مواجه شوید زیرا اتفاق نظری در مورد آن وجود ندارد. اینترنت در مورد آن

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


شرایط را ببینید.


تکرار و کسب اطلاعات

ذاتاً، هوش مصنوعی و LLM نمی‌توانند اطلاعات جدیدی ایجاد کنند، مگر اینکه شما اطلاعات خود را نوشته باشید، و می‌توانید محتوای جدیدی را به مجموعه اضافه کنید، مثلاً، رونوشت‌های فروش یا پشتیبانی خود.

اکثر افرادی که از ابزارهایی مانند این استفاده می کنند احتمالاً آن پول را نمی پردازند و هنگام استفاده از هوش مصنوعی به آن عمق نمی پردازند. از آن به عنوان ابزاری برای صرفه جویی در زمان استفاده می شود، پس چرا باید زمان زیادی برای آن صرف شود؟

اگر از یک مدل وب منبع باز استفاده می کنید، از همان اطلاعاتی که قبلاً در وب وجود دارد (یا درصدی از آن که ابزار خراش داده است) استفاده می کنید، تغییر کاربری داده شده، کپی شده و به روشی کمی متفاوت با چند توهم پرتاب شده است. برای مقداری ادویه

از بسیاری جهات، این به طور کامل هدف کلی محتوای وب سایت شما را شکست می دهد: ارائه اطلاعات مربوط به کاربران یا مشتریان خاص شما، بالقوه یا فعلی.

با به‌روزرسانی‌های الگوریتم در 18 ماه گذشته، متوجه می‌شویم که Google چقدر فعالانه در تلاش است تا محتوای غیرمفید، تکراری یا تقریباً تکراری را حذف کند.

که با تقویت شده است بچه پاندا عملکرد در اسنادی که اخیراً فاش شده است، که اگرچه جدا از تغییرات الگوریتم HCU به نظر می رسد، نشان می دهد که تمرکز بر محتوای منحصر به فرد برای مدتی به عنوان یک عامل صریح و یک عامل ادامه دار حتی پس از ادغام کامل پاندا در الگوریتم اصلی وجود داشته است.

هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود و انجام بازی بی نهایت، می خواهید چیزی ایجاد کنید که به طور منحصر به فرد برای مشتریان شما مفید باشد.

اگر آنها خودشان به شما گفته اند که به دنبال پاسخی برای x یا y هستند، خیلی بهتر است. با این حال، این احتمال وجود دارد که ابزاری مانند ChatGPT بتواند چیزی را تولید کند که در واقع به طور مستقیم به آن سوال با اطلاعات 100٪ دقیق پاسخ دهد، بسیار کم است.

بخورید

وقتی از ابزاری برای ایجاد محتوا استفاده می‌کنید، به عنوان مثال، از آن برای نوشتن شبح برای یک متخصص موضوعی پرمشغله استفاده می‌کنید و از SME درخواست می‌کنید تا آن را بررسی کند، قبلاً یک سوگیری در خود محتوا ایجاد کرده‌اید.

این امکان وجود دارد که اگر شما همان مختصر را به SME ارائه دهید تا در زمانی که زمان داشتند بنویسند، آنها رویکردی کاملاً متفاوت به موضوع داشته باشند. با این حال، از آنجایی که یا شما عناوین را وارد می کنید یا مدل آنها را برای شما ایجاد می کند، ممکن است منفعت آن جهت دیگر کاملاً از بین برود.

بعلاوه، بعید است که یک مقاله تولید شده توسط هوش مصنوعی یا LLM هنگام بررسی، افکار اصلی را در SME ایجاد کند – پس چگونه می توان این مقاله را معتبر دانست؟

این صرفاً بازگردانی حقایق شناخته شده و توصیه های استاندارد است، احتمالاً بدون چشم انداز یا زاویه. این زاویه اغلب به تقویت قدرت در یک فضا کمک می کند و با استفاده از یک پایگاه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یا LLM، ممکن است آن دیدگاه منحصر به فرد را به طور کامل حذف کنید.

کاوش عمیق تر: چگونه اتکا به LLM می تواند منجر به فاجعه SEO شود

واقعاً به این فکر کنید که چرا می خواهید از هوش مصنوعی یا LLM استفاده کنید

بسیاری از کسب‌وکارها برای نوشتن همه محتوا یا انتشار یک مقاله وبلاگ در هفته، یک روز یا یک ساعت فشار می‌آورند یا احساس می‌کنند که برای هر تنوعی از بهترین/ارزان‌ترین/جدیدترین/بیشترین ویژگی‌ها باید محتوا داشته باشند.

به جای تمرکز بر حجم و احساس فشار برای استفاده از هوش مصنوعی برای انتشار X تعداد مقاله در هفته، روی آنچه واقعا برای مشتریان و کسب و کار شما ارزشمند است تمرکز کنید.

Source link