سلام به همه! من Dmitriy Apanasevich، توسعهدهنده جاوا در MY.GAMES هستم و روی بازی Rush Royale کار میکنم، و میخواهم تجربه خود را در ادغام چارچوب OpenTelemetry در باطن جاوا به اشتراک بگذارم. در اینجا چیزهای زیادی برای پوشش وجود دارد: ما تغییرات کد لازم برای پیاده سازی آن و همچنین اجزای جدیدی را که برای نصب و پیکربندی نیاز داریم پوشش خواهیم داد – و البته، برخی از نتایج خود را به اشتراک خواهیم گذاشت.
هدف ما: دستیابی به قابلیت مشاهده سیستم
بیایید زمینه بیشتری به پرونده خود بدهیم. به عنوان توسعه دهندگان، ما می خواهیم نرم افزاری ایجاد کنیم که نظارت، ارزیابی و درک آن آسان باشد (و این دقیقاً هدف از اجرای OpenTelemetry است – به حداکثر رساندن سیستم
روشهای سنتی برای جمعآوری بینش در مورد عملکرد برنامه اغلب شامل ثبت دستی رویدادها، معیارها و خطاها میشود:
البته فریمورک های زیادی وجود دارند که به ما اجازه می دهند با لاگ ها کار کنیم و مطمئن هستم که همه کسانی که این مقاله را می خوانند یک سیستم پیکربندی شده برای جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل لاگ ها دارند.
Logging نیز به طور کامل برای ما پیکربندی شده بود، بنابراین ما از قابلیت های ارائه شده توسط OpenTelemetry برای کار با گزارش ها استفاده نکردیم.
یکی دیگر از راه های رایج برای نظارت بر سیستم، استفاده از معیارها است:
ما همچنین یک سیستم کاملاً پیکربندی شده برای جمع آوری و تجسم معیارها داشتیم، بنابراین…