فناوری های تصویربرداری استریوسکوپی برای توسعه دهندگان بازی های رایانه ای

این مقاله اصول تصویربرداری استریوسکوپی، فناوری های مورد استفاده برای ایجاد و مشاهده تصاویر استریوسکوپی بر روی رایانه های شخصی، تکامل آنها و تأثیر آنها بر توسعه بازی را توضیح می دهد. همچنین جنبه های مهمی را برای توسعه دهندگانی که قصد دارند پشتیبانی استریوسکوپی را به بازی های خود اضافه کنند، برجسته می کند.

تجربه من در توسعه درایورهای استریوسکوپی به من این امکان را می دهد که این موضوع را نه به عنوان یک ناظر خارجی بلکه به عنوان شخصی که مستقیماً در این زمینه دخیل است پوشش دهم.

تصاویر استریوسکوپی دو تصویر هستند که برای هر چشم به طور جداگانه ایجاد می شوند و تفاوت زاویه دید بین دو چشم انسان را شبیه سازی می کنند.

همان جسم در تصویر برای چشم چپ نسبت به موقعیت خود در تصویر برای چشم راست جابجا شده است. مقدار این تغییر اختلاف منظر افقی نامیده می شود. اختلاف منظر به طور طبیعی زمانی اتفاق می افتد که با چشمان خود به یک جسم سه بعدی نگاه می کنیم، اما می توان آن را به صورت مصنوعی نیز ایجاد کرد.

هنگامی که چنین تصاویر مصنوعی برای چشم های مختلف توسط قشر بینایی پردازش می شود، تفاوت بین آنها را به عنوان عمق درک شده تفسیر می کند و حس سه بعدی را ایجاد می کند.

ایجاد تصاویر استریوسکوپی

تصاویر استریوسکوپی بر اساس اصل نشان داده شده در شکل 1 ایجاد می شوند. صفحه ای وجود دارد که سطح آن نقطه اختلاف منظر صفر است (اشیاء روی سطح صفحه …

Source link