غول رسانههای اجتماعی، TikTok، با راهاندازی کامل فروشگاه TikTok در ایالات متحده، جاهطلبیهای خردهفروشی خود را بهطور وسیعی گسترش میدهد.
این شرکت با هشتگ های الهام بخش مانند #TikTokMadeMeBuyIt، اکنون قصد دارد فرهنگ خرید آنلاین را متحول کند.
فروشگاه TikTok ویدیوهای قابل خرید و پخش زنده را مستقیماً به فیدهای «For You» برای 150 میلیون کاربر آمریکایی خود اضافه می کند.
ویژگی جدید تجارت الکترونیک که در ابتدا در ماه آوریل مشاهده شد، ابزارهای مختلفی را ارائه می دهد تا برندها را قادر سازد محصولات را مستقیماً در اکوسیستم TikTok بفروشند.
ویژگی های فروشگاه TikTok برای مشاغل
فروشگاه TikTok فراتر از ویدیوهای درون فید و پخش جریانی زنده است. کاربران می توانند محصولات جدید را از طریق نوار جستجوی داخل برنامه TikTok کشف کنند و نتایج را برای خرید فیلتر کنند.
کسبوکارها و مارکها یک «برگه خرید» اختصاصی برای نمایش محصولات و تبلیغات دریافت میکنند.
این شامل یک ویترین محصول است که در آن کاربران می توانند نظرات را بخوانند و مستقیماً از نمایه برند شما خرید کنند.

علاوه بر این، فروشندگان میتوانند از مزایای «تکمیل شده توسط TikTok» استفاده کنند – یک راهحل لجستیک جدید که در آن TikTok ذخیرهسازی، برداشت، بستهبندی و حمل و نقل را مدیریت میکند.
این پلتفرم حتی شامل یک برنامه وابسته است که به اینفلوئنسرها و سازندگان محبوب اجازه می دهد تا با تبلیغ محصولات TikTok Shop کمیسیون دریافت کنند.

نحوه ثبت نام در فروشگاه TikTok
در برنامه TikTok، از نمایه خود دیدن کنید و با استفاده از منو، به ابزار Creator Tools بروید. در آنجا، گزینه های ثبت نام در فروشگاه TikTok به عنوان فروشنده یا خالق برای دریافت کمیسیون برند را مشاهده خواهید کرد.
سازندگان باید حداقل 5000 دنبال کننده داشته باشند و 18 سال سن داشته باشند تا واجد شرایط برنامه فروشگاه TikTok Affiliate باشند.

فروشگاه TikTok با Shopify، WooCommerce ادغام می شود
فروشگاه TikTok با پلتفرم های معروف تجارت الکترونیک مانند Shopify، WooCommerce، BigCommerce، Magento و Salesforce Commerce Cloud یکپارچه شده است.
این امر میتواند فروشندگان ecommece موجود را آسانتر کند تا بتوانند بدون ایجاد فروشگاه جدید از ابتدا فروش خود را در TikTok شروع کنند.
علاوه بر این، TikTok با چندین پلتفرم چند کاناله مانند Channel Advisor و Feedonomics برای پشتیبانی از مشاغل همه کانالی شریک شده است.
فروشندگان میتوانند از برنامههای Zendesk، Printful، Yotpo، EasyShip و موارد دیگر برای افزودن عملکرد و ویژگیهای بیشتر به فروشگاههای TikTok استفاده کنند.
آینده تجارت اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ
در حالی که پتانسیل فروشگاه TikTok بسیار زیاد است، تردید همیشه در مورد حریم خصوصی داده ها باقی خواهد ماند.
این شرکت برای اطمینان از هموار ماندن تجربه کاربر در عین رعایت نگرانیهای حفظ حریم خصوصی و امنیتی، به دلیل بحثهای گذشته پیرامون دادههای کاربر، سفارش زیادی دارد.
TikTok متعهد به امنیت و حریم خصوصی کاربر است و با پلتفرمهای پرداخت شخص ثالث قابل اعتماد برای تراکنشها کار میکند.
ادغام تجارت الکترونیک با TikTok میتواند نحوه تعامل برندها و سازندگان با مصرفکنندگان را دوباره تعریف کند، زیرا هر تعامل میتواند به فروش مستقیم یا کمیسیون وابسته منجر شود.
تصویر ویژه: Poetra.RH/Shutterstock