فدرال رزرو تصویری از قلدر جستجو می کند

در هفته آغازین پرونده ضد انحصار وزارت دادگستری ایالات متحده علیه گوگل، این شرکت جستجو با اتهاماتی مبنی بر همکاری قوی در معاملاتی مواجه شد که تسلط آن را تقویت کرد.

دولت فدرال استدلال می کند که در حدود سال 2010، گوگل شروع به استفاده از تاکتیک های ضد رقابتی برای حفظ انحصار موتور جستجوی خود کرد.

این مورد، اتکای گوگل به تنظیمات پیش‌فرض، استراتژی‌های ارتباط داخلی و تأثیر مصرف‌کننده را روشن می‌کند.

این خلاصه‌ای از استدلال‌های کلیدی، استراتژی‌ها و بازیکنانی که پرونده را شکل می‌دهند مرور می‌کند.

مورد در دست

دولت استدلال می کند که گوگل از حدود سال 2010 تاکتیک های ضد رقابتی را برای حفظ کنترل بازار موتورهای جستجو به کار گرفته است.

به گفته وزارت دادگستری، گوگل از «قدرت پیش‌فرض‌ها» برای انعقاد معاملات استفاده می‌کند و از برتری موتور جستجوی خود در مرورگرهای وب و سیستم‌های عامل اطمینان می‌دهد.

این استراتژی شامل ایمن کردن توافق‌نامه‌هایی با اپل و موزیلا برای تبدیل گوگل به موتور جستجوی پیش‌فرض در سافاری و فایرفاکس و ملزم ساختن سازندگان اندروید به استفاده از ویجت جستجوی گوگل در گوشی‌های خود بود.

گوگل با استفاده از داده‌های جستجوی گسترده برای اصلاح الگوریتم خود، یک حلقه بازخورد ایجاد کرده است که به ادعای وزارت دادگستری، آن را عملاً بی‌رقیب کرده است.

تأثیر سرویس‌های پیش‌فرض بر مصرف‌کننده

سوال نهایی که پرونده به دنبال پاسخ به آن است این است که توافقات گوگل با سایر شرکت های فناوری چگونه بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد.

وزارت دادگستری ادعا می‌کند که استراتژی‌های رقابت ناعادلانه ادعایی گوگل به آن اجازه داده است از بهبود جستجو به روش‌هایی که می‌تواند به نفع مصرف‌کنندگان باشد، مانند افزایش استانداردهای حریم خصوصی، اجتناب کند.

مطالب پیشنهادی  نحوه حروف الفبا کردن داده ها در Google Sheets

گوگل ادعا می کند که معاملاتی را انجام داده است که به نفع مصرف کنندگان است و تعویض موتورهای جستجو را با تغییر نرم افزار در عصر شماره گیری مقایسه می کند.

در حالی که دولت بر اتکای گوگل به تنظیمات پیش‌فرض ضربه می‌زند، گوگل پاسخ می‌دهد که این یک رقابت قانونی است که سایر شرکت‌ها به طور معمول در آن شرکت می‌کنند.

وزارت دادگستری امیدوار است بتواند قاضی آمیت مهتا را متقاعد کند که تاکتیک های گوگل رقابت را به گونه ای خفه کرده است که به کاربران آسیب می رساند.

بعدش چی پیش میاد

محاکمه این هفته ادامه دارد و دفاع گوگل هنوز در راه است.

سوال مهم برای قاضی این است که آیا ضرر مصرف کننده در مورد محصولات رایگان مانند موتورهای جستجو صدق می کند؟

وزارت دادگستری قرار است پرونده خود را در بقیه ماه سپتامبر و اوایل اکتبر ارائه کند.

ما انتظار داریم شاهدان بلندپایه، از جمله ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و سایر مدیران فنی را بشنویم.

دفاع گوگل احتمالا تا اواخر اکتبر ارائه نخواهد شد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور